Alla inlägg under juni 2019

Av Pisan - 5 juni 2019 12:35

 


Halloj! Här är jag. Även på bilden    Hatten provade jag i en butik i Spanien. Köpte den dock inte för jag tänkte att det inte skulle bli använd speciellt mycket. 


Kikar in en snabbis här för att önska trevlig nationaldag, som det ju är imorgon, och trevlig helg    Jag åker till älsklingen om en liten stund och kommer inte hem förrän på måndag. Ha det gott!   

Av Pisan - 1 juni 2019 12:43

                                        


Välkommen juni! Årets första sommarmånad. Härligt. Nu får vi bara hoppas att det blir en sommarmånad, rent vädermässigt alltså. Nästa vecka ser ju lovande ut. Bilden är tagen vid älsklingens barndomshem för nåt år sen. Jag äääälskar lupiner, de är så fina tycker jag   


 


Lite mer grönska därifrån. I veckan var älsklingen där med sin syster och klippte gräset för första gången i år.  Jag hoppas att han får ordning på sin bil snart så vi kan spendera mycket tid där i sommar. Det är så rofyllt och härligt där. Det är helt tyst, man hör bara skogen, trädens sus i vinden. Det påminner mig mycket om somrarna när jag växte upp och var hos mina morföräldrar som bodde ute på landet.


Kan meddela att blåbärsbullarna lilltrollet bakade häromdagen var jättegoda! Vi skall ha dem att mumsa på imorgon när vi firar våra födelsedagar, min och lilltrollets. Kommer bli smaskigt   


Idag jobbar lilltrollet. Och jag skall städa här hemma. Dammet har tagit över och så kan man ju inte ha det när man skall ha gäster.... Skall strax köra igång med det. Skall bara dricka upp kaffet först.


Ha en härlig lördag!   




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards