Direktlänk till inlägg 2 april 2019

Jag har överlevt

Av Pisan - 2 april 2019 13:22

 


Hello! Jag har överlevt helgen även om det vart segt som sjutton i söndags. Har haft en fin helg. Och som jag skrev i förra inlägget så var det ett Ullaredsbesök inplanerat i lördags. Vi åkte iväg när vi käkat frukost och gjort oss klara. Det tar en timme ungefär att köra till Ullared. Jag somnade på vägen dit   Sånt trevligt sällskap var jag    Vi var där vid 12-tiden och parkeringsplatser fanns inga så långt ögat kunde se. Det tog en liten stund innan vi hittade en, man får köra runt där en stund innan man hittar en p-plats när det är lönehelg.... Vi valde kanske inte världens bästa tillfälle att åka dit. Men det gick bra faktiskt även om det var kö till caféet, stod i kö c:a en halvtimme. Men inne i själva varuhuset blir det liksom inte trångt ändå, fast det är mycket folk, det är så himla stort. Fick hittat det jag skulle ha; leggings, nattlinnen, strumpor, en liten stekpanna och hårfärg. Höll mig till det som stod på min lilla lapp jag hade med mig   Jag skulle ju åka hem med buss på måndagen, igår. Och jag ville ju gärna ha med mig mina inköp med en gång och inte ta hälften nästa gång jag åker dit. Dessutom får man tänka på budgeten när man har en Spanienresa inbokad om c:a 5 veckor. 

Jag köper mina nattlinnen på GeKås för de är både billiga, 60:-, och bra. Har gjort så i flera år. Köpte även 2 kortärmade toppar, en svart och en röd. Strumpor är alltid bra och billigt där också, köpte 10 par vita kortsockar till mig och lilltrollet. Så nu har vi strumpor ett tag. Jag rensade ur de fula och udda igår så nu har vi ordning på strumpfronten. Efter besöket i det stora varuhuset åt vi thaibuffé på Rosegarden, mums! 

Jag hade rejält ont i fötterna på lördagskvällen och älsklingen fixade fotbad åt mig den godingen   Det var välbehövligt och skönt. I söndags var jag mör. Fötterna värkte som f-n, resten av kroppen ville också bara vila så det var det enda jag gjorde. Jag skulle ju hem som igår och måste orka med den resan också. Det gick bra. Idag är jag dock inte pigg, kroppen känns som ett öppet sår, det svidvärker i HELA kroppen, ryggen känns som den skall gå av när som helst.... Ja, ja.... Så blir det när man leker frisk.


Sitter här alldeles nyduschad, skall snart till vc för veckans första B12-injektion, och så skall det i vanlig ordning handlas också, det är nästan tomt i kylen. 

Idag har vi sol, men det blåser kallt. Har fortfarande inte känt en endaste gång hittills att det är varmt nog att sätta mig ute på balkongen, det har blåst så himla kallt varje gång det varit sol. Hoppas det blir lite varmare snart.


Ha en finfin tisdag!   





 
 
Nilla

Nilla

3 april 2019 19:25

Vad skönt att du ändå kom iväg och fick fyndat lite. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

4 april 2019 16:27

Ja, det var det verkligen. Det kunde ju varit så att jag kände redan när jag vaknade att "Nä! Det här går inte idag..." Då hade det inte blivit av utan då hade det ju blivit sängen den dagen. Så jag är glad och nöjd :-) Kramis! ♥

 
wiper

wiper

4 april 2019 07:51

Vad bra att du fick tag på allt du hade tänkt köpa där. Jag fattar inte varför vi inte åkte dit då vi bodde så pass nära förut i många år. Jag har lite svårt för att stå länge i kö och sen att vänta på maten. Det var billigt för nattlinnen.

Det är så trist att det kommer surt efter när du har gjort så fibro förstör mycket i livet. Skönt ändå att din kille är så gullig och tar hand om sin fina tjej.

Vi har lite vårigt men inte sånt väder här heller så man vill sitta på balkongen. Den vi har här är dessutom så liten och tråkig :)

Skönt att du ändå tog dig till Ullared och fick lite ärenden gjorda

Ha nu en fin torsdag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

4 april 2019 16:26

Ja, det känns bra att jag fick tag i det jag skulle ha. Ni hade verkligen nära förut :-) Åker man en dag som inte är lönehelg är det inga köer eftersom det är så stort. Han är go han, min älskling ♥ Idag har jag suttit på balkongen för första gången i år, vi har c:a 20 grader här nu, i skuggan. Hade kofta på mig när jag gick och handlade förut, det var sååå skönt! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards