Alla inlägg under september 2014

Av Pisan - 30 september 2014 11:24

 


Halloj! Här sitter jag och klockan är bara halv 12! Har vänt tillbaka dygnet nu. I lördags var jag uppe redan vid halv 9 på morgon och det vet jag inte när jag var senast    Idag vaknade jag vid 10, igår ännu tidigare. Har haft mig en liten datorstund med en temugg fram tills nu. Och strax blir det frukost. 

Hade en jättemysig och fin helg även om jag har haft ont som f-n i fötter och ben och sovit dåligt, speciellt natten mellan lördag och söndag, kunde inte somna. Tror jag var övertrött för jag var ju uppe så tidigt och lade mig sent. Men natten till igår sov jag som en stock och jag lade mig tidigt. Likaså igår kväll. I lördags var vi på loppis i Gnosjö, en stoooor loppis på tre våningsplan, oj oj vad grejer de hade. Fick med mig lite småsaker hem   Vi var en sväng i Värnamo också. Handlade 4 tunikor och ett nattlinne på Family House, jättefina tunikor, köpte 1 till Emma också, så vi har varsin likadan svart tunika med virkad spets och volang på nu   Det är en affär med Ullaredspriser, och det gillar ju jag   Men anledningen till Värnamobesöket var Citygross och att handla kött vi skulle grilla. Men det blev inte grillat utan stekt för det var så jäkla kallt ute på balkongen... Men gott blev det ändå, riktigt smaskigt med potatisgratäng till.


Igår var en väninna här och hälsade på och det var jättekul, brukar alltid känna mig deppig på måndagar när jag träffat älsklingen under helgen så det var bra tajming att hon kom igår em   Hon åt med oss. Jag stekte kycklingfiléer och gjorde rotsaker i ugn och så hade vi sallad och tzatziki till, göööörgott! 


Idag skall jag till vc och få B12 och handla lite. Handlade lite igår också så idag behöver jag bara handla några få saker, skönt att slippa släpa på en tung dramaten uppför trappen här hemma.


Med abstinensen går det lite bättre nu. Känner bara av det på kvällen när jag lagt mig nu. Hoppas det är över helt och hållet om 1 vecka.


Idag har vi strålande sol men det är betydligt kallare ute idag än var det var igår. Hade sandaler på mig igår när jag var och handlade och det var lagom varmt och skönt. I helgen har jag växlat mellan sandaler och gympadojjor. Är jätteglad att vädret är så pass bra som det är nu så jag kan ha sandalerna ännu   Det mår mina fossingar bäst av.

 

Ha en finfin tisdag!   

 

 

Av Pisan - 26 september 2014 13:04

 


Idag bär vägen till Småland. I em. Ska hälsa på älsklingen. Kikar in här för att önska er en fin helg. Jag mår inte som vanligt än, men det är bättre. Hoppas på ännu mer förbättring i helgen. Är hemskt hjärntrött, vet inte varför. Är det ME:n som slått till med mer kraft kanske? Eller funkar inte B12-injektionerna längre, behöver jag mer B12? Jag har tusen frågor men de får jag ta med min nya doktor i början på november. Känner i a f att jag måste komma hemifrån lite och det är inte speciellt ansträngande att ta bussen till Borås och byta till den som går till Tranemo. Där hämtar älsklingen mig. Jag sitter bara på bussen och har inte tungt att bära på, så det skall nog gå bra.


Har precis duschat och det gör mig extremt trött varje gång, så nu skall jag vila lite och sen torka håret och så är det dags för B12-injektion nr 2 för den här veckan. 


Ha nu en jättefin helg!   


 

Jag för 24 år sen   


 

Av Pisan - 24 september 2014 11:38

 


Idag vaknade vi upp till en riktigt typisk höstdag. Regn. Vaknade riktigt tidigt idag, halv 10, har ju senaste månaderna förskjutit dygnet lite, har sovit till minst 11.30 varje dag... Mår lite bättre idag också, abstinensen är inte så påtaglig som söndag, måndag och tisdag. Gött. 

Lillungen har redan kommit hem från skolan, kort dag idag. Hon kokar spagetti just nu. Och storasyster åkte iväg för bara en stund sen. Och jag har precis fått i mig frukost och sitter med fossingarna på Cirka. Också gött.


Ha en fin onsdag!   


 

Av Pisan - 23 september 2014 13:21

... vad jag mår. Det är inget roligt det här. Det kryper i hela kroppen, jag vill krypa ur skinnet! Blääää!! Och så måste jag pallra mig iväg ut, ska ju till vc för B12. Vill inte. Vill gå och lägga mig igen   


 

Av Pisan - 22 september 2014 11:41

 


Måndag fm och det är höst. Den har kommit på riktigt nu. Det blåser och regnar och löven dalar ner på marken. Det blåser som f-n till och med, alltså ingen liten bris precis... Och jag mår skit. Har varit tvungen att gå ner i dos av morfinet jag tagit i plåsterform sen november. Biverkningarna blev bara värre och värre. Det är därför jag varit så yr och konstig. Biverkningarna har inte kommit nu, helt plötsligt. De har varit där ett bra tag men jag har lyckats blunda för det för jag har varit så fruktansvärt glad att morfinet tagit bort min smärta så bra, den där hemska fibrovärken. Jag har ju inte blivit av med värken men morfinet har liksom tagit de värsta topparna. Men nu är topparna tillbaka. Mådde så jäkla dåligt i fredags när jag var på vc så jag pratade med sköterskan om det och hon gick in till doktorn (mina gamla fina läkare) direkt och vi kom överens om att dra ner på dosen, rejält. Så nu får jag bara en liiiiten dos morfin. Den hjälper inte det minsta. Men jag kan ju inte sluta helt på stört med morfinet, då får jag ju abstinensbesvär a la monster. Har abstienensbesvär nu med, skitjobbigt. Men ändå inte så jobbigt som det blivit om jag slutat tvärt. I lördags mådde jag ungefär som innan fast yrseln var borta. Igår mådde jag verkligen skit och jag kunde inte somna igår kväll, det kröp i hela kroppen och det var nog abstinensbesvär tror jag. Så jag har väl några hemska dagar framför mig nu, men det går ju över. Jag fick 5 plåster bara och vi skall utvärdera under denna eller nästa vecka, det här måste följas upp. Kanske kan man höja Klomipramindosen? Det är den, tillsammans med Cymbalta, som tar de allra värsta smärttopparna. Och nu vill jag ha bort de näst värsta smärttopparna (som också är jävliga, nästan lika jävliga som de värsta...) också kan man säga, så att jag fungerar.


En stund senare:


Det blev en låååång paus i skrivandet. Mamma ringde och henne pratade jag med hur länge som helst och sen var jag tvungen att fixa frukost, klockan blev så mycket... Nu har jag dock ätit och tagit mina medilusker. Har hela tiden suttit med fötterna på cirkulationstränaren (som jag kallar Cirka) och det lindrar så gott men så fort jag lämnar den värker det som fan igen   


Tandsköterskan på tandläkarmottagningen jag går på ringde förut, det är dags för årskontroll. En sån tråkig utgift.... Bokade in en tid i oktober. Det har tydligen gått ett helt år sen sist... 


Har fått en beställning på ett sånt där "Mamma-armband" så det skall jag pyssla med lite senare idag tänkte jag. Kul. Nu tittar solen fram här. Skall försöka slita mig från Cirka nu och ta tag i dagen.


Ha en fin måndag!   


 



Av Pisan - 21 september 2014 16:30

 

Av Pisan - 19 september 2014 11:13


Åh vad jag älskar den här låten! Den är bara BÄST!! Dagen kan ju inte annat än att bli kanon med en sådan här början på dagen!    Somnade med Runrig i hörlurar igår kväll/inatt. Hade svårt att somna, har sovit dåligt inatt, varit vaken flera gånger under natten också. Så jag kommer vara mör ikväll. Den här jäkla sömnen går mig på nerverna...   

Runrig och Skottland ligger mig varmt om hjärtat (trots att jag aldrig varit där) och jag måste säga att jag blev förvånade när jag i morse på Aftonbladet såg att Skottland röstat nej till självständighet. Allt jag hört från dessa grabbarna (i bandet) och även från andra fans i Skottland (de har en stooor fanclub som jag varit med i) att självständighet är vad alla skottar vill ha, man vill inte ha med England att göra, och man har under flera hundra år inte känt nåt annat än hat mot England som inte varit speciellt snälla under dessa århundraden. Fast nu lever vi ju i en annan tid, det är ju lite mer civiliserat nu jämfört med för 300 år sen....


Hämtade ju mitt Ellospaket igår, jackan var typ 2 storlekar för stor... Trodde jag ju aldrig. Så den går i retur, en mindre jacka är redan på väg såg jag i mejlen nyss. Topen däremot var perfekt!   


Idag skall snabeldraken fram, oavsett vad min kropp säger mig. Jag är allt annat än pigg idag och kroppen vill helst gå och lägga sig igen. Duscha måste jag med, skall även ha min B12-spruta i em. 


Nu blir det frukost. Ha en finfin fredag och helg!!   


 




Av Pisan - 18 september 2014 12:00

 


Idag är det inte vilken dag som helst. Det är den 18:e september. Och just den dagen för 18 år sedan gick jag i våndor på förlossningen, 22.20 föddes hon, via kejsarsnitt, världens sötaste unge. Idag blir hon vuxen. Att tiden gått så här fort är inte klokt, jag fattar inte riktigt. 

I morgon skall hon och tjejkompisarna käka tacos här hemma innan de går på bio. Och på lördag kommer mina


 

föräldrar, då blir det tårtkalas. Idag blir det nog glasskalas här hemma framför tv:n och Idol   Ska köpa hem ungens favoritglass, Ben & Jerry.

När jag går och handlar sen skall jag även hämta ut paketet från Ellos. Ja, det har redan kommit. Supersnabb leverans den här gången, brukar ta åtminstone 1 vecka annars. 


Inatt har jag fått sova, HELA natten. Helt otroligt. Så jag har redan ätit frukost, inte dåligt... Har ju käkat frukost vid 1-tiden nästan varje dag sista tiden, för att jag sovit så länge, för att jag inte fått sova när jag ska sova...


Ha en toppentorsdag!!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards