Direktlänk till inlägg 7 december 2018

Energilös

Av Pisan - 7 december 2018 11:20

 


Här kommer ett litet livstecken från mig. Det är dock inte mycket med mig. Är helt klubbad av förkylningen men det värsta är huvudvärken. Har fått slemmig hosta nu också. Är sååå matt mesta delen av dagen så det har blivit att ligga i soffan eller sängen. Har sett ett par julfilmer på Netflix.




Så här har det inte blivit julpyntat någonting alls i stort sett. Det är bara stjärnorna i fönstren som kommit fram, men de tog jag ju fram helgen innan advent. Mina blommiga gardiner hänger kvar i köket och jag retar mig sååå på det varje gång jag går ut i köket och ser dem. VILL ju göra julfint här hemma, men jag orkar inte. Idag måste jag dock tvinga in mig i duschen hur trött jag än är, jag MÅSTE duscha och tvätta håret, det har gått alldeles för många dagar sen sist. Och dagens B12-injektion avbokade jag igår per telefon, jag klarar inte att duscha och sen gå ut, det bara inte går. Har inte energi till det. Jag är totalt energilös just nu.


Måste berätta en sak. Mitt äldsta lilla troll har fått lägenhet!! Förstahandskontrakt. I samma hus som mina föräldrar. Hon skall bo i lägenheten vägg i vägg med min allra första lägenhet    En tvåa. Jag hade en etta. Så nu har allt ordnat sig, hon har både fast jobb och lägenhet fr o m 1 februari nästa år. Skönt.


Hoppas dock att du mår bättre och har det fint   





 
 
Aminta65

Aminta65

7 december 2018 11:49

Men din stackare! Hoppas att du mår lite bättre nu. Det är jobbigt att vilja men inte orka. Men det viktigaste nu är ju att du blir frisk! Var hittar du alla fina julbilder? O hur gör jag för att få upp när du gör ett inlägg? Krya nu på dig o så får det bli pynt när du orkar. Massa kram ❤💕❤💕

http://www.nouw.com/aminta65

Pisan

7 december 2018 12:36

Nä, det är inte bättre. Nu har jag suttit här vid köksbordet i c:a 2 timmar och jag är totalt slut, skall gå och lägga mig nu tänkte jag. Bilderna är såna som jag googlat mig till under alla år jag bloggat. Vet inte riktigt hur man får fram när nån gjort ett nytt inlägg. Kanske Annelie vet? Jag brukar göra som jag alltid gjort: Bloggvandra :-) Jag går in på de bloggar jag följer, ungefär 1 gång om dagen. Men jag vet att det finns så man kan anmäla sig nånstans så man ser när någon skrivit nåt nytt. Kolla på bloggplatsen.se, där kanske det står nåt om det. Tack! Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

9 december 2018 21:25

Nej men så jobbigt du har det. Önskar att du snart mår bättre. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

12 december 2018 14:01

Är liiite bättre så det går åt rätt håll. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

12 december 2018 11:43

Inget vidare med en sån jobbig förkylning. Jag hade en för ett tag sen och den höll i sig i 10 dagar. Tillkommer även huvudvärk så förstår jag att det är urjobbigt. Tur att det finns lite film att titta på

Du hinner få upp allt men jag förstår hur du känner det. Allt jobb är ju kvar före julen. Vi får inte mycket gjort här heller. Har inte varken bakat eller fixat köttbullar som jag skulle göra i förväg.

Min utbrändhet gör att jag har inte dom krafterna längre som förut. Grattis till dottern, så roligt och det är inte lätt att få längenhet numera.Så glädjande.

Krya på dig nu vännen
Varm kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

12 december 2018 13:57

Tack vännen! ♥ Jobbigt värre är det. Nu är det onsdag i vecka 2 och jag mår liiite bättre men är fortfarande genomförkyld. Sover dock lite bättre, utan hostattacker nu. Men idag blir det till att gå omkring i nattlinnet hela dagen igen, är trött och vill orka åka till älsklingen imorgon. Fick pyntat lite här hemma igår och jag och dottern fick upp nya gardiner i köket, spetsgardiner i benvitt. Då slipper jag byta efter jul :-D Allt är bättre än de blommiga jag hade innan, de får komma upp till våren igen. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards