Alla inlägg den 12 mars 2019

Av Pisan - 12 mars 2019 12:44

Halloj! Klockan är kvart i 1 och snart är det dags för lunch. I vanliga fall har jag precis ätit frukost. Men hade en tidig tid på vc för min spruta idag så jag gick upp tidigt och duschade. När jag var på väg mot vc förut kände jag att ryggen gjorde mer och mer ont för varje steg jag tog och när jag var halvvägs fick jag ringa dottern och be henne följa med till affären efter mitt besök på vc för jag kände att jag klarar inte av att handla och lägga matvarorna i dramaten inne i affären. När jag sen gått en stund i affären blev det värre och när vi var halvvägs hemma ungefär hade jag så ont så jag blev rädd. Väl hemma, en trappa upp, kunde jag inte ta av mig kängorna själv, dottern fick hjälpa mig. Det gör ont i hela bäckenet och när jag gick uppför trappen förut knäckte det till inne i bäckenet. Detta MÅSTE vara borta tills på torsdag, jag SKA åka iväg till älsklingen, så är det bara. 


Nu skall jag skriva om något jag tänkt skriva om länge, men det har inte blivit av bara och jag vet inte varför. Det här med att man får höra av andra: "Stackare, som har det så jobbigt"....  Jag är INGEN stackare!! Jag är jag, Pisan, och jag är ABSOLUT ingen stackare! Visst, jag har det tufft, men jag är ingen stackare - vem är det egentligen? I mina öron är det nästan en svordom. Och "Jag tycker synd om dig"   Jag blir galen av att höra det!! Det är inte mer synd om mig än om någon annan!! Vet inte varför detta är så känsligt för mig, kanske för att jag vill vara som andra, frisk alltså, har ingen aning faktiskt. Ett annat ord som jag är allergisk mot är duktig. Skulle jag vara duktig som får kämpa lite mer än andra för att klara min vardag? Tror inte det.... Jag minns att när jag födde mina barn så sade barnmorskorna flera gånger att jag var så duktig. Då blev jag förbannad. Jag var minsann inte duktigare än någon annan! Det handlar ju om barnafödsel för sjutton, det är inte nån j-a talangtävling! En förlossning är ju bland det naturligaste man kan vara med om. Och detta var ju dessutom innan jag blev sjuk.

Sådär, nu har jag fått det ur mig också   


Nu skall jag äta lunch. Ha en fin tisdag!   


 

Bild tagen i Trädgårdsföreningen i Göteborg för nåt år sen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards