Alla inlägg under juli 2020

Av Pisan - 26 juli 2020 10:58

 

Igår var det SOL   och helt perfekt balkongväder, det var inte för varmt och det var inte för kallt, trots att det blåster som bara den. Satt flera timmar där ute. Härligt. Idag är det grått och det regnar. Det var så skönt igår för jag bara satt där och bara var, hade sovit jättedåligt och min IBS-mage hade bestämt sig för att jäklas riktigt ordentligt med mig. Bestämde mig för att det bara skulle bli kamomillte, vitt surdegsbröd och banan att äta under dagen. Åt inget annat och på kvällen kändes magen helt ok. Nu på morgon kör det lite i magen men inte alls så illa som igår. När solen försvunnit från min balkong gick jag in och satte mig att pyssla lite. Efter ett tag fick jag ont i nacken och då blev det lite vila och sen satte jag mig framför tv:n och Netflix. Kollade klart på en serie jag började kolla på i fredags, "Cursed". En fantasyserie, riktigt bra tycker jag den var. Och senare på kvällen var det dax för ännu ett avsnitt av "Dublin Murders" som jag följt, nu är det bara 1 avsnitt kvar. Då hade huvudvärken slagit till, tror den kom av mitt nackonda så det vart till att ta piller och nu på morgon var huvudvärken borta. Har haft en hel del huvudvärk sista tiden. I

kväll är det dax för ett avsnitt av "Barnmorskan i East End", en serie jag verkligen älskar. Den timmen det håller på är helig för mig   


Här ser ni Ester mitt i pysslet   


 


Ha en finfin söndag! Tjingeling!     

Av Pisan - 24 juli 2020 12:27

 


Hej på er! Jag heter Ester. Jag är en groda med grisknorr    Visst är jag söt? Här ser ni mig i blåbärsris. 


Som ni ser har jag hittat min maskot nu   Lilla Ester. Henne hittade jag i en blomster/inredningsbutik i Småland. Hon är gjord i plåt så hon tål att bäras omkring på i väskan, och så väger hon nästan ingenting heller, och det var ju ett krav jag hade.


Kom hem igår. Äldsta dottern kom och hämtade mig vid 13-snåret. Vi åkte hem via Limmared där det den här veckan är "antikvecka". Hela byn är ju full av loppisar och antikbutiker och den här veckan varje år har alla butiker öppet varje dag. Det var en hel del folk där och det var kö in till butikerna, man fick vara max 10 i de större butikerna och i de mindre så lite som 6. Himla bra tycker jag. Jag hade på mig vinylhandskar och höll avstånd så gott det gick. Jag handlade ingenting men dottern hittade en fin vas från 50- eller 60-talet. På vägen ner till Småland var vi inne på loppisen Återbruk, också i Limmared, och då hittade dottern jättefina sherryglas och en vas. Själv köpte jag inget där. Men jag hittade ju 2 fina grejer på loppisen i byn älsklingen bor i, som ni kunde se i förra inlägget. 


Har haft 2 fina veckor där i Småland. Har inte mått 100 alla dagar men vi har kommit ut på några cykelturer. Den jag skrev om i förra inlägget var den längsta och som jag skrev så vart jag helt slut dagen efter. Det satt i ett par dagar. Älsklingen har jobbat måndag-torsdag, han har haft semester på fredagarna. Så vi har ju fått en hel del tid ihop + att han varit hemma vid 15-15.30-tiden de dagar han jobbat. Nu vet vi inte när vi ses nästa gång. Han är ju fortfarande billös. Det är inte bara coronan som gett en konstig sommar. Även det här med att han inte har bil ställer ju till det för oss. Det har blivit en riktig knassommar.


Idag har vi gråväder här, det regnar. Jag har tänkt att sätta mig och scrappa, passar bra med pyssel en sån här gråtrist dag. 


Ha en finfin fredag!   


 

Av Pisan - 19 juli 2020 19:38

Hej på er! Här kommer ett litet inlägg. Har det jättebra här i Småland. Just nu är det mörkt på himlen, blir det regn och åska? Har haft lite blandad kompott vad gäller vädret här, regn och kyligt och varmt och soligt vissa dagar.
I tisdags gick vi till second hand butiken här. Kollade först om det var mycket folk där. Men det var nästan tomt. Fick med mig en ärmlös trikåtunika och en rosa mugg hem.

Igår var vi ute och cyklade en lite längre bit än vi gjort tidigare under de här dagarna jag varit här och idag betalar jag för det... Har mest vilat idag. Här är några bilder från cykelturen.

Nästa inlägg blir nog från datorn hemma. Tycker det är meckigt och pilligt att skriva här via mobilen.
Ha det så gott godingar!!!

Av Pisan - 8 juli 2020 16:11

 


Ja, jag önskar er en glad sommar och semester, ni som har det. I morgon åker jag till Småland och älsklingen och stannar där i c:a 2 veckor. Han kommer förmodligen inte ha semester mer än max ett par dagar. Men eftersom han är hemma vid 15-tiden på eftermiddagarna så har vi eftermiddagarna, kvällarna och helgerna tillsammans i a f. Och så har jag beställt fint väder    Eftersom han fortfarande är billös så kör stora lilla trollet mig dit och hämtar sen hem mig också. Visst är hon snäll?    Eftersom hon har semester så är det nu det får bli att jag åker dit. Om älsklingen får lite mer semester senare i sommar kanske vi inte har möjlighet att ses. Vi får se hur det blir. Vi tar en vecka i taget.


Idag blev det överraskande nog soligt här. Så jag har suttit på balkongen ett par timmar. Härligt med sol   på näsan   


Förmodligen blir det ett eller ett par inlägg från mobilen de kommande 2 veckorna. Ha det nu så gott godingar!   

Av Pisan - 5 juli 2020 12:58

 


Halloj! God söndag på er! Här sitter jag medans det stormar ute. Jösses säger jag bara, att det kan blåsa så...  Och så regnar det emellanåt. Likadant var det igår. Och det känns i kroppen, känner mig som ett enda stort blåmärke. Men det är sommar och det är jag glad för, det är ljust på kvällarna. Det är ju helt underbart. Jag njuter varje kväll där jag sitter i min soffa, när det inte är mulet är det ju ljust sent på kvällen. 


Och ni får stå ut med en gammal bild, jag kommer ju ingenstans och här har det inte hänt mycket sen jag skrev här sist. Det enda som händer är att jag skall till vc imorgon bitti och lämna blodprover. Min läkare ringde i torsdags. Det var väl för att jag var på tapeten eftersom jag bett om nytt recept på en medicin. Så då såg han att det var dags för nya prover, det verkar som att diabetessköterskan inte är kvar där på vc. För det är hon som skulle kallat mig. Och så frågade han ju hur jag mådde. Sade då att jag har hjärntrötthet deluxe och då ville han ta prov på B12:t, jag har ju slutat med injektionerna. Det har han inte mycket för, de kommer inte visa nån brist. Det gör de aldrig för det behövs helt andra metoder än de som de har här i den svenska vården för att analysera just det provet på ett tillfredsställande sätt. Det trodde jag faktiskt han var medveten om. Så i morgon bitti skall jag vara där kl 09.00 Han bokade in mig då, man måste boka tid för provtagning nu i och med coronan. Så det blir till att gå upp tidigt då. Kan ju gå och lägga mig när jag kommer hem igen om jag är jättetrött. Det var jag kl 09 i morse, såååå trött, hade varit på toa och kände att det behövdes mer sömn. Vaknade vid 12 av att telefonen ringde.... Så idag  blev det verkligen sen frukost.


Lite senare idag blir det hårfärgning. Har en jättestor ful utväxt, har inte brytt mig om att färga håret för jag går ju bara här hemma. Men nu är det så att jag skall förmodligen åka till älsklingen på torsdag. Äldsta dottern skall köra mig dit, och även hämta mig 2 veckor senare. Ungefär 2 veckor senare, vi får se exakt vilken dag det blir, det beror på vad hon skall hitta på, hon har semester i 4 veckor nu. Lilltrollet har inte semester förrän i augusti. 


Har suttit här en stund nu och stirrat ut genom köksfönstret, kan inte komma på vad jag skall skriva. Som jag skrivit innan: Det händer absolut ingenting här och man är som tom i bollen, man får ingen inspiration till någonting ju, det är urtrist just nu. Och jag känner inte för att älta det här med coronan, allt runt det som att folk verkar strunta i att det pågår en pandemi, det gör andra så bra så jag behöver inte göra det tycker jag.


Ha det så fint godingar!   

Av Pisan - 1 juli 2020 12:32

 


Halloj på er!    Här kommer några rader från mig. Bilden ovan togs för 6 år sen när jag och älsklingen åkte på en dagstur till Falbygden. Bilden är tagen i Gudhems klosterruiner. Det är jättefint där. I år har det blivit dåligt med bilder, har ju knappt kommit utanför dörren.


Just nu sitter jag i telefonkö hos Telenor.  Skall säga upp bredbandet jag har hos dem. Har hoppat på ett erbjudande Com Hem hade när de ringde mig för några veckor sen. Det blir bara hälften så dyrt. Får se hur pass bra det är, blir det sämre så får jag väl byta igen.


Idag blåser det som sjutton här. Just nu är det soligt men rätt som det är blir det mörkt på himlen. Läste att det kan bli regn och åska under dagen. 


Som vanligt när det blåser så här mycket mår jag skit i kroppen. Det blir inte många knop här idag. När jag är klar med det här samtalet och detta inlägget blir det soffan och Netflix. Började kolla på säsong  2 av "The Order" igår. Tycker den är bra.


Fr o m idag är lilltrollet inte permitterad längre, nu kommer hon jobba som vanligt igen. Semestrarna har ju dragit igång och i och med det här med permitteringen behöver företaget inte ta in nån extrapersonal utan de ordinarie får jobba mer istället. Det finns utrymme för det eftersom ingen av de ordinarie anställda jobbar heltid. Jag tror lilltrollet tycker det är skönt att komma ifrån sin gamla morsa igen    det har ju blivit mycket hemmatid under den här permitteringen.


Nu har jag stått i telefonkö i 34 minuter. De sade att kön var 26 minuter.... 


En stund senare: En halvtimme i telefonkö bara för att få veta att de har systemfel så jag kan inte få nån hjälp just nu..... Va?????? Jag blir GALEN!      Så det blir till att ringa och ställa sig i telefonkö igen senare idag.... Tur att man inte jobbar och har svårt att komma ifrån för att ringa.


Jag hoppas du har en fin onsdag!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards