Alla inlägg under december 2021

Av Pisan - 31 december 2021 12:46

Så var den sista dagen på året här. Hoppas 2022 blir ett bättre år pandemimässigt. Förutom den skiten tycker jag 2021 varit ett bra år. Hoppas också att du haft en fin julhelg och att du får en fin nyårsafton! Vi ses här inne igen nästa år. Tjillevippen!

Av Pisan - 22 december 2021 12:02

 


Nu är det inte långt kvar, det är dan före dan före dopparedan ju, redan! Tänk så många barn som är sååå förväntansfulla nu, som det bara spritter i, de längtar så in i norden till julafton    Själv har jag några julklappar kvar att slå in och jag skall till affären lite senare idag och köpa några julblommor. 


Igår kväll kom det lite snö så nu är det vitt på backen, då infinner sig julkänslan på en helt annan nivå än när vi har gröna gräsmattor. I morgon skall det visst komma mer snö. Så det ser ut som att vi får en vit jul.


Jag kikar in här redan idag och önskar en god jul, jag hinner nog inte i morgon. Hoppas att du får en riktigt fin jul!    Julkram från mig!   


 

Av Pisan - 20 december 2021 13:22

 

Halloj! Sitter här i mitt kök och solen lyser utanför fönstret. Vad man känner sig glad då!   Allt känns mycket lättare än när det är gråmulet och mörkt. Och i morgon vänder det! Ääääntligen!   Och jag är så kär    Har inte skrivit något om det här förut men nu kan jag inte hålla det inom mig, jag är så himla kär. Vi har varit ihop i ett halvår nu och jag blir bara kärare för var dag som går...   Det är sååå härligt. Han är så himla fin.


 


Har haft en mysig helg. Jättemysig, för vi har det alltid jättemysigt. Har inte gjort något utöver det vanliga men vi har som sagt det alltid mysigt, vad vi än gör. I lördags var det innebandymatch på fm, gjorde inget speciellt sen men mysigt är det som sagt ändå   Igår behövde älsklingen köpa de sista julklapparna så det gjorde vi. Utan trängsel tack och lov. Och när jag sen landat här hemma hos mig hade jag nytt att titta på på Netflix, The Witcher säsong 2, så kvällen gick fort. Fullmånen har ställt till det med min sömn flera nätter men inatt fick jag äntligen sova ordentligt, skönt. Sov länge så jag kom upp sent, frukosten blev också sen. Och om 1 timme är det nästan mörkt. Blir inte mycket dag för mig idag, det får bli mycket tända ljus senare istället. 


 


Idag tar jag det bara lugnt. I morgon ska jag ut och handla lite i mataffären och på onsdag går jag ut och köper de blommor som jag skall ge bort och ha med mig på julafton. Annars så är jag klar med allt. Maten till jul är ju inköpt redan, det gjorde jag ju i fredags.


Ha nu en finfin början på julveckan!   Tjingeling!   




Av Pisan - 17 december 2021 10:44

 


Halloj! Det är fredag!   Härligt. Idag skiner solen och vi har några minusgrader och det är vitt av frost ute. Annars så är det gröna gräsmattor som gäller här, snön är ju borta nu. Men hörde på tv att det kommer att snöa i veckan, så kanske får vi en vit jul här på bästkusten   


Idag gick jag upp tidigt, duschade direkt och fixade till mig och gick sen till matbutiken. Så nu har jag köpt allt jag skall ha med mig på julafton. Vi i min familj skall vara hemma hos äldsta lilla trollet. Det blir sista julen där, hon och sambon har köpt ny större lägenhet. Men de kommer att bo kvar i Partille. Så i början av februari flyttar de. Vi brukar ha knytkalas på julafton. Jag skall ha med mig Jansson (har fått tag på anjovis som ju annars verkar vara bristvara i år), julskinka och rödbetssallad. Fick köpt allt jag behöver till det idag, skönt för då behöver jag inte gå och handla i nästa vecka, det kommer vara fullt med folk i butikerna hela veckan.


Idag släpptes säsong 2 av The Witcher på Netflix så när jag är klar här i köket skall jag sätta mig och kolla på det, blir ju inte hela säsongen idag för jag skall till mitt   i eftermiddag, han kommer och hämtar mig på väg hem från jobbet. 


Ha nu en riktigt fin helg och fjärde advent!   Tjillevippen!   


 

Av Pisan - 13 december 2021 11:18

 


Halloj! Börjar med att önska er en fin Luciadag! Jag missade lussefirandet på tv i morse, sov gott då. Får se om jag kommer ihåg att kolla på reprisen senare idag.

Jag kom iväg till mitt    i lördags. Vi åkte direkt till hans mor som i veckan opererat ena ögat, hon behövde hjälp med att fixa mat bl a, vi var där en sväng igår också. Senare på eftermiddagen när älsklingen skulle iväg på innebandymatch kom min väninna och hämtade mig och så åkte vi till Alingsås för lite shopping, hon var sugen på det och jag var inte sen att tacka ja till det   


Idag på morgonen har jag varit på årsbesök hos min läkare på vc. Mina prover för blodsocker och triglycerider låg inte alls bra. Så nu känner jag mig riktigt nere, VARFÖR har jag drabbats av den här skiten (diabetes)? Det känns så himla orättvist. Jag har nog med all skit fibromyalgin och ME:n ger mig. Så nu är det totalstopp på sånt som innehåller minsta lilla socker t o m. Godis och kaffebröd äter jag inte alls mycket av ändå men nu blir det totalstopp på det med. Har väl slarvat lite med det. Så det blir bara bröd med 100% råg nu. Tur att jag tycker det är gott. Hur som helst så skulle dr konferera med diabetessköterskan och så hör de av sig. Lämnade lite mer prover nu så dr skall ändå höra av sig till mig. Bl a togs det prov på hur mycket D-vitamin jag har i mig. Som sagt så känner jag mig nere och ledsen just nu. Och lite arg. Och uppgiven. Och så har jag jätteont i mina axlar och min vänstra arm. Tror jag går och lägger mig igen.


Ha en finfin lussedag nu!   Tjillevippen!   


 

Av Pisan - 11 december 2021 10:17

 


Halloj! Lite som på bilden har det varit ett tag här nu. Igår kom det ännu mer snö. Men har hört att det kommer att töa kommande vecka, lite trist. Hade det inte kunnat få ligga kvar över jul i alla fall.... Det är i skrivande stund -2 grader ute och mulet. Igår var det likadant, det kändes som att det aldrig blev dag och när klockan var 3 var det kvällen.


Har tillbringat natten hemma, fast det är helg. Älsklingen har varit förkyld i veckan. Men förhoppningsvis ses vi lite senare idag istället, han känner sig bättre idag. Det kändes inte som fredag igår utan som en dag mitt i veckan p g a detta. Men fick besök av lilltrollet ett par timmar igår. Hon ville ha några julkort så hon tog några av de få som var kvar och så gjorde vi 2 stycken. Hon tog med sig sin tjocka parkas som hängt kvar i min garderob sedan hon flyttade. Den hade hon behövt förra veckan när det var så himla kallt. 


Nu skall jag fixa till min frukost. Ha en härlig helg!   Tjingeling!   

Av Pisan - 8 december 2021 15:16

 


Halloj! Första inlägget på jättelänge som är skrivet på min laptop!! Yes, den är lagad. Av världens bästa datorreparatör   Jag skickade min kära laptop till honom i förra veckan och idag fick jag tillbaks den i ett paket. Så det är som julafton här nu. Den är även uppdaterad vad gäller mjukvaran så jag är lite vimsig och har en hel del nytt att lära mig. Känns så himla skönt att kunna blogga på en dator igen. Det tar ju en evighet att sitta och pilla med det på mobilen.


Idag skulle jag egentligen träffat min mamma, vi skulle gå och julhandla lite. Men fick ställa in, magen är risig. IBS. Hade jätteont i magen när jag gick och lade mig igår kväll och det är ett under att jag somnade.... Måste somnat rätt snabbt. Och när jag vaknade vid halv 7 i morse hade jag ännu mer ont i magen. Var hungrig också men kunde inte äta för jag skulle till vc 8.40 och lämna fasteblodprover.... Så det blev ingen frukost förrän vid 9-tiden.


Det blir nog ett inägg igen de närmsta dagarna. Ha de så fint!   Tjillevippen!   

Av Pisan - 4 december 2021 13:07

Halloj! Kikar in för att önska trevlig helg och visa hur mycket snö vi fått i Göteborgstrakten. Det var länge sen vi hade så här mycket snö.

Idag ska vi åka till lilltrollet och lämna julgranen, den vill jag inte ha längre, inte när jag är ensam och alltid är borta på helgen. Men hon ville gärna ha den.

Ha det så fint nu! <3 Tjillevippen!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards