Alla inlägg den 22 maj 2019

Av Pisan - 22 maj 2019 09:27

 


God morgon! Började skriva ett inlägg igår, hade kommit ganska långt när jag och dottern skulle gå till bibban och rösta och sen handla hem mat. Lämnade inlägget, tänkte att jag skulle fortsätta sen när jag kommit hem. Det var bara det att världens åskoväder kom över oss precis när vi kom hem så vi fick dra ur modemet och sen när jag startade upp allt igen och skulle fortsätta att skriva så försvann alltihop.... Pust, suck och stön och stånk...   Så jag får börja om. Och jag minns inte vad jag skrev igår så det blir helt nytt i dag   


Bilden ovan förställer en liten bit av Alicante taget ifrån flygplansfönstret i söndags när vi åkte hem. 


I fredags var vi på marknad i Torrevieja, en stooooor marknad, göööörstor t o m    


 

Den här snubben sålde bara tomater. Alla möjliga sorters tomater.


  

Massvis med blommor fanns det där också, det här är bara en liiiten, liten del av alla blommor som fanns där.


Jag köpte vitlök, en plånbok till min mor och kläder på marknaden. En tröja till min mor och 2 blusar och 2 klänningar och ett armband åt mig. Har nu tvättat alltihop, för jag vill gärna göra det med nya kläder, tycker inte om att ta på mig nya kläder som luktar kemikalier. För det tycker jag att alla nya kläder gör numera. Så jag skall ta lite bilder och visa sen. Har dock 1 bild klar, och den är på ena klänningen:


 

Den är i linne och har fickor - vilket jag äääälskar!   Det känns så bekvämt med fickor på nåt sätt   


Skrev ju att vi var ute på vift en av dagarna. Då åkte vi till Alicante. När vi åkte hemåt igen, då jag inte behövde vara misslyckad kartläsare mer   , åkte vi förbi den här byggnaden och jag rullade ner rutan och fotade. Det är ett sjukhus. De har så rolig och intressant arkitektur där i Spanien. Såg ett par trekantiga hus till där nere.


 


Kommer lägga upp mer bilder från resan, men tänkte dra ut lite på det     Så nu har ni sett klart från min resa för idag   


Skrev ju ovan att det åskade igår. Jösses vilket åskoväder!! Det smällde rejält och vilka blixtar! Och som det regnade, jösses!!   

Enligt SMHI:s prognos så skall solen skina, utan moln, just nu och några timmar framöver men här är helgrått och det är c:a 20 grader. Har sovit som en kratta inatt och var uppe tidigt och åt en macka för jag var hungrig, tittade då ut på balkongen och termometern och den visade 18 grader, och då var klockan c:a 5.

Det är första natten sen jag kom hem som jag sovit som en kratta. Första natten sov jag som en stock, somnade om direkt tidigt på morgon när jag varit uppe på toa. Likaså natten till igår. I Spanien vart det lite si och så med sömnen, låg vaken flera timmar mitt i natten flera nätter och några kvällar var det även hemskt svårt att komma till ro och somna när vi lagt oss. Men hade ändå på nåt vis energi på dagarna och orkade mycket mer än vad jag orkar hemma. Har kvar lite av den energin nu med, det brukar hålla 1-2 veckor. Värken slog till redan på planet hem, och då i ben och fötter, vilket ju är värst och det mest utsatta kroppsdelarna för mig och har varit så hela tiden jag haft fibro. Det har suttit i sen dess, så det har återgått till det normala. Men som sagt; jag har mer ork än vanligt och det är jag såååå glad och tacksam för!!  


Idag har jag en hemmadag. Skall pärla lite, har en beställning på ett halsband. Och så skall jag damma här hemma, det var länge sen jag gjorde det så det är absolut nödvändigt att göra det nu. Igår färgade jag håret, skulle egentligen ha behövt göra det innan vi åkte iväg till Spanien men tänkte att det inte var nån idé för solen går hårt åt ett färgat hår, speciellt ett som är färgat svart. Det var klokt tänkt av mig för det blev rejält blekt. Men nu ser jag ut som vanligt igen med korpsvart hår   


Ha en finfin onsdag och ett fint veckoslut!    Är inte säker på att jag hinner blogga i morgon, åker till Småland och älsklingen, där har jag inte varit på minst 5 veckor. Blev ju sjuk och sen vart det resan. Men imorgon blir det av!





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards