Direktlänk till inlägg 8 oktober 2021

Jag gillar när det går smidigt

Av Pisan - 8 oktober 2021 12:51

 


Halloj! Fredag igen, veckorna går fort. Såg att det är en hel vecka sedan jag uppdaterade här inne. Bilden ovan hittade jag i mitt arkiv här i bloggen, den är tagen för nåt år sen här i byn där jag bor. 


Den här veckan har jag varit iväg på en av de flera saker jag bokat in mig för den här månaden. Jag var iväg in till stora stan och Idrottsortopedi, det var dags för gipsavgjutning av mina fötter. Jag skall skaffa nya inlägg. Tror jag haft de gamla i snart 20 år och de var inte till mycket nytta för mig enligt ortopedteknikern jag träffade. Men det skall det ju bli ändring på nu. Om 2 veckor är inläggen klara. Det hela tog inte många minuter och jag hade dessutom nära till busshållplatsen och jag behövde inte vänta länge på bussen hem, det hela tog 1,5 timme ungefär dörr till dörr. Jag gillar när det går smidigt. 


Och så har jag börjat med julkorten. Har hunnit göra några stycken nu. Vad roligt det är! Men det är trångt där jag sitter och jag måste få större utrymme - SNART! Innan jag blir galen. Ska försöka få komma iväg till Ikea snart och köpa mig ett skrivbord, en enkel skrivbordsskiva med 4 ben räcker långt för mig. Så jag skall försöka få kärleken att förstå att jag måste till Ikea snarast   Utrymme har jag ju. Lilltrollets rum står fortfarande tomt. Förutom torkställningen till tvätten och strykbrädan. Hon lämnade kvar en byrå till mig så där i kan jag ha allt papper jag har till pysslet. Jag har även en byrå full med pärlor och sånt som behövs till smycketillverkningen som står i vardagsrummet. Den skall också in i nya pysselrummet. Hon lämnade också kvar en skrivbordshurts så jag kommer få gott om plats till alla saker. 


Nu känns det verkligen att hösten är här, luften är kyligare även om det fortfarande är 15 grader på dagarna. Men vi har fortfarande inte haft någon frostnatt vilket känns konstigt för det brukar vi ha haft såhär års. Så det är mycket gröna löv kvar på ekarna utanför mitt köksfönster. Att det är höst känns också i kroppen, jag får mer och mer ont för varje dag som går. På tal om ont: Jag var ju hos fysioterapeuten förra veckan och fick ett gäng övningar att göra varje dag. Dessa skulle jag göra 2 ggr/dag om jag inte fick jätteont som satt i till dagen efter för då skulle jag gå ner till 1 gång/dag. Men efter jag var hos henne har jag haft jävulusiskt ont i axeln så jag har bara kunnat göra 1 gång/dag. Jag skall träffa henne igen på tisdag. Får se vad hon säger då, om jag behöver till henne igen för ännu en uppföljning längre fram. Vissa övningar gör jag med båda sidorna av kroppen och nu har jag även fått ont i höger axel....   


Nu skall jag sluta svamla och packa min väska för helgen och så skall jag duscha. Ha en finfin helg!   Tjingeling!   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards