Direktlänk till inlägg 10 september 2019

Klumpiga Pisan

Av Pisan - 10 september 2019 13:37

 


Halloj! Idag har vi en härlig solig och ganska varm dag   Men jag vaknade med huvudvärk.... Typiskt. Skall snart iväg till vc för en B12-spruta. Det var en vecka sen sist. De hade inga tider i torsdags fm så jag fick skippa sprutan då eftersom jag skulle med bussen till älsklingen vid 13-tiden. Resan gick bra. Och har haft det fint i helgen. I lördags åkte vi till Halmstad med älsklingens kompis och hans tjej. Vi gick på skivmässa och sedan käkade vi god thai/kinesbuffé. Efter det åkte vi till tjejens stuga som hon har i ett koloniområde. Det är så himla mysigt där. Vädret var fint också. Satt i solen ett tag och så fikade vi. Jag var jättetrött på kvällen. Och i söndags var det en dagen efter. Jag var totalt slut, sov "middag" 2 gånger..... Var lite piggare igår tack och lov, för jag skulle ju åka hem. 


 

Köpe en cd med Abba på skivmässan, en japansk version av "Arrival".  De sjunger naturligtvis inte på japanska   men det är en japansk utgåva. Det är en extra cd med med lite andra låtar på bl a spanska och franska men även på engelska. Den var i jättefint skick och så kostade den bara 30 kr. Då kunde jag inte låta bli. Men det blev också det enda fyndet. Älsklingen köpe en LP med nån 70-talsgrupp som jag inte minns namnet på   



Igår när jag kom hem låg det ett paket här och väntade på mig. Tungt var det och jag blev jättenyfiken och slet upp det nästan    Det var massvis med pärlor i!!! Det var min väninna i Landskrona som slaktat ett helt gäng med halsband och armband hon haft liggande som hon skulle sälja på marknad för flera år sen, men som sagt: det hade blivit liggande och metallen hade blivit ful, som den blir efter så lång tid, och resåren hade blivit slapp. Eftersom hon inte pärlar nåt längre så tänkte hon på mig   Goa människa! Så nu har jag massor att gå igenom och sortera. Sånt äääälskar jag! Fina pärlor är det också. Bl a jättefina julpärlor. 


 


I söndags skulle vi göra äpplepaj för vi fick med oss en massa äpplen från Halmstad. Jag skar klyftor och vips så skar jag nästan av fingertoppen på vänster pekfinger!    Jäklar vad det blödde. Så nu har jag plåster där på och är urklumpig för jag kan inte göra allt som jag är van att göra. Bara att tvätta händerna är meckigt. Förut så skulle jag byta plåster och råkade dra för hårt så att såret gick upp igen och började tokblöda..... Så nu börjar jag om igen.  Det blir ju svårt med allt som har med vatten att göra typ tvätta sig, duscha, diska, skölja grönsaker och frukt. Klumpiga Pisan.... Sådana här sår brukar ju ta god tid på sig att läka, det är i a f min erfarenhet. Blä! Fast tur i oturen ändå att det inte var höger hand   


Lite mer bilder från i lördags:


   


Ha en fortsatt fin tisdag!   Tjingeling!   

 
 
wiper

wiper

11 september 2019 09:44

Vi hade jättevarmt i går men i dag är det höst igen. Vad härligt du hade det hos din kille och även hans kompisar men så synd att det skall komma surt efter. Så är det för mig också då jag varit borta eller haft besök. Då måste jag vila minst en dag

Vilket skivfynd du fick tag på. Så gulligt och fint gjort av din väninna och det var inte lite med pärlor heller. Vilken otur att du skar dig. Det låter hemskt att en bit av fingertoppen försvann men jag antar att det inte går att sy tillbaka.

Vackra blombilder
Ta det försiktigt nu
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

11 september 2019 11:38

Igår var det varmt och gott men idag är det annat. Det blåser dessutom som sjutton och det känns i kroppen. Nu var det inte så illa som att en bit av fingertoppen skars av, bara nästan, det blev ett rejält jack men jag tror inte att det läker ihop.
Ja, det var ett bra skivfynd. Lyssnar på bonusskivan just nu, den är bra :-) Ha det fint! Kramisar! ♥

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

12 september 2019 16:58

Fina foton och din header är supersnygg. <3
Hopplöst att göra saker i köket. Ändå tur att det var vänster och att fingret inte ramlade ner på golvet och dånade så grannen bankade i väggen... nu ska jag sluta tramsa.
Härligt att läsa att din älskling finns kvar. Om jag minns rätt var han inte flyttbar på grund av arbete och i och med att du fick ännu mer pärlor är du heller inte flyttbar. Hade jag inte lovat att sluta... aldrig går det att lita på mig.
Blev nyfiken om Halmstad. Vilket koloniområde kan det handla om. Tylösand, Brottet eller Östra Stranden. Gissar på det sistnämnda. Där hade mina föräldrar stuga.
Jag skulle gärna vilja höra ABBA sjunga på franska. Undra vilken 70-tals grupp det var. Säkert en av mina favoriter. Det fanns många "braiga" på den tiden.
Kram Bosse Retsticka

http://gotlanduppochner.com

Pisan

13 september 2019 09:17

:-D Ja, det var tur det Bosse! :-D
Jodå, han finns kvar. Du har rätt, han är inte flyttbar just nu, inte jag heller. Men det kan ju ändras om några år. Jag bor kvar här så länge yngsta dottern vill bo med mig :-) Pärlor är flyttbara faktiskt :-D Men det blir hemskt tungt. Har en hel byrå knökfull....
Ja du, vad heter koloniområdet? Det var inte långt att gå till Brottet men jag är ändå osäker på om det heter så. Ska ta reda på det. Det är så himla fint där, nära till havet också. Jag färdas tillbaka många år när jag kommer dit, det ser ut som tiden stått still nästan.
Gå in på YouTube, låten finns nog där, det var Waterloo :-)
Den där 70-talsgruppen var nåt som jag aldrig hört talas om. Men det betyder ju inte att den inte var jäjttekänd, jag var för liten för sånt på 70-talet. Det var bara Abba som gällde :-)
Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards