Alla inlägg under januari 2021

Av Pisan - 19 januari 2021 12:50

 


Hej på er! Här kommer ett litet inlägg från mig, det blir inte långt för jag vågar inte sitta och skriva för länge med min dumma arm/axel. Här har inte hänt nåt speciellt sen jag skrev sist. Jag mår fortfarande ganska dåligt, orkar inte mycket på en dag. Ligger mest. Nu har jag varit uppe nån timme och jag är totalt slut och känner att jag kommer inte orka mer idag så det blir soffan idag med, som alla andra dagar sista 3-4 månaderna.


Det snöar här just nu. Det har kommit lite snö i olika omgångar senaste veckan. Tror det är plusgrader nu så det smälter väl bort nu. Det känns i kroppen att det är lågtryck. Och så har jag ont i magen av den nyaste diabetesmedicinen, den jag tar i sprutform. Så jag skall inte höja dosen utan vara kvar på den låga dos jag har nu i a f 3 månader till. Då skall nya prover tas också. 


Hade svårt att somna igår kväll, tror klockan var över 02 när jag kollade sista gången. Så när jag ändå var vaken roade jag mig med att beställa hem lite mer papperspysselgrejer   


Nu orkar jag inte mer, eller rättare sagt: min arm orkar inte skriva mer. Ha det så gott!   Tjingeling!   

Av Pisan - 7 januari 2021 20:25

Halloj! Som ni märkt har det inte blivit några inlägg här på länge men här kommer ett litet livstecken :-) Jag har inte kunnat sitta vid datorn med min dumma arm. Och att skriva på mobilen gillar jag inte. Det här är dock skrivet på mobilen.
Var på vc ett par dagar innan jul men fick ingen hjälp. Fick ha megaont under hela julen. Det har tagit på krafterna, har varit och är extremt trött. Först nu har det akuta inflammationsläget lagt sig och jag ska ringa arbetsterapeuten på måndag.
Förutom detta så har jag haft en fin jul och nyår. Firade julen med älsklingen och barnen här och hos äldsta dottern och nyår med älsklingen i Småland. Kom hem i söndags.
Mår inget vidare, vare sig fysiskt eller psykiskt, är trött på att vara sjuk jämnt.
Så nu vet ni anledningen till min tystnad här. Jag hoppas att du mår mycket bättre och att din jul och nyår varit fin. Ha det så gott! Tjillevippen!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards