Direktlänk till inlägg 28 mars 2020

Min nya favoritpryl

Av Pisan - 28 mars 2020 12:12

 


Halloj! Nu är den här! Min nya favoritpryl   En stansmaskin. Min allra första. Den kom igår. Dottern gick och hämtade den åt mig. Jag visste att den var för tung för mig. Den väger 6,8 kg.... Så igår eftermiddag hade jag fullt upp med att testa den här. Har aldrig använt en sån förut så det blev ju till att bekanta sig med varandra    För er som inte vet vad en stansmaskin är så skall jag försöka förklara. Som ni vet så gillar jag att göra kort, julkort, påskkort och födelsedagskort bl a. I julas tog jag det till en högre nivå och använde jättefina utstansade "figurer" och ord. Fick dem då utstansade av min goa vän Lena, som har en stansmaskin. Och efter jul har det fortsatt med grattiskort. Eftersom jag pärlar också så har vi bytt grejer med varandra jag och Lena. Men jag ville ju ha en egen maskin, och som jag längtat till det! Och nu är den här!   Här är exempel på vad man kan göra:


   


     


Nu har jag inte så jättemånga "dies" (skärmallar) så jag kan inte stansa ut så himla mycket än. Har några dies som jag köpte på rea jättebilligt  för nån vecka sen. När skattepengarna kommer skall jag gå loss i pysselbutikerna på nätet och köpa några fler. Tills dess får jag använda det jag har + att jag fortfarande har en hel del Lena stansat ut åt mig. Det här är så himla roligt att pyssla med. Idag hade jag dock hellre suttit ute på balkongen i solvärmen och gottat mig för jag har rejält ont i kroppen. Det blåser nordanvind så det är för kallt att sitta där ute och när det blåser nordan protesterar min kropp rejält, därav värken idag skulle jag tro. Har suttit där ute en hel del i veckan, det är ju sååå himla gott!    Imorgon skall vi visst få sol igen enligt SMHI:s app.


I veckan har dottern bakat igen. Först bröd, danskt rågbröd och ljus levain. Sedan vaniljbullar, igen    Hon har blivit permitterad. Så nu skall hon bara jobba 6 tim/vecka tills vidare... Så det blir ju en del tid hemma för henne. Hon får gärna baka varje dag, om det är upp till mig   


Nu skall jag och dottern göra ett röj i frysen, inventera lite och se vad vi skall ha till middag idag, det får bli sånt som legat längst i frysen tror jag.


Ha en finfin lördagseftermiddag och kväll!     



 
 
wiper

wiper

30 mars 2020 12:04

Jag har inte hört talas om nån sån maskin som man kan ha för hemmabruk. Så fin den är också. Jätteroligt och bekvämt att ha en egen när du nu har ett nytt intresse som även jag fått ta del av i och med ett vackert kort. Det gladde mig jättemycket. Vad mycket kul man kan göra med maskinen och jag förstår att du är glad ;) härligt

Du är så kreativ och hittar alltid på nåt nytt.

Sköt om dig och ha en fin början på veckan
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

30 mars 2020 13:39

Jag är så glad över min lilla stansmaskin, vill hålla på och pyssla med den och göra kort hela tiden :-) Tack vännen, vad roligt att du gillar det ♥
Ha det fint ni med vännen! Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

30 mars 2020 12:07

Jag blev så exter så jag glömde hälften av vad jag skulle kommentare så jag tar resten här.

Tråkigt att dottern blivit permitterad men jag hoppas allt löser sig när detta är över. Vad bra att hon är så duktig på att baka då har ni gott kaffebröd och matbröd hela tiden

Hälsa henne från mig

kram Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

30 mars 2020 13:42

Ha ha! :-D Känner igen det där, att man blir så exalterad över nåt så man glömmer hälften... :-)
Ja, det är tråkigt, hon förlorar mycket rent ekonomiskt på det, nästan allt OB-tillägg försvinner eftersom hon jobbar mycket utöver sina 39%. Men det får gå ändå, vi har ju inget val.
Ja, hon är jätteduktig på att baka, hon har lärt sig mycket bara av att observera bagaren när hon jobbade extra på stenugnsbageriet här i byn. Och så har hon kollat mycket på YouTube också. Hon hälsar tillbaka! Kramisar! ♥

 
Annelie

Annelie

31 mars 2020 08:46

Du gör så FINA kort, så jag förstår du vill ha en stansmaskin. Är den dyr..??
Detta med ort har aldrig fallit på mig, men jag tycker det är så fint.

Mums va gött det lät med hembakat.
Jag väntar på varor från matsmart, då sa jag baka bullar med hasselnötskräm som fyllning.

Ha nu en jättefin tisdag min goa vän.. // Varma kramar Annelie

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Pisan

31 mars 2020 11:15

Tack vännen! ♥ Den kostade 986 kr, och det är ganska billigt för de är verkligen dyra.
Ja, hembakt är mums! :-) Det lät gott, bullar med hasselnötskräm, använder du Nutella då?
Ha en fin tisdag du med! Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

31 mars 2020 13:15

Coolt med egen stansmaskin 😊 Jobbigt med permission för dottern, hoppas det löser sig ❤

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

31 mars 2020 15:59

Ja, det är jätteroligt! :-) Vi får väl se hur länge det blir permission för de anställda. De valde att permittera personalen delvid, ingen behöver sluta helt. Annars hade de fått slå igen butiker. Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

6 april 2020 14:37

Ja, det var ju en ganska så stor summa, för dig med din inkomst från FK och ensamstående. Men förstår om du sparat länge och väl på den maskinen.

Nä, jag köpte en burk som heter hasselnötskräm från matsmart.

Kramar om..

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Pisan

6 april 2020 15:48

En del av skatteåterbäringen sponsrar denna maskin, annars hade jag aldrig haft råd. Det går inte att spara på det lilla jag får från FK och AFA.
Det smakar säkert likadant. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards