Alla inlägg den 1 juli 2019

Av Pisan - 1 juli 2019 10:13

 


God morgon! Idag är jag uppe lite tidigare än vanligt. Jag vaknade med huvudvärk och då var det bara till att gå upp annars blir det värre. Har en hel del att ta itu med här hemma idag, det fina vädret har gjort att ingenting har blivit gjort här hemma, har t ex hur mycket tvätt som helst liggande nu och jag måste även bädda rent i min säng - då blir det ännu mer tvätt.... Måste gå och handla också. Så jag har redan fått i mig min frukost och så har jag diskat. För hand, för diskmaskinen är trasig och det skulle dröja upp till 6 veckor innan den nya kommer....   Gillas inte men vad skall jag göra? Det är bara till att diska och se glad ut      Även om det är jobbigt för fötter, rygg och nacke.


Igår var jag och mina små troll ute vid havet. Vi tog bussen in till stan, där mötte vi upp stora lilla trollet och tog spårvagnen ut till Saltholmen. Jösses vad det blåste! Ungefär lika mycket som det blåser idag. Jag tror att jag faktiskt inte är riktigt klok. Jag menar: Vem sätter sig frivilligt på en spårvagn utan ac packad med folk och åker en halvtimme ut till havet? Tydligen en hel del människor, för det var mycket folk både på spårvagnen och där ute, de flesta är väl helt friska förmodligen.... Det känns idag kan jag säga, är så himla trött i pallet. Orkar inte med några ljud och jag vill helst ta på mig solglasögonen - här hemma! Inomhus alltså. Är så himla ljuskänslig när jag är hjärntrött. När man sen kommit fram till Saltholmen så får man gå en liten bit och även typ nästan klättra upp på berget. Ni skulle sett hur jag såg ut när jag gjorde det   Gissa om fötterna tog stryk....


 


Om det var jobbigt när vi gick upp så var det inget emot hur jobbigt det var att gå ner sen när vi skulle hem. Båda ungarna fick hjälpa mig. Det känns i fötterna idag kan jag säga, det gjorde det även igår kväll + att jag hade såndär brännvärk i fötterna, inte bara på fotsulan utan hela jädra fötterna! Men trots all förbaskad vånda att ta sig dit och hem så var det ändå mysigt och roligt att göra nåt tillsammans jag och mina små troll   Vi hade lite picnic med oss och låg och solade oss. Det var mycket folk för det var soligt till att börja med. Men efter lite mer än 2 timmar gick solen i moln och det såg mörkt ut på himlen. Då frös lilltrollet och ville hem. Så då packade vi ihop, det gjorde även många andra för det var kallt eftersom det blåste så infernaliskt. Så vi åkte hem med den kvava och stekheta spårvagnen och även en varm buss när vi kommit in till stan igen. En jobbig, för mig, dag men ändå en mysig och trevlig dag. 


Det känns verkligen i kroppen att det blåser, blåst är det värsta min kropp vet.... Är mör som sjutton idag, det värker i stort sett överallt men värst i ben och fötter.


 


Min mage har bestämt sig för att jävlas. I fredags var det hemskt, hade diarréer och blev helt urlakad och orkade bara ligga ner, helt matt och bedrövlig. Orkade inte ens läsa. Låg under parasollet på balkongen hela dagen med hörlurar. Efter det har jag haft ont i magen, igår kväll hade jag riktigt ont. Det sitter till vänster på magen, över magsäcken. Så det har inte blivit nått kaffe och jag har mest ätit bröd och gröt, vill inte ha någon lagad mat, mår nästan illa bara jag tänker på lagad mat.... Hoppas det går över snart, det brukar det göra efter ett tag, jag har ju haft det såhär många, många gånger tidigare. Men de senaste åren har det blivit bättre. Vet inte vad som utlöste det hela den här gången, det är inte alltid det behöver vara något speciellt. Jag har ju IBS. 


Igår kväll fick jag en beställning på smycken. Blev jätteglad för det händer inte ofta numera, tyckte det var såååå roligt när jag läste meddelandet på mobilen. Det blir 2 halsband, 2 armband, 2 par örhängen och även några ringar. Skall bli kul. Redan igår kväll plockade jag fram askarna med rätt färger och annat som behövs. Så när jag skrivit klart här skall jag gå och hämta dessa grejer och sätta igång. Och så skall jag lyssna på nån bra musik.


Ha en finfin måndag!   


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards