Alla inlägg under februari 2021

Av Pisan - 15 februari 2021 10:54

 


Hej på er! Här kommer några rader från mig. Armen blir bättre och bättre så det går att skriva på datorn lite granna, jag är hemskt försiktig för jag är livrädd att jag skall få tillbaka skiten, vill inte ha så ont igen. Men jag har fortfarande inte fått ändan ur vagnen och ringt fysioterapin. Men jag SKA. Jag skall bara ha min vanliga långa startsträcka.... Jo, jag är sån, jag har lång startsträcka och jag tycker det bara blir värre och värre. Det kanske har med min trötthet/matthet att göra, att det är ME:n som gör mig sån? Vad vet jag.... För trött och hängig är jag, värre än någonsin är det. Och det har väl att göra med att jag inte får några B12-sprutor längre.


Här har inte hänt så mycket, jag är som sagt hemskt trött och hängig. Men jag var ute en liten stund igår, orkade gå med dottern och slänga återvinning och även gå till matbutiken. Nu ser man mer och mer folk med munskydd. Jag behåller även handskarna på där inne + att jag håller rejält med avstånd till andra. Thank god for självscanning säger jag bara, man slipper stå i kassakö och kommer ut ur butiken mycket snabbare.


Nä, nu vågar jag inte skriva mer. Ha en finfin vecka godingar!    Tjingeling!   

Av Pisan - 8 februari 2021 13:12

 


Halloj! Nu får det vara slut på det här med snö och iskyla, det är ju inget kul alls.... Vill ha VÅR!! NU!!   Vi har fortfarande inte nån vettig ventilation här, men man har gjort så att det i a f inte kommer in lukter från andra lägenheter. Förmodligen är det nåt som gått sönder och man väntar på reservdel. Så jag måste ha öppet för jag klarar inte av när luften står still här hemma. Så golven är jättekalla, tur man har tofflor och raggisar....

Annars så händer det inte mycket här. Men jag pysslat lite granna, har gjort några Alla hjärtans dagkort. Annars så är det ganska lugnt på pysselfronten också. 


Ha en finfin vecka!   Tjillevippen!   

Av Pisan - 2 februari 2021 12:03

 


Halloj! Såhär ser det ut här just nu. Bilden är gammal men det är precis såhär det ser ut idag med. sista 1,5 dygnet har det kommit en hel massa snö. Onödigt tycker jag. Jag vill ha vår. NU! Är urless på vintervädret. Enda fördelen med det hela är att det är så ljust på dagarna, det är ju inte fel. Det gråa väder vi haft så mycket av är ju ingen höjdare det heller.


Sitter vid datorn vid köksbordet för första gången på evigheter. Armen/axeln är mycket bättre. Men jag får vara försiktig och inte sitta för länge. 


Vaknade tidigt i morse och hade världens huvudvärk. Upp och ta piller och ringa till husvärden för ventilationen hade lagt av igen och det stank av cigarettrök i lägenheten. I fredags gav ventilationen av och igår morse ringde jag och felanmälde och på eftermiddagen var ventilationen igång igen. För att lägga av någon gång inatt förmodligen. Detta hände för några veckor sen också. Är rätt trött på det här nu. Nu får de ta och fixa det ordentligt.


Idag skall tvättmaskinen få jobba. Jag skall byta sängkläder. Och dottern har redan gjort det så det blir en del tvätt idag. Finns det nån ork kvar, det är ju dåligt med den just nu, så skall jag ta bort det allra sista av julen i köket. Har en vas med fuskamaryllisar och de skall bytas ut till rosa blommor. Det är det enda jag har kvar. Fick undan det mesta i söndags. Är glad att vi inte hade någon julgran den här julen för jag hade bara mått dåligt av att se den varje dag nu och inte orka plocka ner allt.


Hoppas på att få till lite fler blogginlägg här nu, att det inte skall gå så långt mellan gångerna.


Ha en finfin tisdag!   Tjillevippen!    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards