Alla inlägg den 21 januari 2018

Av Pisan - 21 januari 2018 12:57

 


Ja, det är söndag, hela dagen. Gott. Det blev sen frukost idag, är precis klar med den. Låg och drog mig länge i sängen innan jag gick upp. Är själv hemma, dottern jobbar. Hon har jobbat nästan hela veckan. Hon blev aldrig ledig i onsdags utan det blev jobb. Så granen står fortfarande grön och grann i stugan.... Men det gör inget, den är så fin   Den försvinner när den försvinner. 


Nu kan jag tala om hur mitt hemgjorda sköljmedel fungerar. Det fungerar alldeles utmärkt. Så jag tycker att ni skall testa - om ni inte vill använda vanligt sköljmedel mer alltså. Jag tycker det är onödigt att göra det, det är ett miljögift och en hälsofara. När barnen var små använde jag inte sköljmedel alls, jag strök allting istället. Synd att jag inte visste om att man kunde göra eget av icke farliga ämnen. Men på den tiden var jag inte sjuk, orkade ju med att stryka då. Det var mycket man orkade på den tiden. Jobba t ex. Baka. En dag på stan, utan att bli helt utslagen efteråt. Och en massa annat. Det var inte som nu då, nu orkar jag nästan ingenting ju. Ibland orkar jag inte åka till älsklingen heller. Och när jag varit där är jag ju oftast utslagen flera dagar efter att jag kommit hem.


Igår gjorde jag ingenting. Förutom att ligga i soffan och kolla på Netflix. Har kollat på andra säsongen av Van Helsing, såg klart sista avsnittet igår kväll innan jag gick och lade mig. Nu skall jag börja kolla på Black Mirror hade jag tänkt. Lite senare idag. Först skall jag plocka undan efter frukosten och tömma diskmaskinen. Och så skall jag färga håret och duscha. Sen är jag väl helt färdig.... Då kan jag ju ligga där i soffan och kolla på tv. Tills det är dax att fixa till middagen, vad den nu ska bestå av - det har jag inte tänkt ut än....


Ha en finfin söndag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards