Direktlänk till inlägg 1 juni 2019

Välkommen juni!

Av Pisan - 1 juni 2019 12:43

                                        


Välkommen juni! Årets första sommarmånad. Härligt. Nu får vi bara hoppas att det blir en sommarmånad, rent vädermässigt alltså. Nästa vecka ser ju lovande ut. Bilden är tagen vid älsklingens barndomshem för nåt år sen. Jag äääälskar lupiner, de är så fina tycker jag   


 


Lite mer grönska därifrån. I veckan var älsklingen där med sin syster och klippte gräset för första gången i år.  Jag hoppas att han får ordning på sin bil snart så vi kan spendera mycket tid där i sommar. Det är så rofyllt och härligt där. Det är helt tyst, man hör bara skogen, trädens sus i vinden. Det påminner mig mycket om somrarna när jag växte upp och var hos mina morföräldrar som bodde ute på landet.


Kan meddela att blåbärsbullarna lilltrollet bakade häromdagen var jättegoda! Vi skall ha dem att mumsa på imorgon när vi firar våra födelsedagar, min och lilltrollets. Kommer bli smaskigt   


Idag jobbar lilltrollet. Och jag skall städa här hemma. Dammet har tagit över och så kan man ju inte ha det när man skall ha gäster.... Skall strax köra igång med det. Skall bara dricka upp kaffet först.


Ha en härlig lördag!   




 
 
Nilla

Nilla

2 juni 2019 11:40

Vad härligt med en sådan oas att ladda sina batterier. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

3 juni 2019 12:14

Ja, det är jättehärligt där :-) Kramis! ♥

 
wiper

wiper

3 juni 2019 08:28

Vilket vackert barndomshem din kille fått växa upp i. Det är ju magiskt. Dom har lovat 30 grader ;) men vi får se.

Grattis på födelsedagan fina Pisan. Hoppas du får en toppendag

Kram från Malin
Thorleif hälsar också

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

3 juni 2019 12:38

Tack vännen! ♥ Det blir en lugn dag. Vi hade lite kalas här igår med barnen och mamma och pappa.
Ja, visst är det fint där, helt underbart. 30 grader är ju hemskt.... Ha en fin måndag! Kramis! ♥

 
Bittan

Bittan

3 juni 2019 12:59

Hej!
Ett stort Grattis på din födelsedag!
Ser att du också tycker om lupiner som vi har i vår trädgård som blommar så vackert och även pionerna börjar blomma
Ha nu en bra dag!
Kram från Bittan🌷

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Pisan

3 juni 2019 13:18

Tack så mycket vännen! ♥ Ja, lupiner är ju så fina, och även pioner. Det är mina favoriter :-) Det blir en lugn dag här idag, vi hade lite kalas här igår. Ha det fint du med! Kramis! ♥

 
Gina

Gina

3 juni 2019 14:01

Vad mysigt lantligt det ser ut från din älsklings barndomshem! Tjusiga bilder! Fotar du med din mobilkamera? Om du gör det, vad har du för mobiltelefon? Dina foton är väldigt tydliga och får väldigt klara färger. Hoppas ni hade ett kalasbra och tok-trevligt födelsedagskalas igår! Grattis igen! ♥ ♥ ♥

http://henbacka.bloggplatsen.se

Pisan

3 juni 2019 18:55

Det är jättemysigt där och det ligger ute på landet. Ja, jag fotar med mobilen, just de bilderna är lite äldre och då hade jag en Iphone, nu har jag en Huawei P20. Jadå, vi hade det jättetrevligt igår :-) Idag är det lugna gatan här, det behövs för jag är helt slut. Tack! ♥ Kramis! ♥

 
Nettan

Nettan

4 juni 2019 10:38

Så underbart! Bilderna påminner om mina egna barndomsminnen från släktingar på landet. Blir riktigt nostalgisk.
Kram ❤️

http://https://nettanssvammel.blogspot.com

Pisan

4 juni 2019 18:31

Det är verkligen underbart där. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards