Direktlänk till inlägg 26 november 2019

Håll tummarna

Av Pisan - 26 november 2019 13:16

 


En sån här skulle man ha, eller hur? Och åka omkring i på sommaren, och stanna till på campingplatser. Gärna i Skåne och på Österlen. Älskar Österlen. Nu var det länge sen jag var där men hoppas det blir av någon gång i framtiden. Visst är den fin?


Kom hem från Småland igår em. Har haft det bra. Älsklingen var ledig på fredagen. Då passade vi på att åka och köpa lite julklappar. Nu har jag inte många kvar, skönt. På lördagen åkte vi till Butik Återbruk i Limmared, en secondhandbutik. Där hittade jag en väska åt mig, en svart lite större handväska. Har jag velat ha länge nu och nu fick jag en till jättebra pris: 40 kr. Är sååå nöjd med det köpet. Köpte även några gammeldags örngott, sådana där med knytning. De skall mamma få. Jag köpte flera i somras så jag har redan. De kostade endast 5 kr/st och är jättefina och fräscha. Just nu ligger de i tvättmaskinen. Köpte även ett halsband med jättefina pärlor som jag skall slakta. Vi var även på secondhandbutiken i byn där älsklingen bor i torsdags em när jag precis kommit fram. Där hittade jag 2 st halsband som jag skall slakta. Också jättefina - och många - pärlor. 


Efter att vi varit i Limmared, och även ätit där på den lokala pizzerian, åkte vi till älsklingens barndomshem där vi plockade fram adventsbelysningen till fönstren där. Så nu lyser det så fint där på eftermiddagarna och kvällarna. Det blev en heldag ute och i söndags fick jag betala för det. Låg i stort sett hela dagen, var helt slut och mör och hade värk i ben och fötter som fullständigt klubbade mig. Mådde bättre igår tack och lov för jag skulle ju åka hem. Nu har jag bara den vanliga värken och tröttheten, den som aldrig försvinner (annat än i Spanien i den torra goa värmen). Så på söndagen tog vi det lugnt, när jag inte sov kollade vi på film.


Har redan varit iväg och fått min B12-injektion. Var där vid 11-tiden. Efter att jag kommit hem har jag suttit och pulat med att lägga upp annonser på mina smycken i några grupper på Facebook. Har redan annonser i några andra grupper men har inte fått napp ännu. Idag lade jag upp en annons i en lokal köp/sälj/byt-sida och där har jag inte annonserat tidigare. Hoppas det ger nåt. Håll tummarna för mig     


Tjingeling!     



 
 
Nilla

Nilla

26 november 2019 15:45

En sån bil skulle man ha. Österlen är så himla fint :-) kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

26 november 2019 17:46

Ja, där skulle man bo egentligen... Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards