Alla inlägg under augusti 2022

Av Pisan - 26 augusti 2022 11:38

 


Halloj! Kikar in för att önska er en fin helg. Som ni ser på bilden så mår jag inte så himla bra, har en helvetisk huvudvärk och de jobbiga efterdyningarna av covid har återkommit, jag har varit och är sååå himla trött. Tröttheten är mycket värre än vad jag skrev om i förra inlägget. Det smällde till i tisdags eftermiddag. Så sen dess har jag bara legat i soffan, har inte orkat något annat. Igår sov jag t o m middag i några timmar, det var länge sen jag gjorde det. Så idag känns det inte roligt alls, extrem trötthet OCH huvudvärk. Och huvudvärken gör att jag kan inte ligga ner, den blir värre då. Så jag måste hålla mig upprätt. Det funkar ok när jag mår som vanligt men hur sjutton skall det gå med den här tröttheten? Känner mig desperat. Hade velat bli nersövd känns det som....   Jag mådde ju hyfsat bra i 3 dagar.... Varför var det tvunget att komma tillbaka? 


I morgon är det meningen att jag skall bli upphämtad av älsklingen någon gång mitt på dagen, mitt emellan 2 innebandymatcher under en cup i min grannby och så skulle jag vara med och se 2 matcher och sen ska vi åka hem till älsklingen. Men som det känns nu vet jag faktiskt inte om jag orkar. Har jag huvudvärk även i morgon så blir det garanterat inget med det, då klarar jag inte av oväsendet som blir i en idrottshall under match. Visselpipan domarna använder är tortyr då. Ja ja, vi får väl se hur läget är i morgon. Idag tar jag det lugnt här hemma och utsätter mig inte för en massa oljud och sånt som kör slut på mig - vilket går rätt fort nu när jag mår som jag mår. 

Dagar som den här är jag såååå j-a trött på att vara sjuk! VILL INTE! Vill vara frisk och kunna leva ett normalt liv med jobb, fritid och ev lite resor och umgås med vänner och släkt i den utsträckning som jag egentligen vill. Dagar som denna känns livet väldigt orättvist. Men jag kommer väl igen, det brukar jag ju. Det känns bedrövligt tufft just nu men på nåt sätt så brukar jag överleva, även om det inte känns så just nu.


Jag hoppas att du, kära läsare, mår bra mycket bättre än mig just nu och att du får en finfin helg!   Tjillevippen!   

Av Pisan - 23 augusti 2022 12:42

 


Halloj! Ny vecka igen. Helgen gick jättefort, som vanligt... I det här inlägget tänkte jag visa bilder som jag tog när vi var uppe i Härjedalen i juni. En dag åkte vi till Hoedestupet på en liten utflykt, vi åkte bil på små grusvägar i en eeeevighet kändes det som, rätt ut i ingenting innan vi kom fram. Det går inte att få fram genom några bilder hur fint där egentligen var, man måste höra ljudet av vattnet, känna dofterna där i skogen av skog och vatten för att kunna ta in hur mäktigt det var. Det kändes som man var med Ronja ute i skogen.


   


Det är nu över 2 månader sedan vi vär där uppe i Lofsdalen. Tiden har verkligen flugit fram även om det kändes bra trögt de där 4 veckorna jag var sjuk i covid. Är fortfarande trött, och då menar jag extra trött. För trötthet och förlamande trötthet är ju något jag lever med dagligen. Idag är jag bra seg och det var svårt att få motivation till att gå upp ur sängen förut. Igår sov jag till klockan var ungefär 12... Idag kom jag upp lite tidigare för att jag inte sov lika länge. Men jag skulle nog somna om jag gick och lade mig nu. Jag hade tänkt mig att sitta i solen ute på balkongen idag men väderprognosen från igår stämmer inte, vi har mulet nu och inte sol som det lovats.... Hoppas den tittar fram snart så jag får någon timme i solen innan den försvinner runt knuten.


I helgen var jag hos älsklingen som vanligt. Vi tog det mest lugnt, i lördags satt vi mest på balkongen och fick sol på näsorna, det var så himla gott där ute. Gick inte in förrän solen gick ner på kvällen. I söndags tog vi en fika ute, älsklingens killar och även hans lillebror var med. Vi tog även en liten tur i skogen i Härskogsområdet innan det var dags att laga middag. 


Bilderna här i inlägget är ju tagna i början av sommaren och det syns tydligt på den ljusa gröna färgen på trädens löv. Nu är det snart höst och helt andra färger lyser upp skogarna, önskar jag kunde få uppleva hur underbart vackert det är där uppe i Härjedalen på hösten. Jag älskar sommaren och våren mest av våra årstider men färgerna på hösten är magiska. Det är mörkret som jag inte gillar med hösten. Att det bara blir mörkare och mörkare. Jag hade velat ha juniljuset året om, det hade inte stört mig och min sömn det minsta, jag sover gott ändå. Det finns ju rullgardiner   


Ha en finfin vecka!   Tjingeling!   


       

Av Pisan - 18 augusti 2022 12:47



Halloj! Äntligen kommer här några rader från mig. Jag är mycket bättre nu. Har bara lite extra trötthet kvar. Med extra menar jag att jag ju i vanliga fall är väldigt trött tack vare fibromyalgin och ME:n. Men det får gå. Jag håller mig mest hemma och jag har pysslat lite när jag orkat. Har gjort de här 3 halsbanden som är här på bilderna. De är alla till salu. Är du intresserad kan du mejla mig på pisanssmycken@hotmail.com

Jag orkade vara hos älsklingen i helgen, vi gjorde inget speciellt. Jag kunde vila i stort sett hela helgen. Idag på morgonen var jag hos frissan och känner nu att jag varit uppe tidigt, sitter här och gäspar nåt så fruktansvärt   Skall träffa väninnan i eftermiddag, vi har inte bestämt vad vi skall göra än, men det får bli något lugnt. I morgon har jag tänkt att åka till älsklingen över helgen. 




Som ni säkert förstår så har här inte hänt mycket när jag legat sjuk, ingenting närmare bestämt.




Hoppas jag har mer att skriva om i nästa inlägg. Ha nu en fin torsdagseftermidddag och en fin helg!   Tjillevippen!   

Av Pisan - 2 augusti 2022 10:58

 


Halloj! Kikar in snabbt för att tala om att jag blev sämre igen efter förra inlägget. Har varit riktigt dålig sen dess. Jag har ingen energi alls. Därav min tystnad här inne. Återkommer när jag mår bättre. Ha det så fint goa läsare!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards