Alla inlägg den 10 augusti 2020

Av Pisan - 10 augusti 2020 11:38

 


God middag! Här sitter jag vid köksbordet med min kaffemugg. Ja, nu kan jag äntligen dricka kaffe igen, magen är som vanligt igen. Skönt. Har verkligen saknat kaffet. Första muggen jag tog var helt underbart god.


Här ser ni Ester i gröngräset. Tog bilden när jag var i Småland sist. 


Idag var jag uppe tidigt, ville följa med till mataffären. Dottern sade igår kväll att hon skulle handla idag. Så hon väckte mig vid halv 9, jag gick direkt i kläderna i stort sett och sen gick vi iväg. Det var ändå en del folk i butiken. Vi fick handlat hela dramaten full. Så nu har vi mat så vi klarar oss ett tag.


Jag har fått så himla ont i min ena stortå, den som brukar krångla. Tror jag har gikt på gång igen.... Trodde jag för ett tag sen också ju men det gav med sig efter nån dag och blev inte så illa som jag befarat först. Skönt det. Hoppas på det nu med, håll tummarna!   


Och hettan den håller i sig. Lilltrollet ligger ute i solen på balkongen. Hon är inte klok.... Jag klarar inte av det, svettas såna hemska mängder så det är allt bra skönare inomhus. Hade 29 grader i skuggan där ute nu såg jag. Och det blåser ingenting, det är helt stilla. Så jag håller mig inomhus idag med. Ska fortsätta med mitt pysslande. Håller på med ett kort som dottern, äldsta lilltrollet, skall få på sin födelsedag  nästa månad. Hon blir 24. Kom och tänka på sommaren då jag gick med henne i magen, då var det lika varmt som det är nu, under en längre period. Minns det tydligt för jag jobbade hela den sommaren, gick på mammaledighet när det var c:a 3 veckor kvar av graviditeten. Jag var sååå svullen, fick ha skor på mig som var 2 storlekar för stora för mig i vanliga fall. Så jag skänker alla svullna blivande mödrar en tanke idag   


Trots hettan skall lilltrollet baka bröd idag. (Hon lider inte alls av värmen. Gjorde inte jag det heller när jag var 22? Minns faktiskt inte.) Så jag kommer hålla mig ifrån köket, det kommer bli sååå varmt här. Och balkongdörren går inte att ha stängd när hon sitter där ute på balkongen, då funkar inte wifi:n som den skall.... Suck....   


Nu skall jag dra mig tillbaka till mitt svala sovrum och pysselhörnan - och min älskade fläkt   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards