Direktlänk till inlägg 14 augusti 2019

Eller hur?

Av Pisan - 14 augusti 2019 12:32

 


God middag!    Den här boken köpte jag en dag på semestern när vi var inne i Göteborg. I en sån där tillfällig bokhandel. Köpte även några böcker till. Den här har jag i a f bläddrat i under de dagar vi var här hos mig under de 4 semesterveckorna. Visst var 80-talet en härlig tid? Ff a musiken i a f   Och tidningen Okej läste man ju. Och vilka kläder vi hade på oss! För att inte tala om frisyrerna   


Men den allra bästa tiden var nog 70-talet tycker jag. Det var ju då jag växte upp och jag måste säga att jag ändå hade en bra uppväxt. För mig som växte upp då kändes livet bekymmerslöst. Det var sen när man blev tonåring på 80-talet som livet blev lite jobbigare - som det helt naturligt blir när man är tonåring.


Men att vara 50+ har också sina fördelar, man bryr sig inte så mycket om vad andra tycker och kör på sitt eget race. Det är rätt skönt. Hade man fått vara frisk också så kanske livet hade varit riktigt härligt nu.... Men nu är det som det är och det är bara till att göra det bästa av det hela. Eller hur?


Idag skall jag ha en B12-injektion. Fast jag fick en i måndags. Jag buffrar upp inför helgen    Åker till älsklingen i morgon. Tror min kropp orkar, känner jag annat i morgon bitti så är det bara att ställa in, men det tar jag då.


Ha en finfin onsdag!   

 
 
wiper

wiper

16 augusti 2019 13:26

Jag var ju över 30 år i början av 1980-talet men så kul jag hade. Flyttade tillbaka till Göteborg 1986 och var jämt ute och roade mig och åkte även ut med båtarna. Det fanns så mycket att göra i Göteborg då och jag var ofta på disco också. Vilken härlig bok du fick tag på. Jag tror syrran läste Okay för hon var mer än 10 år yngre än mig

Jag märker också med åren så bryr jag mig inte lika mycket heller utan som du säger kör sitt eget race. Nu ännu mer än förut eftersom jag är 20 år äldre.

1970-talet för mig i Göteborg var urspännande för då hände det så mycket där och folk roade sig och allt var inte så dyrt som nu.

Min generation har gått igenom alla frisyrer och mode i årtionden.

vad härligt att du skall åka till din kille. Jag blev så nostalgisk av ditt inlägg så jag går nu på minnenas allé

Hoppas du kom iväg.

Ha det härligt hos killen

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

17 augusti 2019 07:41

Man blir nostalgisk när man blir påmind om nåt speciellt årtionde tycker jag :-) Jag kom iväg till Småland men jag mår inget vidare, är rejält "lågtryckssjuk". Vi får se om vi åker iväg till Bredaryds marknad, regnet hänger i luften. Ha det fint ni med! Kramisar!

 
Nilla

Nilla

17 augusti 2019 18:06

80-talet var så kul och så himla snygga vi var :-D Det har sina fördelar att bli äldre :-) Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

18 augusti 2019 15:46

Ja, vi var skitsnygga! :-) Helt klart har det sina fördelar. Kramis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards