Alla inlägg den 11 februari 2019

Av Pisan - 11 februari 2019 13:19

 


Visst är det fint med rosa tulpaner? Tyvärr står de inte på mitt köksbord, det är en gammal bild. Skall dock skaffa nåt rosa i växtväg att sätta på bordet hade jag tänkt. Får se vad som finns i affären. Tulpaner är ingen idé för jag åker, förhoppningsvis, till älsklingen på torsdag.


Helgen har varit skit. Värk, värk, mer värk och megamultivärk...   Och knappt nån sömn alls, inatt har jag sovit bedrövligt också och jag ser ut som ett spöke, helt vit i ansiktet och mörka ringar under ögonen. Eller som en tvättbjörn.... Har såndär värk bakom ögonen och bakom pannbenet som kommer med sömnbrist. Och jag tål inga motgångar, bryter ihop och grinar direkt. Smarta jag satte mig och kollade på en film i lördags, på Neflix. Det var nog den sorgligaste film jag sett, grinade i stort sett hela filmen igenom   Och såklart blev det huvudvärk utav det. Gick in på Netflix för en stund sen för att se vad filmen heter - så jag kan varna er - men kom inte ihåg vad den heter och jag hittar den inte när jag kollar runt. Den var amerikansk i a f, det minns jag...


All snö vi hade har nu regnat bort och det är gröna gräsmattor som gäller. Idag skiner solen från en blå himmel och man ser hur skitiga fönstren är och hur dammigt det är inne... Önskar jag hade ork att ta en dusch och sen gå ut en sväng, men det finns inte på kartan. Är så fruktansvärt trött, orkar bara inte duscha. Och gå ut med den här "sängfrisyren" jag har nu är uteslutet. Man kan inte skrämma grannar och annat folk på det sättet.... 


Nu när vädret är bättre har jag inte värstingvärken, bara den "vanliga" värken och zombiekänslan. Aldrig får man vara ifred. Fibromonstret är alltid med en, man får inte vara ifred från honom (ja, det är en han, jag är helt säker på det).


Hoppas du har en fin måndag och att solen också lyser där du bor!   


UPPDATERING nån timme senare:


Jag kom på vad filmen heter!!!   Inte klokt, fast jag är så trött så jag mår illa. Ibland överraskar hjärnan en. "The Shack" heter den. Och det är på Netflix jag har sett den. Så känner du dig nere så ska du inte se den, välj nåt roligare.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards