Alla inlägg den 11 juni 2019

Av Pisan - 11 juni 2019 10:49

 


Halloj! Nu är jag hemma igen. Den fina hunden här ovan var mina föräldrars hund, tyvärr finns hon inte mer. Det är flera år sen nu hon gick bort. Maja hette hon och var världens goaste vovve    Fick syn på bilden när jag bläddrade i bildarkivet.


Så var det ny vecka igen. Kom hem igår em. Har haft det bra och mysigt , det blev ju några extra dagar ledigt för älsklingen för han tog semester på fredagen. Vi har inte gjort nåt speciellt, men han har fått igång bilen nu och skall boka in en tid på besiktningen så fort som möjligt. Då får vi se hur det är med gamla Bettan, om hon skall få somna in eller om hon bara behöver lite extra vård och kanske nån liten operation. Som sagt, vi får se hur det går.

Vädret har ju varit lite varierande. När jag kom fram efter en fruktansvärt het bussresa i onsdags var det 32 grader där i Gislaved. Nationaldagen var lika varm den. Man orkar inte mycket då. Fredagen och resten av helgen var bättre rent temperaturmässigt. Sitter här och funderar på vad vi gjorde i fredags, kan inte komma på det.... Men i söndags em kollade vi på studenterna som var på väg till bal, såååå fina de var! Torsdagen var dock ingen rolig dag, jag var totalt klubbad, det var en riktig skitdag. Jag låg nog hela dagen. Och älsklingen han är inte van vid att jag blir så dålig. Så kan det ju vara när man inte bor ihop och bara ses varannan helg.... Vi var och käkade lunch på den lokala thai/kinesrestaurangen på fredagen kom jag just på. Och så satt vi mycket på balkongen och drack kaffe och babblade och lyssnade på musik. Och så gick vi på bio på kvällen och såg "X-men: Dark Phoenix". Den har fått dålig kritik men vi tyckte den var bra. X-men är alltid bra. Det har regnat lite grann också, lite av och till, under helgen.


Idag var jag uppe tidigt, för att vara jag. Gick upp redan vid 9-tiden. Skulle till vc och lämna blodprover. Det var uppehåll när jag gick dit men när jag gick hem igen kom det lite droppar och nu regnar det rejält. Det är dock c:a 20 grader vilket jag tycker är en behaglig temperatur. Skall strax ta mig en dusch och så skall tvättmaskinen få jobba lite idag, och så blir det väl lite plockande här hemma, det behövs dammasugas också, får se om jag orkar det eller om jag delegerar. Lilltrollet jobbar kortdag idag så hon är hemma om ett par timmar.


Ha en finfin tisdag!   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards