Alla inlägg den 10 februari 2020

Av Pisan - 10 februari 2020 14:28

 


Halloj! Ny vecka igen. Helgen gick görfort och som det har stormat, ja det gör det fortfarande fast inte riktigt lika mycket som igår. Jag håller mig på insidan, det ser allt annat än trevligt ut. Vi gjorde inget speciellt i lördags mer än att gå och handla och kolla på tv och Netflix. Vi kollar på "Sons of anarchy" på Netflix tillsammans. Det finns jättemånga säsonger av den så vi har att göra lääänge   Jag har dock sovit som en kratta flera nätter och det är säkert fullmånens fel, det har ju varit supermåne. Men inatt fick jag äntligen sova ostört. Sååå skönt. Jag var helt slut igår tidigt på em då älsklingen åkte hem så jag gick och lade mig, trodde att jag skulle somna men det  gick inte ens det.... Men låg i sängen i ett par timmar och lyssnade på musik i mina hörlurar. 


Upptäckte för c:a 1 timme sen att vi inte har något vatten. Ringde kommunen men de visste inte vad som var fel men de var redan på väg ut hit eftersom fler hade ringt innan mig. Har fortfarande inget vatten och ingen information finns på kommunens hemsida. Nu börjar jag tänka framåt, fram till det är dags att laga middag, borsta tänderna, duscha i morgon fm och jag blir törstig bara av att tänka på att jag bara har typ 1 liter vatten i kylen. Jag målar fan på väggen kan man säga. För sån är jag, jag har lätt för det. 


Lite senare: Nu är jag uppdaterad med vad som händer här i området. Förbo, som är vår värd, hade aviserat om arbeten med VA-systemet i c:a 2 timmar nu idag. Detta såg jag i en lokal grupp jag är med i på Facebook. Och där stod det också att det inte är många som fått den här aviseringen. Himla dåligt. Det skall ju stå på framsidan av deras hemsida!!!   Så nu kan jag sluta med mina katastroftankar, snart är klockan 15.00 och arbetet skall vara klart då. Det vore ju bra om de meddelade kommunen också, de visste ju ingenting.


Ännu lite senare: Vattnet är tillbaka. Och jag är trött. Skall lämna köksbordet och gå och lägga mig i soffan.


Ha en finfin måndagseftermiddag och kväll!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards