Alla inlägg under juni 2017

Av Pisan - 29 juni 2017 12:18

 


Torsdag redan. Veckorna går verkligen fort. Igår var jag iväg till stan med min mor. Vi var på kyrkogården där mina morföräldrar ligger begravda och så var vi inne i några butiker, vi avslutade med att handla lite mat och sånt på Lidl innan vi tog bussen hem till mina föräldrar. Där mötte lilltrollet upp. Var inte hemma förrän vid 18-tiden. Och då hade jag varit borta i stort sett hela dagen, åkte till stan vid 09.30 Jag var såååå trött igår kväll att jag lade mig före kl 22, och det är inte vanligt för mig nuförtiden. Hade huvudvärk också och pillren mot den gör mig sååå trött. På morgonen när jag vaknade var huvudvärken borta men den smög sig på under dagen för att vara överjävlig när jag kom hem och resten av kvällen, den var kvar när jag lade mig. Idag har jag endast lite lätt huvudvärk men hoppas på att den ger sig under dagen, utan medicin. 


Idag är det en tråkdag, det är supertrist väder även om det inte regnar, än. Det blåser som bara den och det är helgrått på himlen.Det känns som att jag inte kommer vakna på hela dagen, känner mig nyvaken och har fibrodimma framför ögonen. Men idag blir det till att komma ikapp med tvätten, har en hel del liggande. Det spelar ingen roll om jag har fibrodimma eller inte, tvättas måste det. Det behövs dammas lite här hemma också, vi får väl se om jag får ändan ur vagnen och fixar med det. Om dimmar lättar, kanske gör den det framåt kvällen.


Ha en finfin torsdag!   


 

Av Pisan - 27 juni 2017 08:20

     


God morgon! Japp, nu är det tisdag och jag kom hem från Småland igår em. Har haft en fin midsommarhelg även om den har varit rätt lugn. På midsommarafton mådde jag inte så bra, var såååå trött. Och älsklingen han var trött han med. Vi gjorde inte många knop. Vi cyklade till affären på fm och köpte jordgubbar och lite annat vi skulle ha och äta. Sen hem igen och vila, vila, vila och vila   Vi åt typisk midsommarmat och kollade på film, min fibrohjärna kan bara inte komma ihåg vilken.... Men i lördags och söndags kollade vi på de 3 första, från 70- och 80-talet, Star Warsfilmerna.

Det kändes lyxigt att vi hade en extra dag tillsammans, jag åkte ju dit redan på torsdagen. På dagen på lördagen åkte vi till älsklingens barndomshem, det var dags att klippa gräset. Jag gjorde inte mycket, kände mig inte så pigg då heller. Jag skötte grillen, vi grillade korv till lunch. Och så satt jag i solen när den behagade att titta fram. Det blåste en del och det var även en del moln men solen tittade fram en hel del också.


 


I söndags blev det en liten shoppingrunda på Dollarstore, Jysk, Rusta och Willys. På Jysk hittade jag nya dynor till stolarna på min balkong, på rea. Likaså ett parasoll, mitt gamla har gått sönder. Fick detta till superbra pris då det var rea. Kände mig riktigt nöjd   Nu kunde jag inte ta med mig detta hem eftersom jag ju åker buss men älsklingen tar med det när han kommer hit nästa gång. 


   


Jösses vad det växt och blommar ute på min balkong! Det har växt jättemycket över helgen när jag varit borta. Idag skall det visst vara sol mesta delen av dagen så jag antar att potatisen har växt ännu mer i morgon bitti   


Idag skall jag packa upp min nya grill som jag var och hämtade på postutlämningen på ica i torsdags. Var tvungen att skaffa en ny då den gamla började brinna    Har ju elgrill eftersom man inte får ha annat på balkongen. Har beställt en ny som är av samma modell som den gamla men det är ett annat märke och lite dyrare än den jag köpte sist, den köpte jag i Ullared för 300 kr, den här köpte jag på Confident Living och den var dubbelt så dyr. Hoppas jag kan ha den lite längre än 3 år.


Såhär ser den ut:


 


Anledningen till att jag är uppe såhär tidigt, det är verkligen tidigt för mig som brukar sova till 11, är att jag har en helvetes huvudvärk. Har klarat mig från den hela helgen och det är jag väldans tacksam för! Skall inte göra nåt speciellt idag så det är inte hela världen. Skall bara iväg och få veckans första B12-injektion i eftermiddag.


Igår kväll satt jag faktiskt och pärlade lite, ett par armband till mig själv. Och idag har jag tänkt att göra mig ett blått kort halsband, har inget sånt och jag har en del blå kläder så jag tänkte att det är dags för att ha nåt matchande till det    Det var länge sen nu jag gjorde några smycken. Inga beställningar kommer längre och jag har ju själv redan smycken så jag kan bada i dem.... Så det blir inte så ofta längre att jag sitter och pillar med detta.


Önskar dig en fin tisdag goa läsare!   


 


Av Pisan - 22 juni 2017 11:53

 


Kikar in snabbt här för att önska dig en fin midsommarhelg!    Själv åker jag till Småland och älsklingen, bussen går om 1,5 timme. 


 

Av Pisan - 14 juni 2017 11:08

 


Halloj! Här är jag igen!    Kom hem i måndags em. Igår var jag trött och satt på balkongen hela dagen, nästan i a f, hade en sen eftermiddagstid på vc för B12-sprutan. Vi hade blå himmel hela dagen igår men det blåste en hel del, det gör det idag med. Idag är det lite mer moln på himlen men solen kikar fram rätt mycket ändå. Känns skönt att jag inte behöver gå ut idag, skall bädda rent i min säng bl a. Och köra några tvättmaskiner.


Hade det bra hos älsklingen. Hade i o f s en helvetes huvudvärk hela fredagen, det är ingen höjdare att åka buss i 3 timmar med sån huvudvärk.... Men jag orkade med bion på kvällen ändå. Var dock inte direkt pigg på lördagen. Vi åkte till älsklingens barndomshem, han skulle klippa gräset. Jag gjorde inte många knop, satt mest i solen och hade det gott. På söndagen var jag absolut inte pigg, gjorde inte ett skit på hela dagen, var inte ens ute. Måndagen var lite bättre, tur det för jag måste ju orka åka hem. 


 

Såhär såg det ut där vid älsklingens barndomshem, bilden är dock tagen för nåt år sen men det ser precis likadant ut nu. Härligt med alla blommor, det är så himla mycket som blommar nu på samma gång.


Har precis fått i mig frukosten och känner mig lite halvhängig, kanske skall jag lägga mig i solstolen ute på balkongen? Tror jag gör det. Ha en finfin onsdag!   


 

Av Pisan - 9 juni 2017 12:01

 


Halloj! Kikar in för att önska er en fin helg. Ja, nu är det helg, IGEN! Själv åker jag till Småland och älsklingen om 1,5 timme och kommer hem på måndag. Ikväll skall vi gå på bio och se "The Mummy", skall bli kul att se den, gillar allt som innehåller egyptisk historia. Det är nog en hel del action i den här filmen också, Tom Cruise är ju med.


Studentfirandet i förrgår gick bra. Men guuuud vad trött jag var på kvällen, och vilken huvudvärk! Den satt i hela dagen igår också och den är fortfarande kvar. Hoppas den är borta när jag vaknar i morgon bitti. Och dottern var så nöjd så. Hon fick ett pris i skolan också, för bästa studieresultat på Handelsprogrammet, hon fick ett diplom och 500 kr. Gissa om mamman var stolt   Jag var som en urvriden trasa igår, låg bara i soffan, sov middag nån timme med - med tv:n på....  Då är man trött. Var i o f s uppe tidigt för jag hade en tidig tid på vc för B12-sprutan.


Nu skall jag fortsätta packa här. Ha nu en finfin helg goa du!   


 



Av Pisan - 5 juni 2017 11:09

 


God morgon! Klockan är visserligen lite över 11 men för mig är det morgon, har precis ätit frukost. Skall snart in i badrummet och färga håret. Det hade jag egentligen tänkt att göra igår men det blev inte av, jag hade absolut ingen ork. Ingenting blev gjort igår, skulle ju städat och så inför onsdagens studentkalas. Känner mig lite stressad nu måste jag säga, har ju inte gjort någonting av det som var tänkt. Men samtidigt så tänker jag att det får bli som det blir, jag orkar ju inte. Jag kan ju inte trolla mig pigg precis.... Låg i sängen och soffan hela dagen igår, sov middag nån timme. Ändå hade jag inte sovit dåligt på natten, var helt enkelt bara trött. Och så värkte fötterna, som vanligt....


I eftermiddag när dottern kommer hem från sin första arbetsdag på The Bodyshop skall vi gå och handla allt som vi skall ha till onsdagens kalas. Och i morgon kommer min älskling, han får också hjälpa till med sånt som jag inte hunnit innan så det hela skall nog gå bra.


Hade en mysig dag i lördags hos mina föräldrar. När jag kom hem fick jag presenter, jag fyllde nämligen år. Fick lukta-gott-grejer och presentkort av mina älskade troll   På kvällen tittade jag på Badrocksprogrammet på 4:an, det var ett roligt program. Efter det vart jag görtrött och gick och borstade tänderna och gick och lade mig, somnade nog direkt tror jag.


Ha en finfin måndag goa du!   


 

Av Pisan - 2 juni 2017 11:16

 


Jag längtar tills jag skall åka till Spanien! Vill åka NU! Men får ta och lugna ner mig för det blir inte av förrän den 17 september. Tänkte extra mycket på det igår när jag satt ute i solen på balkongen. Det var varmt och gott i solen, men sen när solen passerat min balkong, vid 15-tiden så blev det riktigt kallt, jag gick in och tog på mig leggings, kofta och raggsockor ovanpå de vanliga sockorna, men det var ändå kallt. Till slut gick jag in. Men jag fick ändå rätt många timmar i solen, den visar sig på min balkong från c:a 9 på morgon till 15-tiden någon gång. Är knallröd i pannan och på bröstet/halva axlarna. Dumt, jag vet. Kunde ju smörjt in mig. Men nu blev det inte så....


Skönt med fredag, det är det alltid även om jag inte skall göra nåt speciellt. Gick upp tidigt idag, tidigt för mig (09.30) och gick direkt in i duschen. Och nu har jag just fått i mig frukosten. Har teet kvar. Idag blev det Earl Grey och i min nya fina Mom rules-mugg, gott   


 


Har också ringt till vår Ica-butik här i byn och beställt grillade kycklingar som vi skall ha på lilltrollets studentfirande på onsdag nästa vecka. Man kan beställa allt möjligt där, och de är allt väldigt hjälpsamma och trevliga, vi har en riktigt, riktigt bra Ica-butik här får jag säga. Att jag beställde just grillade kycklingar är för att det vill lilltrollet ha, och inget annat. Så då blir det så   Och så skall vi ha en massa annat plock till. Bröd och tårta är beställt på dotterns arbetsplats, stenugnsbageriet. Fast i morgon gör hon sitt sista pass där. Nästa vecka börjar hon jobba på The Body Shop på Fredsgatan i Göteborg. Tänk att mitt lilla goa troll har gått och blivit vuxen och har ett jobb att gå till.... Jag fattar inte riktigt det. Nästa år fyller hon 20 och jag har inga tonåringar längre, de har blivit vuxna båda två.


Vad ska du hitta på i helgen då? Jag skall åka till mina föräldrar i morgon och på söndag måste jag röja lite här hemma och städa också, inför studentkalaset på onsdag. Det verkar inte bli nåt soligt väder i helgen, inte här i a f. Då passar det ju bra att ha och göra inomhus - om man inte är lågtryckssjuk vill säga, håll tummarna för att jag inte blir det!


Ha en fin helg!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards