Alla inlägg den 1 augusti 2020

Av Pisan - 1 augusti 2020 11:49

 


God middag på er! Jajamensan, igår fick hon bakat igen min egen lilla bagare, lilltrollet   Surdegslevain blev det. Det är sååå gott! 


Här sitter jag med världens hemskaste huvudvärk. Gick upp tidigt p g a den. Då var det direkt på med att installera ny router och sätta i nytt simkort i mobilen. Har bytt från Telenor till Comhem fr o m idag 1 augusti. Men nåt säkerhetspaket var inte med i det hela utan det fick jag teckna extra, så jag fick sitta och pilla med det en stund. Sen ringde jag älsklingen, som inte svarade vare sig på hemtelefon eller mobil. Till slut messade jag. Efter en stund ringde han. Då kände han inte igen numret som ringt. Fast jag blev lovad att mitt gamla nummer skulle få vara kvar så har jag nu ett annat nummer.... Fick kollat upp det och då såg jag att jag tillfälligt skall ha det numret, antagligen tills det gamla flyttat. Men jag ringde ändå kundtjänst (Vad bra det är att såna har öppet även på helgerna) och det visade sig att det blivit nåt problem med flyttningen av mitt gamla nummer. Så nu är det lagt som ett ärende och man kommer återkomma till mig när man löst det hela. Bara en sån sak som att ringa ett sånt samtal gör mig helt slut. Den här jävla huvudvärken sänker mig fullständigt. Idag har vi sol här igen, hade en underbar solig dag på balkongen igår, och jag gick ut på balkongen och satte mig med kroppen i solen och huvudet i skuggan. Men guuuud vad jobbigt det var, blev helt matt. Så jag gick in igen och nu sitter jag med laptopen vid köksbordet. Hade velat ligga i solstolen i skuggan ute på balkongen men jag kan inte ligga ner, jag kan ju inte det när jag har ont i huvudet, då blir det mycket värre. Och som det känns nu orkar jag inget annat än att ligga ner..... Jag får inte ihop det ju, måste hålla mig upprätt men det känns inte heller bra, inget känns bra, jag blir snart galen... Inte konstigt att jag är trött, fast jag sovit gott inatt.


Igår kom det post. Det var dies till scrappandet, Ester blir nyfiken när det kommer post:


 


Nyfiken i en strut    Har jag ork i eftermiddag skall jag sätta mig och testa lite med den här nya diesen. Tills dess vet jag inte riktigt vad jag skall göra, det känns väldigt olustigt att må såhär i a f.


Hoppas du har en fin solig    lördag!    Tjingeling!   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards