Alla inlägg under mars 2021

Av Pisan - 31 mars 2021 12:11

 


Idag är ingen rolig dag. Är så låg. Men tänkte titta in och önska:


 


Ha en fin påskhelg!   

Av Pisan - 26 mars 2021 10:51

 


Halloj!   Här kommer några rader från mig. Bilden ovan är återbruk den med, precis som i förra inlägget. Den här är från förra året. Har inte köpt några blommor till balkongen ännu. Kanske blir det av senare idag när jag tänkt handla. Skulle behöva ett nytt bord, det jag har där ute är rostigt och färgen flagnar, det fyller väl sin funktion men är inte fint att titta på direkt. Får se om jag gör nåt åt det lite längre fram. Just nu orkar jag inte. Idag har jag tungt huvud, stel nacke och axeln bråkar. Och i benen känns det som jag har träningsvärk men det är det inte för jag har inte ansträngt dem. Men jag har inte varit uppe så länge, det kanske blir bättre under dagen när jag liksom leat upp mig. Hoppas på det. 

Just nu skiner solen men enligt prognosen ska det komma regnskurar under dagen. Helgen verkar bli regnig också. Hoppas bara inte jag blir lågtryckssjuk och inte orkar nåt, skulle behöva ta tag i en del saker här i hemmet, som lite städning. 


Som vanligt nuförtiden har jag inget speciellt att berätta, det blir mest tråkinlägg känner jag.... Men jag önskar dig en finfin helg!   Tjillevippen!   

Av Pisan - 17 mars 2021 12:02

 


Halloj på er!   Vi har ännu en solig dag här. Igår blev det endast en tur bort till apoteket för att hämta dosrullen och lite andra mediciner som var slut här hemma. Sen gick jag hem direkt och gick och lade mig och somnade och sov några timmar. Var såååå trött. Det kändes lite bättre sen på sena eftermiddagen/kvällen. Men jag var ändå helt slut när klockan var vid 22, somnade i soffan.... Jag orkade inte fixa mig nån middag så det blev macka och flingor.


Har grymt ont av mitt bäcken/höfter/ländrygg och jag hoppas att en varm dusch skall göra susen. Det är dax för dusch idag och jag lär väl bli helt slut av den, som vanligt. Somnar säkert i soffan ikväll också   


Bilden ovan är tagen i Trädgårdsföreningen inne i Göteborg för flera år sen. Jag återbrukar mina gamla bilder   


Ha en finfin onsdag   Tjillevippen!   

Av Pisan - 16 mars 2021 11:18


Ja, är det vår nu? Solen skiner och fåglarna sjunger som tokiga. Är trött på snö och minusgrader nu, vill ha vår. NU!


Har inget att berätta mer än att jag är hemskt trött och skall gå och lägga mig igen efter att jag skrivit klart det här. Har varit igång flera dagar på raken nu och kroppen skriker nu åt mig att lägga ner sånt tempo, ta och lyssna på mig förbaskade kvinna! Så idag och i morgon, och kanske nån dag till blir det enbart vila. Hoppas allt är bra med er goa läsare. Ha en fin vecka!  Tjingeling!   

Av Pisan - 6 mars 2021 12:30

Halloj! Nu var det jättelängesen jag skrev nåt här. Det har hänt väldigt mycket på kort tid för mig, bloggen har inte haft nån prioritet alls då men nu börjar jag få lite ro igen. Jag vill inte gå in på detaljer här men det blåser kraftiga förändringsvindar i mitt liv just nu. Det är jobbigt men det kommer att bli bra. Detta har gjort att mitt mentala mående har tagit så stor plats att fibrovärken har lagts åt sidan, trodde inte det var möjligt men det är vad jag nu har upplevt. Men artrosaxeln känner jag av hela tiden. Och så har huvudvärken kommit på besök lite då och då.

Bilden ovan är tagen på en av öarna i Göteborgs norra skärgård vid en liten utflykt förra veckan.

Nu får vi hoppas att jag får till ett inlägg snart igen. Ha en finfin helg godingar! Tjillevippen!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards