Alla inlägg den 23 augusti 2019

Av Pisan - 23 augusti 2019 12:00

 


God middag! Så var det fredag redan, jösses vad dagarna går fort. Denna veckan har det gått extra fort eftersom jag åkte hem från älsklingen på tisdagen istället för som vanligt på måndagen. 


Bilden ovan är tagen i skogen någon gång under semesterveckorna.


Idag regnar det, det har det gjort sen inatt. Och så blåser det. Riktigt tråkväder. Det blir regnjacka sen när jag går ut. Det började regna igår em och sent på kvällen, när jag gick och lade mig, hade det slutat men nån gång under natten körde det igång igen. Men imorgon och några dagar framöver ska det ju bli sol   Då blir det till att sitta på balkongen. Men en av dagarna åker jag förmodligen till Sahlgrenska sjukhuset och hälsar på en väninna som blivit sjuk.


Igår lade jag ut lite grejer till försäljning på några lokala säljsidor på Facebook. Väskor och skor. Och en elljusstake. Ett par skor är redan sålda och hämtade och det kommer en och hämtar ljusstaken senare i em och dotterns 2 par boots kommer det en och hämtar lite senare också. Har lite av lilltrollets kläder som jag skall lägga upp senare idag, mest klänningar. Den här våren och sommaren har jag verkligen rensat här hemma. Mycket har slängts, skänkts och sålts. Det känns skönt. Skönt också att jag haft orken. Men det kan jag tacka Spanienresan för, fick mycket energi av den. Vi har 3 stora kassar med kläder här som skall skänkas till lilltrollets väninnas församling, hon studerar till präst i en av våra grannkommuner. Men jag får nog följa med dottern när det är dax att åka dit med dessa stora kassar för de kan hon inte ta själv på bussen. 


Hittade lite bilder på smycken jag gjort under våren/sommaren som jag inte visat:


                                                  


Gjorde ett par armband igår också. Men nu är idéerna slut för tillfället. Men det kan ändras snabbt    Skall hämta ett paket med smyckedelar sen när jag går ut. När jag öppnat det så har jag säkert fullt med idéer igen   


Ha en finfin fredag!    Tjingeling!   




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards