Direktlänk till inlägg 30 oktober 2019

Övergångsperiod

Av Pisan - 30 oktober 2019 12:28

 


God middag! Börjar med en bild från älsklingens barndomshem och nyponbusken där. Inatt har vi haft frost här, det har vi haft här ett par tre nätter nu. I måndags morse åkte jag hemifrån vid 9-tiden, skulle iväg på ett gynbesök i Mölndal. Då var det riktigt kallt och frostigt ute och jag frös trots mina vinterkängor. När jag åkte hem sen 2 timmar senare var det alldeles för varmt med de där kängorna!    Och igår skulle jag iväg vid 10.45, skulle träffa tjejerna jag var i Spanien med. Då var det också riktigt kallt, det blåste jättekallt och senare på em när jag fått min B12-injektion på vc så var det alldeles för varmt med kängorna igen... Det är en sån där övergångsperiod nu. Man vet inte riktigt vad man skall ha på sig. Idag blåser det en del ser jag. Men jag skall inte ut i kylan idag. Idag håller jag mig hemma. Ska pärla. Slaktade ett av mina egna halsband igår, ett långt. Det var så länge sen jag hade nåt långt halsband på mig så jag tänkte att jag ska göra om det till ett kortare istället för det kommer jag använda mer. 

Kan berätta nu att den 25 maj åker vi 3 tjejer till Spanien igen! Sååå härligt!  Det blir 10 dagar i solen. Samtidigt som det känns väldigt avlägset nu så känns det gott att ha nåt att se fram emot.     


 


Bild tagen vid den där skidbacken på Isaberg den där dagen när jag fick så ont av mitt bäcken/höfter/rygg. Det är mycket, mycket bättre nu - tack och lov. Skall åka till älsklingen imorgon men jag skall hålla mig ifrån skidbacken den här gången    Och jag ska ta mig i och ur bilen på ett mer ergonomiskt sätt än förut, nu vet jag hur viktigt det är.


Här är en bild på ett set jag gjorde häromdagen:


 


Det är till salu. Både som helt set eller bara nåt utav det. Halsband 100:-, armband 45:-, örhängen 30:- eller hela setet för 150:-.          Uppdatering 4 nov: Setet är sålt   


Ha en finfin onsdag!   


 

 
 
wiper

wiper

30 oktober 2019 17:09

Så fin bild du fick från din kille. Härligt att ha ett sånt ställe att åka till. Håller med dig för man vet verkligen inte vad man skall sätta på sig. Jag har ju börjat mer på sista tiden och det är jag inte van vid. Nu är det mössa och halsduk som gäller

Ditt smyckeset är så läckert, gillar färgen och stjärnorna mellan. pärlorna. Jag vill gärna köpa bara halsbandet. Du är så skicklig och kreativ. Jag har en tunn fin poncho som det kommer att passa bra till

Så kul att du har en Spanienresa att se fram emot med dina vänner.

Ha en fin kväll
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

31 oktober 2019 11:33

Bilden har jag tagit själv :-) Det är ett underbart ställe, inga grannar, bara en grusväg som går förbi. Det är alldeles tyst, man hör bara fåglarna. Älskar att vara där.
Tack vännen! ♥ Jag har lagt ner det i ditt paket och lilltrollet har tagit med sig det för att posta det på väg till jobbet.
Ja, Spanienresan gör stor skillnad för mig, jag har ju nåt att se fram emot!! Underbart ♥
Ha en fin helg vännen! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

30 oktober 2019 19:29

Å vad härligt att se fram emot en Spanien resa till våren :-)
Sonen ska åka till Italien och vara borta i tre veckor om några dagar och jag funderar på om han märker om jag gömmer mig i hans resväska :-D Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

31 oktober 2019 11:34

Ja, det är helt underbart!! :-) Vad härligt med 3 veckor i Italien, han kommer ha det underbart. Klart han inte märker nåt :-D Lägg dig under kläderna....
Kramis! ♥

 
wiper

wiper

3 november 2019 13:06

Hej Pisan! Jag ångrar att jag inte tog hela smyckesetet. Finns örhängen och armband kvar?. I så fall köper jag det också. Örhängena är nog inte så tunga så dom funkar nog för mig. Det är ingen brådska utan ta det när du har tid.

Ha en skön söndag
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

4 november 2019 15:55

Skickar dem till dig, fast det vet du redan eftersom vi "pratade" på Messenger :-) Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards