Alla inlägg den 22 januari 2019

Av Pisan - 22 januari 2019 13:47

Halloj! Här sitter jag med en mugg kaffe. Idag har vi snö ute, det är visserligen bara ett tunt lager men det lyser upp ändå. Och nyss kikade solen fram, jösses vad ljust det blir då!    Man hajar ju till och undrar vad som händer när det helt plötsligt blir så ljust. Man är ju van vid mörkret nu. Jag längtar såååå efter vår och sommar.


Skrev inte igår att jag hade haft en riktig skitnatt, kunde inte somna och det tackar jag fullmånen för. Tror ni inte att igår kväll och inatt blev en repris på natten innan.... Ikväll får jag nog stånga huvudet i väggen så jag tuppar av och äntligen får lite vettig sömn. Kan förresten berätta att tabletterna mot myrkrypningar funkar. Har vid nåt tillfälle känt att "nuuuu börjar det visst att krypa lite", men bara lite för jag tar alltid en tablett med de första kvällsmedicinerna vid 19-tiden. Så då tog jag en halv tab till och det lilla krypet gav med sig. Skönt, för det är fruktansvärt jobbigt när det kryper i hela kroppen, man kan inte vara still. Ligger man i sängen så vänder och vrider man på sig precis hela tiden, det bästa är att gå upp och gå, gå runt i lägenheten i några timmar. Hoppas att det är slut på det nu, att effekten av de där pillren håller i sig.


 


Jag har ju berättat att jag i maj skall åka till Spanien och jag längtar såååå himla mycket tills dess! Min väninna, hon som äger huset, är där nere just nu. Vissa dagar blir jag nästan galen av längtan och vill att tiden skall gå jättejättefort! Det skall bli så himla gott och få vara nästan värkfri i 1 vecka.


Här kommer några bilder därifrån. Bilden ovan är också därifrån.


     



Tog dessa bilder när jag var där första gången 2015. 


Idag blev det till att gå upp tidigt också, hade ju en fm-tid hos frissan. Så nu är jag nyklippt, skönt. Om en stund är det dags för B12-injektion nr 1 för den här veckan. Skall sen gå till apoteket och sen handla lite i den ena mataffären, jag ska handla lite grejer som inte finns i den mataffären jag brukar handla i. Vi har 2 st mataffärer här, en som börjar på i och en som börjar på w. Den på w brukar jag handla hos för de har bättre priser men de har inte alls samma utbud som i-affären. Så en del grejer köper jag i i-affären. 


Ha en finfin tisdagseftermiddag och kväll! ♥

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards