Alla inlägg den 18 juni 2019

Av Pisan - 18 juni 2019 11:46

 


Halloj på er! Här kommer ännu en bild på goaste Maja   Saknar henne sååå....

Här sitter jag nyklippt, var hos frissan 10.50, alldeles nyvaken. Gick direkt från sängen nästan, hi hi!    Nä, bara nästan, gick vägen om garderoben och badrummet först. Så frukosten skall jag äta nu. Satt här vid datorn och kollade lite och så undrade jag varför inte äggklockan ringt. Upptäckte då att jag inte satt på den.... Så äggen är nog rätt hårdkokta idag    Ibland får jag till det.... Häromdagen när jag skulle ta värktabletter gick jag till kylen och tog ut äggpaketet   Underbart, eller hur?


Hämtade posten på väg upp när jag kom hem.  Där låg en räkning från Apoteket, för mina dosrullar. Den var inte rolig den.... Och nu mitt i sommaren när man vill göra annat för pengarna   Ja, ja, det är väl bara till att betala och se glad ut, har ju inget val för det måste ju betalas.


Idag blåser det nästan storm här, jösses! Men det är varmt, och lite klibbigt. Igår satt jag ute på balkongen hela dagen. Likadant i lördags och söndags. Det är sååå härligt att kunna göra det tycker jag. Och nu är jag ju inne i en period när jag KAN läsa, det är inte alltid det funkar. Har oftast stora problem med koncentrationen så det bara inte går att läsa. Men ofta går det bra på somrarna, vet inte varför det är så. Så när jag kommer fram till älsklingen på torsdag ska vi gå till loppisen och jag skall köpa mer pocketböcker - om jag hittar några jag vill läsa vill säga. Har haft tur med de senaste jag köpte, 2 av de 3 har varit jättebra. Den andra var sådär, men lättläst. 


I morgon blir det en rolig dag! Skall träffa tjejerna jag var i Spanien med. Vi skall ut på dagstur, antar att det blir en del shopping. Jag skall köpa en ny matta till balkongen. Sen är jag nöjd, med tanke på apoteksräkningen.... Men det skall bli kul med en dag med skratt och tokerier   


Nä, nu skall jag se hur hårda äggen är och ta mina frukostmackor och mediciner. Ha en finfin tisdag!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards