Alla inlägg under oktober 2021

Av Pisan - 24 oktober 2021 11:03

Halloj! Kolla vilken fin bukett blommor jag fick av mitt hjärta förra helgerna! Nu var det verkligen länge sedan jag skrev här. Och det är det där dumma datorvirusets fel. Jag gillar inte att blogga från mobilen. Men jag får vänja mig för datorn är helt körd och jag har inte råd med någon ny än på länge. Och så har jag själv åkt på ett virus, blev smittad av mitt hjärta förra helgen, han kände sig dålig i söndags och har varit hemma från jobbet hela veckan. Jag kände mig dålig på onsdagen och har varit skruttig sen dess, har en helvetes muskel- och ledvärk + huvudvärk. Men det började med att näsan var som en öppen kran. Men innan onsdagen hann jag med att fixa i mitt nya pysselrum och en tripp till Ullared med väninnan.

Såhär blev det, är verkligen jättenöjd. Gissa om jag är frustrerad över att inte orka sitta där och pyssla nu när jag är dålig... För det orkar jag inte.

Och i Ullared hittade jag den här fina granen som jag ska ha i fönstret i pysselrummet sen till advent.

Hittade även en jättefin klänning men har ingen bild än, ska fixa det till nästa inlägg.

Och så har jag äntligen fått ny tvättmaskin och tumlare. Gamla tvättmaskinen läckte ju och jag har väntat 1,5 månad på nya maskinerna. Det är skönt att slippa torka golv kan jag säga...

Jag har inte bara varit dålig på att blogga utan även dålig på att kolla in era bloggar, det blir liksom inte av när jag ska göra det på mobilen... Sorry. Ska försöka bättra mig. Ha nu en skön söndag och en fin kommande vecka <3 Tjillevippen!

Av Pisan - 14 oktober 2021 09:21

God morgon! Här sitter jag med min temugg och bloggar från mobilen. Min laptop har fått virus... Gissa om jag är sur :-(

Ja, nu är surpuppa Ester i farten igen, hon gnäller och lägger sig i när jag sitter och pysslar med julkorten :-D Nu har jag kommit igång ordentligt med dem.

Idag ska jag iväg till stan och fixa id-kort, efteråt ska jag till mamma och pappa. I tisdags var jag hos fysioterapeuten. Fick nya lättare övningar, de andra blev för mycket för min axel. Har haft jätteont sen jag var hos henne för 2 veckor sen och övningarna har gjort ont. Ska tillbaka till henne i nästa vecka redan.

På lördag ska vi till Ikea, jag ska äntligen köpa ett skrivbord till mitt pysselrum! Ser fram emot att flytta in allt pyssel dit, kommer bli sååå bra :-)

Ha en finfin torsdag och fredag och helg! Tjillevippen! <3

Av Pisan - 8 oktober 2021 12:51

 


Halloj! Fredag igen, veckorna går fort. Såg att det är en hel vecka sedan jag uppdaterade här inne. Bilden ovan hittade jag i mitt arkiv här i bloggen, den är tagen för nåt år sen här i byn där jag bor. 


Den här veckan har jag varit iväg på en av de flera saker jag bokat in mig för den här månaden. Jag var iväg in till stora stan och Idrottsortopedi, det var dags för gipsavgjutning av mina fötter. Jag skall skaffa nya inlägg. Tror jag haft de gamla i snart 20 år och de var inte till mycket nytta för mig enligt ortopedteknikern jag träffade. Men det skall det ju bli ändring på nu. Om 2 veckor är inläggen klara. Det hela tog inte många minuter och jag hade dessutom nära till busshållplatsen och jag behövde inte vänta länge på bussen hem, det hela tog 1,5 timme ungefär dörr till dörr. Jag gillar när det går smidigt. 


Och så har jag börjat med julkorten. Har hunnit göra några stycken nu. Vad roligt det är! Men det är trångt där jag sitter och jag måste få större utrymme - SNART! Innan jag blir galen. Ska försöka få komma iväg till Ikea snart och köpa mig ett skrivbord, en enkel skrivbordsskiva med 4 ben räcker långt för mig. Så jag skall försöka få kärleken att förstå att jag måste till Ikea snarast   Utrymme har jag ju. Lilltrollets rum står fortfarande tomt. Förutom torkställningen till tvätten och strykbrädan. Hon lämnade kvar en byrå till mig så där i kan jag ha allt papper jag har till pysslet. Jag har även en byrå full med pärlor och sånt som behövs till smycketillverkningen som står i vardagsrummet. Den skall också in i nya pysselrummet. Hon lämnade också kvar en skrivbordshurts så jag kommer få gott om plats till alla saker. 


Nu känns det verkligen att hösten är här, luften är kyligare även om det fortfarande är 15 grader på dagarna. Men vi har fortfarande inte haft någon frostnatt vilket känns konstigt för det brukar vi ha haft såhär års. Så det är mycket gröna löv kvar på ekarna utanför mitt köksfönster. Att det är höst känns också i kroppen, jag får mer och mer ont för varje dag som går. På tal om ont: Jag var ju hos fysioterapeuten förra veckan och fick ett gäng övningar att göra varje dag. Dessa skulle jag göra 2 ggr/dag om jag inte fick jätteont som satt i till dagen efter för då skulle jag gå ner till 1 gång/dag. Men efter jag var hos henne har jag haft jävulusiskt ont i axeln så jag har bara kunnat göra 1 gång/dag. Jag skall träffa henne igen på tisdag. Får se vad hon säger då, om jag behöver till henne igen för ännu en uppföljning längre fram. Vissa övningar gör jag med båda sidorna av kroppen och nu har jag även fått ont i höger axel....   


Nu skall jag sluta svamla och packa min väska för helgen och så skall jag duscha. Ha en finfin helg!   Tjingeling!   


 

Av Pisan - 1 oktober 2021 13:18


 


Japp, nu är det höst på riktigt. Här har vi höstväder så det skriker om det idag, första höststormen skulle man nog kunna kalla det. Och det känns i kroppen, den känns som ett gigantiskt öppet sår hela den..... Så här sitter jag på insidan och drömmer om de härliga varma dagarna i solen ute på balkongen. Längtar redan till nästa sommar. Önskar jag kunde gå i ide.



Då hade vi bättre väder förra helgen, i a f på lördagen. Då togs den här bilden. Men även om vädret och sällskapet var bra så hade jag världens huvudvärk, hela helgen. Bilden är tagen vid Nääs fabriker.


Och i förrgår, i onsdags, blev det ÄNTLIGEN av! Besök hos fysioterapeut på Rehab, för den dumma axeln. Det tog bara 1 år att få till det.... Jag skyller på pandemin och min långa startsträcka   Så nu har jag fått ett träningsprogram och jag skall tillbaks om 2 veckor. Håll tummarna för att det skall gå bra! Jag hade jättejätteont efter själva undersökningen och övningar jag fick prova på, har fortfarande ont av det men har idag börjat så försiktigt med övningarna.

Och nästa vecka är det fötternas tur, jag skall till Idrottsortopedi inne i Göteborg för gipsavgjutning, nu skall fossingarna få nya inlägg. Inte en dag försent. Minns hur det var sist jag gjorde detta, fick såååå ont av inläggen. Fötterna gjorde mer ont än någonsin och jag gav upp. Sket i att använda inläggen på jättelänge, det var väl kanske inte det klokaste jag gjort i livet men efter nåt år började jag med dem igen och har nu haft dem jättelänge och som sagt: det är dags för en uppdatering.


Nu är min arm jättetrött och det är dags för mig att borsta tänderna. Kom upp sent, sov länge idag för jag somnade sent inatt. Ha en finfin helg goa du!    Tjillevippen!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards