Alla inlägg under maj 2019

Av Pisan - 15 maj 2019 00:25

Hej på er! Nu ska jag testa att göra ett inlägg på mobilen, har aldrig gjort det förut. Idag har vi varit på stranden:

Efter ett par timmar gick vi till restaurangen som finns där vid stranden. Vi hade bokat paella till klockan 2. Maj gadd vad det var gott!

 

Vi åkte sen hem och duschade och drack lite kaffe, och åt en god glass.Och efter det åkte vi till Alicante för lite shopping. Resan dit var ett riktigt äventyr eftersom det var jag som var kartläsare... Vi körde fel minst 2 gånger...

I morgon blir det ett par timmar på stranden och senare lite mysigt häng på terrassen. Imorgon skall det bli 27 grader. Ikväll var det 23 vid 20-tiden. På fredag ska vi på en stor marknad.

Den här taklöken växer på marken vid parkeringen här intill.

Nu ska jag sova, har satt på mig hörlurarna, just nu är det Stones där i.

Ha det så gott godingar!

Av Pisan - 9 maj 2019 11:50

Ja, jag är orolig. Jag mår inte bra. Har en helvetes värk och är trött och matt. Hur skall jag orka med resan på lördag? Som det känns just nu orkar jag knappt duscha och klä på mig. Och har haft jättejobbiga nätter med hosta, hur sjutton skall det gå? Jag kommer ju hålla de andra 2 tjejerna vakna på nätterna.... 


Önskar jag hade nåt roligt att skriva istället, att jag är jättejättetaggad för resan och så.... Men hoppas du har en fin torsdag!   

Av Pisan - 7 maj 2019 10:48

 


Halloj! Här är jag, det är nästan en vecka sedan jag skrev här. Har ju varit så himla dålig tack vare den där jädra förkylningen. Nu mår jag bättre men har ont av ena bihålan och har en jädra slemhosta. Och så är jag enormt trött. Men har orkat vara uppe lite på dagarna sen i lördags. I förrgår fick jag ett ryck och plockade fram skor, kläder och lite annat som jag och lilltrollet inte använder men som är som gott som nytt, fotograferade en del av det och lade ut på lokala säljsidor på Facebook. Fick napp direkt på flera grejer och igår var det ett jädra plingande på dörrklockan    för sakerna skulle hämtas. Nu på morgon var det en och hämtade en jacka och en upphängbar smyckeförvaring (en sån som man hänger på galge). Kl 13 kommer en tjej och skall prova ett par högklackade skor som dottern vill bli av med. Säljer inte för några stora summor, det är mest tvåsiffriga belopp men är glad att bli av med grejerna som ju tar plats. Jag och lilltrollet har pratat om att vi skall stå på loppis så länge nu men det blir inte av. Det är ju svårt att få till det när hon jobbar som hon gör och jag åker ju oftast iväg varannan helg. Då är det bättre med de här säljsidorna tycker jag. Igår eftermiddag och kväll fotograferade jag mer grejer, mest kläder, och fortsatte lägga upp annonser. Håll tummarna för att jag blir av med lite mer grejer nu     


Och så har jag ju börjat med packningen inför resan, har inte tagit upp resväskan från källaren än men har börjat lägga fram kläder och så, har plats på min stora soffa för det. Fattar inte att det  bara är dagar kvar innan vi åker nu...


Bilden ovan på påfågeln tog jag när jag var i Spanien första gången, 2015. Tog även dessa bilder från terassen och mataffären   


 


Idag är det dags för en B12-spruta. Och så passar jag på att handla lite när jag ändå skall ut.


Såg på min medicinlista från apoteket att min förra läkare, hon som nu slutat på min vc, skrivit ut ampuller till mig för 1 år. Men jag har inte hört nåt från henne. Urdåligt tycker jag. Jag skrev ju ett brev till henne och jag måste ju för fasen få information om hur det skall bli. Skall jag behöva fråga sköterskorna om vad som kan ha bestämts? Man skall väl informera patienten om vad som gäller när den t o m har skrivit ett brev till en....     Jag skall i a f höra med sköterskan idag om vad som står i min journal, om läkaren i fråga nu skrivit nåt om det hela där vill säga.


Sista tiden har vi haft riktigt aprilväder här. Regn, sol, lite snö eller hagel och isvindar har man kunnat uppleva på bara några timmar. Den kalla vinden har i o f s varit ett tag nu. Och det är grönt och fint ute nu. Men ekarna utanför min balkong har en bit kvar, kan inte ens se om det är knoppar på dem från mitt fönster här, så det är nog en bit kvar innan de slår ut.


Ha en finfin tisdag goa du!   



Av Pisan - 1 maj 2019 12:52

Halloj! Kikar in som hastigast medans jag är uppe och äter frukost. Blir soffan direkt sen, eller sängen. Är genomförkyld och totalt klubbad. Halsen är inge rolig, inte näsan heller. Kroppen värker som f-n. Men har ingen feber vilket jag är glad för. Men det behövs ju inte feber för att en fibris ska bli totalt klubbad.


Ha en finfin första maj!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards