Direktlänk till inlägg 10 januari 2019

Galen

Av Pisan - 10 januari 2019 11:42

Tjena moss! Måste säga att det känns konstigt att inte ta fram en bild och börja inlägget med. Men jag vänjer väl mig. Har dock ett par bilder att bjuda på idag. Först den här:


 


Jag fick en ny mobil av mina ungar i julklapp! De är för goa mina små troll. De visste att min gamla var skruttig. Och den här mobilen har en superkamera i sig, den är lika bra som en systemkamera. Så jag får se till att börja fota lite mer än vad jag gjort hittills. Men jag går ju mest hemma och jag tycker då inte att det blir så roliga bilder tagna hemma.... 


Under julen när älsklingen var här hjälpte han mig med mina LP-ramar. De har varit färdiga länge men jag har inte fått upp dem på väggen, men nu hänger de där!


 


   

Klicka på bilden så blir den större, då kan du se vad det är för skivor.


Ett år tog det ungefär för mig att få upp dem, jag har lång startsträcka....    Det har jag vad det gäller det mesta. Men igår fick jag någon form av ryck. Det började med att jag städade toan för det var nödvändigt. Direkt efter det åkte julsakerna ner, i ett huj. Jösses! Jag hann knappt fatta själv vad jag gjort när det var klart. Nu är det bara granen kvar och jag har bett lilltrollet att fixa det i helgen för hon är ledig. Själv tänker jag åka till Småland idag, känner att jag orkar med resan, har blivit så pass bättre. Men jag är fortfarande tät i näsan och hostar och blir trött för ingenting. Men det får jag nog dras med ett tag till. Som tur är har jag ingen längre sträcka att gå under den här trippen, det är nära till bussen både här och hos älsklingen.


Igår kväll hade jag ett helvete här.  För andra kvällen på raken hade kroppen bestämt sig att jävlas. Myrkrypningar. Det är inte bara restless legs jag har utan det kryper i HELA kroppen. Jag provade att sitta en stund med fötterna på cirkulationsplattan, smörjde med Voltaren (fötterna, för de är värst), tog en extra magnesiumtablett, tog Panodil och Sobril. Körde igång med allt det där så fort jag började känna pirret vid 21-tiden. I vanliga fall brukar det komma vid 22-tiden och så hålls jag ju vaken i flera timmar. Ibland somnar jag inte förrän vid 04-tiden. I början när det här kom, för c:a 1,5-2 år sen, tog jag ibland en extra insomningstablett och jag tuppade av rätt snabbt då. Men det funkade varken igår eller i förrgår. JAG BLIR GALEN på det här!!!! Helt desperat.  Så jag skrev ett brev, handskrivet, till min läkare där jag förklarade att jag orkar inte ha det såhär och så bad jag att få prova Sifrol, det är vad som brukar skrivas ut vid myrkrypningar. Jag skulle vara på vc kl 11 för B12-injektionen så jag lämnade kuvertet i kassan och så lade sekreteraren det i hans låda. Så nu väntar jag på att han skall ringa, han brukar göra det när jag skrivit till honom. Jag bara inte orkar ha det såhär längre. Som jag skrev ovan så blir jag faktiskt galen.... Jag tycker inte att jag skall behöva ha det så när det finns hjälp att få.


Nu skall jag käka lite innan det är dags att ge sig iväg mot busshållplatsen. Ha en finfin helg!   

 
 
Ingen bild

Lena S

10 januari 2019 13:05

Häftiga tavlor, det blev ju jättesnyggt.
Det där tyget, är det nåt bakom typ en dörr, eller sitter det bara där ändå?
Nu fick jag en idé om hur jag ska göra hos mej...Tack för det. Det är bra att se bidder från andras hem. 😀

Va skönt att du fick ett ryck. Ibland förvånar man sej själv.😁😉

Ha det så mysigt i Småland.

Kram 💖

Pisan

15 januari 2019 12:49

Tack! ♥ Det är en gardin som jag hängt där. Hängde upp den när jag hade min säng där för att inte "slita" på väggen och göra fula märken. Den har fått hänga kvar fast jag inte sover där längre :-) Gillar att ha den där. Nu blir jag nyfiken, vad har du tänkt greja med hos dig? :-) Ja, ryck är bra ibland :-) Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

10 januari 2019 14:06

Vad snyggt det blev med LP-skivorna på väggen.
Hoppas du får hjälp av din doktor, förstår att du blir galen. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

15 januari 2019 12:47

Tack! ♥ Jag blev jättenöjd med det själv. Jodå, fick hjälp. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

13 januari 2019 15:50

Vilka gulliga och givmilda döttrar du har. Härligt med en sån bra mobil. Det ser jättesnyggt ut med LP ramarna och så snyggt du har hemma wow!. Den musiken du satt in gillar jag allihopa också. Tänk vad tidlös den är gillas av många generationer

Vi ser många i huset mittemot som har både adventsljusstakar och ljusslingor kvar.

Vad härligt att du kunde åka till din kille. Jag känner mig lite halvförkyld själv men hoppas det inte bryter ut för jag har nåt att se fram emot.

Så hemsk känsla att det kryper i hela kroppen. Jag har haft nåt sånt en period men bara i ett ben sen försvann det. Det är ju inte lätt att koppla av då det hela tiden kryper. Känner verkligen med dig

Hoppas den nya medicinen kommer att hjälpa. Numera går det sällan att bestämma nåt i förväg för jag har ju också en massa besvär i kroppen.Så fort nåt blir bättre så kommer nåt annat. Man blir lite isolerad

Sköt om dig och ha en fortsatt fin helg
kramar från
Malin



http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

15 januari 2019 12:45

Tack! ♥ Verkligen tidlös musik, och sååå bra :-) Ja, jag har världens bästa ungar ♥
Det är jättejobbigt med det här krypet i kroppen. Nu har jag börjat äta medicin för det och jag tror det funkar för jag har inte haft något sånt "anfall" igen sen jag började med det i förra veckan. Men så kommer det inte varje dag heller, och ibland inte på flera veckor heller.
Hoppas du sluppit förkylning. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards