Direktlänk till inlägg 24 maj 2021

Läskigt

Av Pisan - 24 maj 2021 12:13

 


Halloj! Nu är det verkligen vår här, snart har ena eken slagit ut helt och hållet och gräsmattorna här är fulla med maskrosor. Visst är hon söt lilla Maja, mamma och pappas cockerspaniel? Hon finns inte längre men fick syn på den här bilden och den är ju så härlig. Hon var så go lilla Maja och nu får jag tårar i ögonen när jag tänker på henne....


Som vanligt så har här inte hänt något speciellt. Mer än att det blivit grönt här. I lördags var jag riktigt dålig. Efter frukosten kände jag mig ganska ok. Men bara någon timme senare rasade det fullständigt. Jag blev sååå matt och yr och kände mig konstig. Jag orkade liksom inte hålla huvudet uppe, nacken orkade inte. Kände mig febrig och fick ont i halsen. Jag gick och lade mig. Hade även en huvudvärk som jag inte kände igen. Så jag tog 2 paracetamoltabletter. Tror det var nåt ME-relaterat p g a att jag hade sovit dåligt, fick ingen riktig djupsömn för jag vaknade hela tiden natten innan. Igår kände jag mig bättre men jag är fortfarande rejält sliten och så har IBS:en börjat bråka rejält med mig. Men det gör den alltid såhär års, det var väntat. Men att känna sig så klubbad från ena sekunden till den andra var läskigt. 


Nä, nu skall jag gå och lägga mig i soffan, känner mig som sagt sliten fortfarande. Det blir Netflix och senare idag ska jag duscha. Det får räcka för idag. 


Ha en finfin måndag och vecka!   Tjillevippen!    


 
 
Nilla

Nilla

25 maj 2021 14:32

Inte kul när man blir utslagen sådär. Hoppas du mår bättre idag. Kramis 🥰

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

26 maj 2021 10:50

Nä, det är inte kul. Ja, mår lite bättre. Kramisar! ♥♥♥

 
wiper

wiper

28 maj 2021 10:56

Hunden är verkligen söt och jag är svag för cocker spaniel. Fin minnesbild. Förstår att du saknar henne. I dag har vi nästan sommar för solen skiner efter många regniga och gråa dagar.

Jobbigt för dig att må så dåligt. Hoppas du snart mår lite bättre. Jag har ju sen barnsben haft en jobbig mage. Magen reagerar på viss föda och då får jag ballongmage och får inte ut nåt. Just nu har jag lite av dessa besvär så jag får ta uppehåll med kaffe ett tag.

Ha nu en skön fredag
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

28 maj 2021 14:09

Jag mår bättre nu men är fortfarande trött, men tröttheten blir man ju aldrig av med verkar det som. Jag får också göra uppehåll med kaffet ibland, när magen blir för sur.
Ha en fin fredag ni med! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards