Direktlänk till inlägg 22 augusti 2019

Nu är jag här igen

Av Pisan - 22 augusti 2019 11:05

 

Halloj! Här är jag. Det har blivit ett litet blogguppehåll, men nu är jag här igen    Åkte ju till älsklingen i Småland i torsdags förra veckan och kom hem i tisdags. Blomman här ovan fotade jag där i byn där älsklingen bor, tog även den här:


 


De har väldigt fina planteringar där i byn. Vid bussterminalen står det 3 gigantiska krukor med massor av blommor i, det är jättefint och det första man ser när man kliver av bussen där.


Har haft det bra även om jag inte mått så himla bra. I fredags låg jag i stort sett hela dagen. Som tur är har jag en bra bok jag läser nu. Och jag har beställt hem de 2 andra i samma serie, hämtade dem igår. Så nu har jag att göra ett tag    I lördags var det ju meningen att vi skulle åka till Bredaryd och gå på den årliga marknaden där. Men det regnade så.  Så vi struntade i det. Det kommer en annan marknad i närheten där älsklingen bor snart, får hoppas på bättre väder tills dess. Vi tog bilen bort till Dollarstore istället. Fick köpt mig en ny necessär till mina mediciner, behöver ju en sån när jag åker till älsklingen. Den gamla höll på att falla isär... På tal om bilen så är hon helt fixad nu, hon var inne på verkstaden under fredagen och på em kunde älsklingen hämta ut henne, verkstaden hade fixat besiktningen också, himla käckt.


 

Bild tagen i parken intill där älsklingen bor.


På söndagen tog vi det mest lugnt, jag orkade inget annat, och kollade slut på Sopranosboxen vi hållt på med ett tag. Och nån mat orkade vi inte laga utan vi beställe hem kebab. 

På måndagen var det dags för årlig kontroll på neurologen för älsklingen så vi tog bussen (mycket smidigare än att ta bilen dit eftersom bussen stannar vid sjukhuset) till Värnamo sjukhus. Allt gick bra. Vi avslutade besöket där med en fika på Stigs som har café i foajén där på sjukhuset. Åt himmelskt goda nybakade frallor med ost och skinka och så delade vi på en chokladbiskvi som var helt underbar! Mmmmm......


Sen jag kom hem i tisdags har jag pärlat en hel del. Hade fått hem 2 paket med pärlgrejer och jag blev sååå sugen på att sätta igång, så jag gjorde det   


Här är resultatet:


                                                             


Klicka på bilderna så blir de större. Smyckena förutom det svarta hematithalsbandet och setet med de beige- och turkosfärgade smyckena är till salu.


Har haft huvudvärk sedan i tisdags eftermiddag då jag kom hem från Småland. Den går inte över på natten. Urjobbigt..... Vi har en jädra blåst här, undrar om det är den som ställer till det, det har blåst rejält sedan i tisdags.


Jag längtar till helgen för då skall det bli sol och lite varmare. Då skall jag sitta på balkongen och lapa sol, gott. Det gillar jag     


Nu skall jag greja lite mer med mina pärlor och kanske blir det nåt alster till. Ha en finfin torsdag!    Tjingeling!   


 



 
 
Nilla

Nilla

22 augusti 2019 15:51

Du gör så fina grejer, önskar jag var en smyckesmänniska så jag kunde beställa något fint men här hamnar allt i lådan :-p kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

23 augusti 2019 11:30

Tack vännen! ♥ Sån var jag förut, hade inte ens hål i öronen, det skaffade jag när jag var 40+ :-D Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards