Alla inlägg den 8 november 2019

Av Pisan - 8 november 2019 12:55

 


Halloj! Det är fredag. Gott. Rosorna här ovan fotade jag i Trädgårdsföreningen inne i Göteborg för nåt år sen. Längtar redan till vår och sommar, saknar grönskan och blommorna. Det är sååå himla trist ute nu, kalt och kallt och blött.... Och igår morse när jag gick upp var det helt vitt ute, det hade snöat. Blääää!


Var ju hos min läkare på vc i tisdags. Och nu vill han ändra bland mina mediciner igen... Nu är det morfinplåstren han vill att jag skall sluta med. Så nu har jag gått ner i dos på dem, halverat dosen rättare sagt. Naturligtvis fanns de plåstren inte inne på apoteket i tisdags så de fick beställa dem. Jag var och hämtade dem i onsdags och igår kväll innan jag lade mig bytte jag till ett sådant plåster. Jag känner faktiskt ingen skillnad, förutom att jag är jättejättejätteskakig.... Abstinens??? Har ingen aning men skall fråga distriktssköterskan sen när jag skall ha min spruta om det kan vara abstinens. När jag vant mig av med morfinet helt och hållet - om det nu går.... - skall jag börja med en sort antidepressiva som visat sig vara extra bra vad gäller smärta. Men först får vi se hur det går med plåstren och morfinet. Han skall ringa mig på fredag nästa vecka så vi kan stämma av.


Och i onsdags var jag hos tandläkaren och lagade en trasig gammal lagning, och blev fattigare.....   Men själva "ingreppet" gick bra, det gick fint utan bedövning. Nu hoppas jag att jag slipper gå dit på ett tag, det blir väl om c:a 1 år när det är dags för koll igen.


Igår morse kl 06.00 gick tåget till Stockholm för lilltrollet. Det var dags för sista dagen i utbildningen hon gått där på  huvudkontoret på The Body Shop. Nu kan hon jobba som butikschef. Hon kom dock inte hem på kvällen som hon brukar göra när hon varit där. Hon och en kollega från en annan butik här i stan bokade in en hotellnatt. De firade igår kväll och idag är det shopping som gäller   Sent, sent ikväll kommer hon hem. 


Här kommer bilder på mer smycken jag gjort:


   


     


Armband kostar 45 kr och örhängen 30 kr. Fraktkostnad tillkommer. 


Nu är det dags att klä sig så man ser presentabel ut när man går till vc och mataffären   

Ha en finfin fredag!     


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards