Alla inlägg den 12 juni 2019

Av Pisan - 12 juni 2019 11:24

 


God onsdag på er! Hittade en bild till på Maja, här ligger hon helt utslagen efter bus med mina ungar som var rätt små på den tiden.


Idag ser det ut att bli en regnig dag. Just nu regnar det stilla, det blåser inte alls och det är ovanligt här. Här blåser det jämt. Jag har sovit som en stock inatt. Så jag vet inte om det åskat och haft sig här inatt. Ibland vaknar jag ju när det är sånt oväder, men inte alla gånger. 


Nu kommer det ett gäng bilder som jag tog i Spanien, i en inredningsbutik. De har så himla häftiga grejer där. De har även webbutik, dock så får man nog behärska spanska för att förstå....


 


Visst är de härliga de här hundarna? Blev kär när jag såg dem   


Här är en bild till, det fanns jättemånga olika sorter:


 


Visst är de coola? Det fanns det kaniner också. Och tjurar:


 


Den här ödlan tycker jag är superhäftig:


 


Det är mycket blingbling där i den butiken   


 


Gillar dessa tallrikar/fat jättemycket.



Hade gärna haft en sådan här tjurtavla på väggen i mitt vardagsrum. Klicka här så kommer du till butikens webbutik. Och butiken vi var i ligger i La Zenia, i Zenia Boulevard. Om du gillar såna här grejer och har vägarna förbi så gå in!    Jag köpte en mugg där. Mina andra spanska mugg, de är från samma serie. Jag skall fota dem ute på balkongen nästa gång det är sol där ute - då blir bilderna som bäst. Har druckit mitt kaffe i min nya lattemugg sen vi kom hem, inte i någon av mina andra muggar   


Det här var de sista bilderna från min resa. Min väninna, hon som har huset, åker ner igen efter midsommar. Önskar såååå att jag hade kunnat åka med. Men det går inte. Dels för pengarnas skull och sen så är det lite för varmt för min smak mitt i sommaren där och så kommer huset vara fullt av ungar    Men nästa vår! DÅÅÅÅ skall Pisan till solen igen   


Som jag skrev ovan så är det regn som gäller idag.  Det känns i kroppen att det är lågtryck. Jag är yr och vimsig och det stramar, svider och värker i hela kroppen    JAG VILL HA SOOOOOOL!   Jag vill sitta/ligga i min solstol ute på balkongen och läsa i boken jag just börjat läsa. Köpte 3 pocketböcker på loppis i helgen och har börjat läsa i den ena, "Stjärnfall" av Robin Pilcher. Hade med mig en pocket till Spanien som jag började läsa där och den läste jag ut först igår, "Den lilla bokhandeln i Paris" av Nina George. Den var sådär.... Den jag läser nu verkar bättre tycker jag. Det återstår att se   


Ha en fin onsdag goa du!   




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards