Alla inlägg den 12 september 2020

Av Pisan - 12 september 2020 12:22

 



God lördag godingar!    Idag är det en riktig höstdag här. Grått och mörkt och regnigt. Och blåsigt. Låg länge i sängen och drog mig, hade ingen lust att gå upp alls. Så det blev en sen frukost. Idag tände jag levande ljus här på köksbordet, då känns det verkligen som höst. Men jag har hört att sommaren kommer tillbaka nästa vecka. Det ska bli runt 20 grader här där jag bor vissa dagar. Så vi får riktigt sommarväder    på vår Ullaredstripp jag och mina 2 väninnor. Vi åker på tisdag morgon och på torsdag åker vi hem. Så det blir 3 heldagar där. Undrar hur jag skall orka? Men jag har ju ett hotellrum att dra mig tillbaka till när jag känner att det blir för mycket. Tur det. 


Eftersom vi har höstväder ute idag så är jag ju lågtryckssjuk, såklart.... Det blir lugna puckar hela dagen idag känner jag. Får se om jag orkar pyssla nåt, eller om det blir Netflix eller dvd-film hela dagen.


Nåt som är kul med bloggen är att man varje dag kan se vad man skrev just den dagen alla år tillbaka i tiden som man bloggat. Riktigt bra tycker jag. Idag läste jag att jag skrev för några år sen att jag svettades så infernaliskt och att jag trodde det var ett typiskt fibromyalgisymptom. Visst det är det men nu vet jag att det inte var hela sanningen. För när jag, i vintras, slutade med morfinplåstren försvann de där urjobbiga svettningarna. Det var alltså morfinet, och tidigare Citodon och Tramadol (för de tog jag i många år innan jag började med morfinplåstren) som gav mig dessa hemska svettningar. Är sååå glad att jag blivit av med dem. Att jag nu inte har någon smärtlindring alls, förutom paracetamol är ju inte lika roligt.... Men på nåt vis är jag ändå glad att jag inte har nåt av de tunga smärtlindrarna kvar. Låter knäppt kanske men så känner jag. Har ju tagit de här tunga smärlindrarna i många år och de senaste åren kanske de inte gjort så mycket nytta utan bara gett mig biverkningar. Jag var sur på min läkare när han ville att jag skulle sluta med plåstren men nu är jag glad att han fick som han ville. 


Här hemma har vi börjat äta clementiner nu, tycker de kommer tidigare och tidigare för varje år. Men goda är de och jag är lika glad varje år när jag upptäcker att de finns att köpa. De är ju så himla goda. Eller hur?   Jag brukar tycka att "Meeen hallåååå!! Har ni redan börjat med julgrejerna??? Det är ju helt sjukt!" när butikerna redan i augusti börjar göra plats för julsortimentet. Men inte i år, jag tycker det är jättekul och jag längtar så till jag kan besöka en av dessa butiker (Vad jag vet har man börjat med julen på Dollarstore och Rusta, och Biltema såg jag i en grupp jag är med i på fejjan). Och i Ullared vet jag att man börjat med julgrejerna för flera, flera veckor sen. Ska bli sååå kul att botanisera bland allt    Längtar till första advent. Själva julen kan ju kvitta, den är ju över på 3-4 dagar. Det är myset under hela december som är så himla mysigt ju. I år börjar jag nog ta fram hela julen redan i början av december, så får man njuta av det längre. Om jag orkar vill säga, om jag inte blir förlamande trött sen när mörkret är över oss (ve och fasa....   ). Men jag tror inte att jag kommer köpa hem så mycket julpynt, inget alls egentligen för jag har så det räcker och blir över. Men det är ju så kul att kolla på allt i butikerna.


Nä, nu skall jag sluta svamla. Ska se klart en video på Youtube nu och sen blir det nog pysselhörnan. Ha finfin lördag!   Tjillevippen!   




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards