Direktlänk till inlägg 30 november 2019

Frostigt

Av Pisan - 30 november 2019 13:12

 


God middag såhär på månadens sista dag! Idag när jag gick upp var det helt vitt ute, av frost. Ja, det är vitt fortfarande faktiskt. Det är ju så fint. Och här ovan ser ni mitt köksfönster, man ser liiite av träden utanför och att de är frostiga.


Idag vaknade jag med huvudvärk. Tog första Gabapentintabletten igår kväll. När jag precis gått och lagt mig började jag svettas nåt kopiöst. Antar att det är nån biverkan. Man kan få svettningar läste jag bland ev biverkningar. Det var en HEL MASSA biverkningar och jag blev jättenojjig när jag låg där i sängen och svettades och inte kunde somna och läste om biverkningarna på mobilen. En annan biverkan var att man blir känslig för virus i omgivningen, att man ofta blir infekterad. Det vill jag INTE vara med om!!! Det räcker med de infektioner jag brukar få varje vinter tycker jag. Värk och svullnad och kramper kan man också få. Och sömnsvårigheter. Och depression och ångest. Och ilska, förvirring, minnesförlust och tankesvårigheter. Och jag som redan har världens taskigaste minne och "slö "hjärna p g a mina sjukdomar. VILL INTE! Varför måste jag ta en massa medicin för att få må bra??? Mår ju inte ens bra trots alla mediciner.... Är så j-a trött på det här! Blir ledsen.    Livet är orättvist!

Så där låg jag vaken och svettig.  Det tog väl nån timme innan jag slutat svettas men det var ändå svårt att somna sen. Och sen vaknade jag tidigt för jag var kissnödig och sen blev det bara såndär lätt och konstig sömn med massa drömmar. Så jag känner mig sliten idag. Och då är det rätt skönt att vara helt solo hemma, för det är jag. Lilltrollet är inte hemma den här helgen, hon kommer hem i morgon kväll. Men igår kväll kändes det bara tomt och trist. Det var länge sen jag var helt ensam hemma en hel helg. Förr, innan barnen flyttade hem till mig på heltid så var jag ju helt ensam nästan en hel vecka, när de var hos sin far. Då var jag ju van vid att vara ensam varannan vecka. Men det har jag ju vant mig av med nu för det är ju som sagt flera år sen barnen började bo hos mig på heltid. Så tomt kändes det där jag satt i soffan och kollade på Netflix och musikalfilmen "Annie". Har inte sett den förut, trots att den kom 1982. Den var bra. Vad dessa ungar kunde sjunga! Wow säger jag bara.


Hoppas du har en fin lördag! Tjingeling!     


 







 
 
wiper

wiper

1 december 2019 09:14

Så snyggt det ser ut på bilden. Jag kan tyvärr inte läsa mer för det röda mot den mörka texten fixar inte ögonen. Jag är ju översynt och nackskadan har gjort det värre. Jag skall förstora och ta hjälp av min man så jag återkommer

Synd för det är så snyggt mot den fina bakgrunden. Min man och jag vill bara önska dig och din familj en härlig första advent

Kram från oss
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

1 december 2019 11:42

Nu har jag ändrat så du kan läsa här inne. Önskar er en fin advent också! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards