Direktlänk till inlägg 14 mars 2019

Längtar

Av Pisan - 14 mars 2019 11:38

 


Här skulle man vara nu. Jösses vad skönt det hade vart! Men jag tror inte det är så varmt där just nu heller. Bilden är tagen i Grekland, på ön Lefkas 1995. Och det var i juli. Det har inte hunnit att bli så varmt där nere än ju. Längtar så jag blir galen till 11 maj då jag åker till Spanien. Längtar efter att slippa ha den här brännande, svidande, molande typ träningsvärk x 100 i hela kroppen. Idag är det bedrövligt i min kropp, har sååå ont både här och där. Men jag SKA åka till älsklingen. Hade inte så ont när jag gick upp och klev i duschen. Det har kommit nu efteråt. Men det är lågtryck på gång nu igen. För en stund sen sken solen. Jag får ta det extra lugnt och vila i morgon och i helgen. 


Ha en finfin helg!   

 
 
Gina

Gina

14 mars 2019 12:21

Hejsan!
Såg din bild på stranden Porto Katsiki på Lefkas och kände samma som du: Vill vara där! Jag var där 2001 och gick i den där lååånga trappan för att komma ner till och upp från stranden :-)
Tråkigt med dina smärtor! Blir du bättre när det är varmare klimat?

http://henbacka.bloggplatsen.se

Pisan

14 mars 2019 12:28

Hej! Vad kul att du också varit där! Jag gick också i den låååånga trappan :-) Smärtor är min vardag men jag blir bättre i torr värme, det tar ett par dagar men sen mår jag mycket, mycket bättre. I somras hade vi ju torr värme här hemma och det var helt underbart! Kramis! ♥

 
Gina

Gina

14 mars 2019 13:39

Hej igen!
Ja sommaren som var...var ju jättetorr, varm...och hör å häpna: -Hemsk! Trodde aldrig att jag skulle gnälla på en sådan sommar :-) Det gör jag inte i vanliga fall, då jag vanligtvis älskar extrem värme. Jag led av riktiga klimakterie-vallningar under den varmaste sommaren på länge, så typiskt och ironiskt *skratt* Får hoppas på en likadan sommar i år också och då kan jag nog njuta.
Försäkringskassan borde ju sponsra dig som mår bättre av varmt och torrt klimat, så du kommer iväg regelbundet under de kyligaste månaderna här. Hoppas du mår bättre snart! Kramar <3

http://henbacka.bloggplatsen.se

Pisan

19 mars 2019 11:30

Jo, den var torr och varm och det var bra för min arma kropp MEN, den var skitjobbig också - värmen alltså. Man orkar ju ingenting.... Och svettas gör man ju, floder.
FK sponsrar tyvärr inte. De gör inget för att någon skall må bra - tvärtom.... Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

16 mars 2019 14:12

Det ser härligt ut och jag skulle också vilja åka dit och vila upp mig lite efter allt som händer. Så härligt att du skall åka till Spanien det är du så väl värd. Molande träningsvärk är inget vidare när det är konstant. Jag har haft lite efter att jag måste gå i 4 trappor upp och ner men det går över när jag vilar. Jag kan inte åka hiss och denna är jätteliten

Jag tål inte heller lågtryck och väderförändringar det känns direkt i kroppen. Antar att du nu är hos din kille och jag önskar er båda en fin helg

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

19 mars 2019 11:35

Det är ingen träningsvärk jag har, det är "bara" fibrovärk.... Men den känns som intensiv, molande träningsvärk fast den känns hela tiden inte bara när man gör vissa rörelser, den sitter i hela kroppen. Blä! Japp, jag har varit där, kom hem igår em. Idag skiner solen, hoppas den gör det hos dig med! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

19 mars 2019 14:40

Väderomslag är nog det värsta som finns för fibrokroppar. Hoppas du mår bättre nu. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

19 mars 2019 16:56

Ja, det är nog det värsta. Jodå, nu mår jag bättre. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards