Alla inlägg den 24 februari 2019

Av Pisan - 24 februari 2019 13:29

God söndag på er! Här sitter jag och lyssnar på musik. En skotsk grupp som heter Coast. Fick ett par cd´s i posten från en gammal vän i England. Gruppen finns inte på Spotify för de är inte så stora än. Deras musik påminner en del om Runrig, den skotska grupp jag varit tokig i länge - och som jag sett live 2 ggr. Och nu har de lagt av så nån mer ny musik kommer inte komma från dem. Men de har hållt på sedan i början av 70-talet så jag förstår att de vill vara pensionärer på heltid nu och kanske umgås med sina barnbarn, sina egna barn har de förmodligen inte kunnat vara så nära för de har turnerat väldigt mycket genom åren. 


Idag vaknade jag relativt tidigt, för att vara mig. Vid 8-tiden redan. Låg sedan kvar i sängen och lyssnade på musik och pratade i telefon med älsklingen. Vaknade med huvudvärk, men den gav sig på Panodil och kaffe. Gick upp vid halv 11. Igår vaknade jag vid 9 och låg och lyssnade på musik ett tag, och pratade i telefon med älsklingen för att efter det somna om. Vaknade inte förrän 13.40 Men det gick hur bra som helst att somna vid 11-tiden igår kväll ändå. Min ME gör att jag kan sova hur mycket som helst - fast ibland går det ju inte att sova alls.... Det är väl både ME:ns och fibrons fel. Hatar dessa inneboende!   De är ju inte så att jag bett om att få inneboende.


I förrgår fick jag ett ryck. Ville ha ett par nya blå örhängen för de gamla jag hade tyckte jag var i "fel" blå färg. Det hela resulterade i 4 par örhängen   :


   


Det blev 2 par rosa också, hade inga i "rätt" rosa färg tyckte jag    Ett par gjorde jag om, de med den lite mörkare rosa och mönstrade pärlan. Gjorde ett par blå armband åt mig också, de i "rätt" blå färg också   


Känner mig sugen på att göra mer smycken men jag behöver inga mer (har drivor av smycken....) och det var evigheter sen någon beställde nåt.



Här är en av låtarna på cd:n som heter "Keep loving" av gruppen Coast. En jättefin låt. Ta dig tid att lyssna, jag lovar att det är värt det.


Ha en finfin söndag goa du!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards