Direktlänk till inlägg 5 mars 2019

Undrar hur jag kunnat missa den...

Av Pisan - 5 mars 2019 14:44

Halloj! Här sitter jag och tittar på snön som faller ute. Som tur är lägger den sig inte. Men i morse var det helt vitt ute. Och igår regnade det, det vräkte ner i stort sett hela min resa hem, men när jag klev av här i byn regnade det bara lite lätt, jag behövde inte paraplyet. Helgen i Småland har varit bra, men det har varit kallt! Hua vad det bet i näsan både i fredags och lördags. På söndagen var vi knappt ute, var hos älsklingens syster och hennes man och käkade god middag.


Nu har jag fyndat på loppis igen    


   


Gav 25 kr för väskan och 20 för den gamla burken. Burken har jag ställt på köksfläkten. 


Idag har jag en sen tid på vc för min B12-spruta. Så efter att jag duschat gick jag och lilltrollet, som är ledig idag, till matbutiken och handlade dramaten full så nu har vi fyllt på skåpen här hemma.


I helgen såg jag för första gången filmen "Nyckeln till frihet". Har inte sett den innan. Den var ju jättebra. Undrar hur jag kunnat missa den.... Den kom ju 1995. Vi har också kollat på fler avsnitt av Sopranos. Vi håller på med den boxen nu. Det är ju rätt många säsonger så vi har ju att göra ett tag   


Har ju glömt att berätta att sandalerna som jag beställde och fick hem förra veckan var jättesköna! Så jag behåller dem. Tänkte gå lite med dem här hemma så kanske jag har gått in dem så jag kan ha dem med mig till Spanien i maj.


Ha en finfin tisdagseftermiddag och kväll!    

 
 
wiper

wiper

5 mars 2019 15:54

Sånt väder har vi här också så man kan inte lita på att våren dyker upp än. Snygga saker du köpte på second hand. Vilka pangpriser för så fina och bra saker. Jag har aldrig sett en sån burk, så annorlunda och läcker.

Den filmen är verkligen bra. Sopranos var en toppenserie också. Kul när nåt man skickar efter passar. Så härligt att du skall åka iväg till Spanien i maj det är du så väl värd. Du är en kämpe som jag ser upp till.

Ha nu en fin tisdag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

6 mars 2019 12:36

Men vännen, vad fint du skriver.... ♥ Det känns som att jag inte har nåt val, jag måste kämpa för att kunna leva som "vanliga" människor, ändå lever jag inte som "vanliga" människor, men jag lever så vanligt det går med den här skiten jag har....
Burken är engelsk, en teburk skulle jag tro, från 50- eller 60-talet.
Verkligen en bra film. Sopranos är bra också, minns att jag såg flera avsnitt men inte alla, det gick så sent på kvällen när det gick på tv.
Ha en fin onsdag vännen! Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

5 mars 2019 18:20

Åh så fina grejer du hittat :-) Tycker det är bra kallt idag med :-p kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

6 mars 2019 12:33

Ja, jag tycker allt jag hittat fina grejer också :-) Det är kallt nu med. Idag är det helt grått och ser inte roligt ut alls. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards