Alla inlägg under maj 2016

Av Pisan - 31 maj 2016 12:17

 


Tisdag. Hela dagen. Gårdagen var en konstig dag. Jag vaknade aldrig riktigt, och som jag svettades - floooder.... Jag gillar inte den här värmen. Det är inte roligt när man svettas så här mycket, kläderna blir genomblöta och man känner sig så ofräsch. Och idag skall det bli ännu varmare. Jag klagar inte på värmen! Jag k o n s t a t e r a r. Jag har dessutom aldrig påstått att jag gillar extrem värme. För 27-29 grader är extremt i det här landet. Och så fort man börjat vänja sig och inte svettas så mycket så blir det lågtryck och kyla igen. Och nästa gång det blir så varmt igen får man börja om på nytt....


Skall strax iväg till vc. Vad jag skall göra sen vet jag faktiskt inte. Det beror på hur mycket jag svettas och hur jag mår.


Igår var jag på balkongen nästan hela dagen. Vi grillade kycklingfiléer där ute också, gott. Sen blev det dusch och jag gick inte ut mer, ville inte svettas mer.  Så jag satte på min golvfläkt som blåste på mig i soffan.


Hoppas du har en fin tisdag och inte lider så av värmen!   


 

Av Pisan - 29 maj 2016 10:03

 


Glad Mors Dag på er alla mammor!   


Själv så blev jag uppvaktad med en liten present av mina tjejer. Den här var i paketet:


 


Luktar jättegott! Älskar vaniljdoft och har haft parfym med det förut. Det här är dock en body mist, den luktar inte så starkt och det passar mig bra. Vill inte stinka parfym, dels för att jag mår illa och får huvudvärk av det och så får man faktiskt tänka på andra när man går ut till butiker m m, en del är ju allergiska.


Jag har varit uppe sen kl 9, då åt jag frukost och snart skall jag klä på mig för om 1 timme bär det iväg mot mina föräldrar.


Ha en toppenmorsdag!   


 

Av Pisan - 27 maj 2016 12:26

                                                 


Ja, nu är det fredag igen. Jösses vad fort det går! Känns ju som det var fredag i förrgår.... 


Besöket hos diabetessköterskan gick väl bra, mina värden ligger där de ligger och har legat länge nu. De ligger liiite över målvärdet, och det är inte bra även om det inte är sketdåligt. Jag skall göra en liten justering i mitt ätande under dagen för att se om det blir lite bättre. För jag äter för sällan enligt diabetessköterskan. Jag skall gå upp tidigt (förslagsvis när jag ändå väcker lilltrollet på veckorna) och äta lite. Sen går jag och lägger mig igen och sen så äter jag igen när jag kommer upp vid 11-tiden. Så det blir liksom 2 frukostar istället för brunch som jag ju kört med länge nu. Jag har lite svårt för att äta tidigt på morgonen. Men, som sagt, det är inte bra. Och så måste jag klämma in några mellanmål under dagen också. Förhoppningsvis kan vikten minska vid de här åtgärderna också, och det är hemskt välkommet.


 


I förrgår ringde det på dörren. Det var en av värdarna som har hand om husen här i området. Hon skulle samla in papper vi hyresgäster fyllt i angående renoveringen av husen. Och så skulle hon informera om hur och när och allt sånt där. Så i slutet på augusti får jag ge upp min älskade balkong för då skall den rivas och det tar nog ett tag innan allt är klart, minst 4 månader. Så till våren får jag inviga min nya balkong. Det skall installeras nytt ventilationssystem så det blir en hel del jobb inne i lägenheten, mycket borrande.... Och så skall vi få nya fönster och ytterdörr.



Helgen blir lugn här. Storasyster ska på Summerburst på Ullevi både idag och i morgon så henne ser vi inte mycket av. Så det blir lilltrollet och jag. Vi får se vad vi hittar på. På söndag skall vi dock till mina föräldrar och fira Mors dag.


Ha en finfin helg!   


 




Av Pisan - 24 maj 2016 12:06

 


Nu är jag hemma igen! Kom hem igår vid 18-tiden. Hemresan gick bra den här gången, bussen kom i tid. Men vad varmt det var på bussarna! Hujedamej!    Har haft det jättebra och mysigt. Vi var ju på bio på fredagen, filmen var jättebra men det är alltid X-menfilmerna tycker jag    På lördagen blev det cykeltur till ett butiksområde, där handlade jag lite smågrejer och så handlade vi hem lite mat. På söndagen blev det 2 cykelturer med check pointsletning, den ena hittade vi men en gick bara inte att hitta (eller så kunde vi inte läsa kartan   )

Och så har vi grillat hamburgare, de  blev jättegoda, mums! 


Värken har varit hyfsad, fötterna har ju bränt som vanligt och även benen har värkt men det har inte varit överjävligt, tack och lov.... Hoppas det fortsätter så ett tag, är så j-a trött på megavärk. Men risk finns ju för ett bakslag efter en hel helg när jag låtsats att jag är en vanlig människa....


Sitter här nyduschad, skall till vc om 1,5 timme och få veckans första B12-injektion. Vi har fint väder här idag, 21 grader - alldeles lagom temperatur för min del.


Hoppas du har en fin tisdag!   


 

Av Pisan - 19 maj 2016 11:39

     


God middag! Så var det torsdag och här sitter jag. Har precis packat lite kläder, åker till älsklingen om nån timme. Har egentligen inget att skriva om, det har inte hänt mycket. Jag har varit hemma som vanligt. Igår städade jag, orkade äntligen göra det. Så nu är det gjort för den här gången i a f. 


I morgon skall vi gå på bio, skall se den senaste X-menfilmen 


 


Det ser ut att bli hyfsat väder i helgen, regn i morgon men sen uppehåll och hyfsat varmt, skönt. Vad härligt det är att slippa ta på sig vinterkläder. Nu är det bara till att hoppa i skorna och ta jackan och gå ut   Gött.


Ha nu en fin helg goa du!   


 

Av Pisan - 16 maj 2016 13:01

 


Japp, eller ME-dag kanske. Igår var likadan. Såna här dagar kan bara beskrivas med ett ord: S K I T.


Det gör t o m ont i armhålorna.... Hur knäppt är inte det då? Jag vet att det inte är helt ovanligt vid fibro/ME i o f s men det låter ju hur knäppt som helst; "Vad har du ont då? - I armhålorna...." Fast jag har ju ont i resten av kroppen också. Jag fick ställa in idag med. Som jag gjorde i lördags, för jag hade idag som reserv för lördag. Det är tänkt att jag skall iväg till älsklingen på torsdag. Så jag hoppas ju verkligen att det här är över tills dess.


Ha en finfin måndag goa du!   


 

Av Pisan - 14 maj 2016 13:31

 


Idag är det m ö r k t ute, känns som kvällen fast klockan bara är 13.30 Man har ju vant sig av med mörker, det har ju varit fint väder så länge nu. Är seeeeg idag. Sov till 10 ungefär men jag har inte vaknat riktigt ännu känns det som. Blir en seg dag. Jag är ensam hemma nu, det var länge sen. Har glömt bort hur det känns också   Lilltrollet jobbar och storasyster åkte precis in till stan med en kompis. Ingen av dem dyker upp före middagen, lilltrollet jobbar till 18. Vet inte om jag berättat det men hon jobbar på sin gamla praktikplats, TGR inne i Göteborg.


Det blåser som sjutton ute, de numera gröna grenarna i träden rör sig rejält. Tror jag får tända i taket för det var värst vad mörkt det är. 


 


Förra året vid den här tiden förberedde jag mig för resan till Spanien. Jösses! Ett helt år har gått.... Nu håller jag och väninnan på att planera nästa resa dit som vi skall göra tillsammans, det blir i slutet på januari/början på februari. Det är då jag behöver komma till värmen som mest, när allt känns alldeles för mörkt och trist här hemma. Och sol är det där även om det är mitt i vintern. Väninnan är förresten där nere just nu.


Idag hade jag tänkt att ev åka till mina föräldrar men jag ställde in. Det värker alldeles för mycket i ben och fötter idag + att jag är såååå seg.


 

Ikväll är det dags för Eurovisionfinal ju, ska du titta? Det skall jag   


Ha en finfin lördag!   


 

Av Pisan - 10 maj 2016 11:45

     


Halloj! Här är jag    Såg att det var över 1 vecka sen jag skrev här senast. Jag har ju inte varit hemma, kom hem från älsklingen igår kväll. Det blev en sån där mardrömsresa igen. Efter lång väntan i Borås så kom inte bussen jag skulle med - den kom en halvtimme försent.... P g a olycka på motorvägen här i Landvetter, trafiken hade stoppats upp helt och hållet under ganska lång tid, det var en lastbil som hade vält, vet ej om det var någon som blev skadad. Mitt humör sjönk rätt fort där i Borås. Så hela resan som i vanliga fall tar ungefär 2 tim och en kvart tog 4 timmar    Gissa om jag var trött när jag kom hem, det var ju rätt varmt också, speciellt på bussen. Men det vart ju inte lika jobbigt som sist ändå, då var det ju vinter och mörkt. Nu är det ju ljust och temperaturen en helt annan, man kan vänta utomhus, det gick ju inte i vintras. Så jag borde inte gnälla egentligen....   


Har haft det jättebra. Vädret har ju varit jättefint, det har blivit flera cykelturer. På lördagen var vi i Jönköping på sjukhuset och hälsade på älsklingens syster som är nyopererad. Och så har vi varit ute på balkongen och fikat, grillat och haft det gott.


 


Vad grönt och fint det blivit, på kort tid, i naturen. Jag har faktiskt inte lidit så mycket av pollenskiten, det har varit ok faktiskt, men tar ju allergitabletter varje dag till frukosten. Men när det är riktigt illa så hjälper den inte många timmar. Tog ögondroppar bara vid ett enda tillfälle i helgen. 


Idag blev det lite sovmorgon, skönt för jag är lite mör nu efter att ha hållt igång i helgen. Som tur är har jag en sen tid på vc för min B12-injektion, 15.30 först. Snart blir det frukost och sen en dusch. 


Hoppas att du också haft en fin helg och att du har en fin tisdag! Var rädd om dig!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards