Direktlänk till inlägg 18 januari 2022

Väntar otåligt på våren

Av Pisan - 18 januari 2022 13:32

 


Halloj! Sån här känner jag mig, som Maja här ovan. Väntar otåligt på våren och dagar i solen på balkongen. Det är bra trist just nu, grått och grått och grått... 


Idag har jag varit hos tandläkaren och blivit 775 kr fattigare. Men jag skall inte klaga, undersökningen gick bra. Inga hål eller nåt annat dumt så nu får jag bara hoppas att inget händer med tänderna tills nästa årliga kontroll. Så det kunde varit värre. 


Annars så har här inte hänt något speciellt. Jag var hos min älskling i helgen men vi gjorde inget speciellt. Man försöker ju hålla sig hemma så mycket som möjligt nu med tanke på smittoläget vi har här i landet nu. Läste att om man är förkyld så kan man ta för givet att det är omikron och behöver inte gå och testa sig, så smittsamt är det.

På lördag är det i alla fall dax för vaccination nr 3 för mig. Hoppas jag inte blir förkyld innan dess, då får jag ju skjuta på det.


Känner att jag inte har något att dela med mig av egentligen, som sagt så händer här inte mycket numera, jag är ju mest här hemma. Nu börjar jag känna att det är dax att plocka undan julen, har inte orkat göra det. Får se om jag orkar börja plocka undan åtminstone senare idag.


Ha en fin tisdag!   Tjingeling!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards