Alla inlägg under september 2020

Av Pisan - 29 september 2020 11:57

 


Hej på er! Kikar in en kortis. Jag har fortfarande väldigt ont. Tänkte visa årets första julkort. Jadå, jag har redan börjat med dem    Mest för att jag tycker det är så KUL    Att pyssla med det gör inte lika ont som att sitta vid datorn.


 


Har använt mig av en virkad duk till det här kortet. Har määääängder med såna dukar liggandes - som jag tänkt använda till pyssel   


Här har vi haft sol tills för alldeles nyligen. Nu är det grått. Termometern visar 10 grader. Hade hoppats på mer sol så jag kan sitta ute på balkongen lite senare när solen kommer fram där. Solen står så lågt nu så träden utanför här skymmer.


Hoppas du har en fin tisdag   Tjillevippen!   

Av Pisan - 28 september 2020 09:50

 


Halloj! Ska försöka mig på att skriva ett litet inlägg. Har fortfarande jätteont i armen/axeln/skuldran. Har varit på vårdcentralen och träffat en läkare nu på morgon. Fick tid 40 min efter att sköterskan ringde upp mig. Det är nån vajsing med min axel och dr beställde röntgen av den. Så jag får en kallelse för det. Jag skall även kontakta fysioterapeut på vår rehab här i kommunen. Men jag avvaktar tills röntgen är gjord. 


Igår var vi hos mor och far och stora lilla trollet. De bor ju i samma hus. Trollet kom och hämtade mig och lilltrollet och så fikade vi ute. Stora lilla trollet har ju fyllt år så hon fick lite presenter. Det blev inte så bra väder som prognosen hade visat. Det var betydligt kallare. När vi kom hem blev det Netflix och så fixade jag lite mat. 


Nu orkar min arm inte mer. Ha en finfin vecka!   Tjingeling!   

Av Pisan - 24 september 2020 10:57

 


Hej på er! Jag har svårt för att skriva så det blir en kortis för att tala om varför jag är "tyst". Har så j-a ont. Gårdagen var inte rolig och idag är det likdant.


Ha ett fint veckoslut!   

Av Pisan - 21 september 2020 13:30

 


Hallo!   Här är jag. Kom hem från frissan för en stund sen. Det var dax för saxen, det var så långt och hopplöst jobbigt att få ordning på efter tvätt, räknade veckorna och det var 12 veckor sen sist så det var verkligen på tiden. 


Idag blåser det som sjutton och så är det grått. Känns i kroppen att det blåser, är mör i hela kroppen. Det onda i bäckenet från Ullaredstrippen är kvar, det är envetet den här gången. Hoppas det ger sig snart. Det är jobbigt att gå i trappen här, jag bor 1 trappa upp och vi har ingen hiss. Och så är det den här förbaskade armen. Den är mycket bättre men så fort jag sätter mig här vid datorn så jävlas den, rejält. Får nog ta upp det med min dr när jag träffar honom om 1 månad för årsbesöket.


Igår kväll kollade jag på den nya tv-serien på SVT1, "White Wall", den kan nog bli riktigt bra tror jag. Efter det var det ny säsong på "Das Boot", den var också bra och spännande. Den första säsongen var ju jättebra och välgjord. Jag började också kolla på en dokumentär, "Birth of Europe" på Disney+, också bra men såg inte klart för jag blev rastlös för det värkte så i benen, visste inte hur jag skulle sitta, det var jättejobbigt så jag förflyttade mig till pysselhörnan och stansade bl a ut lite julänglar att ha till julkorten. Dottern slutade vid 14-tiden igår så när hon kom hem ställde hon sig och "meal preppade" (hennes uttryck   ). Hon gjorde wok med tofu, potatis- och purjolökssoppa och ugnsstekta kycklingfiléer. Så nu har vi flera matlådor i kylen, skall nog räcka resten av veckan, har lite annat i frysen också.


Det blir ett kort inlägg idag. Nu ska jag stänga ner datorn och sätta mig i pysselhörnan. Ha en finfin måndagseftermiddag och kväll!   Tjillevippen!   

Av Pisan - 20 september 2020 10:19

 


God morgon!   (Jag tycker det är så roligt att kunna säga "God morgon" till er för jag brukar ju gå upp så sent...  Det är ju förmiddag när jag kommer upp   ) Inatt har jag sovit som klubbad, somnade direkt när jag lade mig, vid 23, och vaknade inte förrän strax efter 07. Det är inte illa för att vara mig! Men så höll jag på och grejade här hemma hela dagen igår, fast jag egentligen skulle vilat för jag har jävulskt ont i bäckenet emellanåt (Ullaredssyndrom  så jag får skylla mig själv....) Jag organiserade allt mitt papperspyssel i de nya förvaringslådorna och brevkorgarna och märkte lådorna, samtidigt dammade jag i mitt rum för det var välbehövligt. Och så rev jag ur alla sängkläderna och dammsög. Började damma i vardagsrummet också men gav upp efter en liten stund, sköt på det till idag eller i morgon, jag var helt slut och behövde vila. Och då hade solen börjat titta fram efter en molnig förmiddag. Så jag lade mig i solstolen ett par timmar. Sååå gott. Efter det duschade jag. Och så satte jag igång tvättmaskinen och sen skulle det ju hängas upp så det gjorde jag. Först efter middagen (tacos på kycklingfärs som jag och lilltrollet fixade i ordning, tacos är ALLTID gott   ) orkade jag ta tag i att bädda rent i sängen och dammsuga lite till. Gissa om jag kände mig nöjd igår kväll...   


Såhär ser det nu ut i mitt rum, de rosa lådorna och de svarta brevkorgarna har jag alltså köpt på GeKås, utom 3 av de rosa för de hade jag sedan innan. Hade sån tur att det var samma märke på dessa rosa lådor som de jag hade hemma. De har jag köpt på Klädkällaren.


 


Och här är lite av pysslet jag köpte på Panduro outlet i Ullared:


 

Lite av mina örhängen kom visst med på bilden också   


 


Visst är de här påskstickersen bara sååå söta?? Var ju bara tvungen att ha dem   


Idag har vi gråväder, det har regnat en del men jag tror det håller upp just nu. Och jag har världens värk i kroppen (inte konstigt efter gårdagens aktiviteter...) och då speciellt i benen så jag har mina tjocka, långa varma benvärmare på mig, har dragit upp dem till låren. De värmer så skönt när man har ont. Och så raggisar på fossingarna såklart    Och så har jag tänt ljus här på köksbordet och så lyssnar jag på klassisk musik. Vissa dagar vill jag bara lyssna på det och inget annat. Så är det bara. Har inte ätit frukost än, är inte hungrig förrän vid 11-tiden så nu skall jag ta tag i det. Ha en finfin söndag!    Tjillevippen!   

Av Pisan - 18 september 2020 11:49

 


Halloj! Idag är det inte vilken dag som helst! Det är min äldsta dotters 24:e födelsedag! Grattis älskade unge!   


Nu är jag hemma igen. Vi var helt slut igår morse så efter frukost och utcheckning från hotellet blev det bara en snabbis, typ på 40 min, inne i varuhuset för att köpa det sista på listan. Ena vänninan väntade i bilen, hon var klar med sitt shoppande. Jösses vad sliten jag är. Andra dagen, i onsdags, orkade jag inte länge i varuhuset, gick till hotellet och lade mig på sängen. Hade då även varit inne på Panduros outlet och fyndat lite pyssel. Men fick ändå med mig nästan allt på min lista. Efter välbehövlig vila gick vi den lilla biten till Rosegarden och åt deras asiatiska buffé till lunch. Efter den gick mina väninnor en runda till inne på varuhuset medans jag gick till hotellet och lade mig på sängen igen. När de kom tillbaka var de helt slut de med och vi låg där i våra sängar och fnissade och hade det trevligt. Ompackning av allt som blivit inköpt blev det också. Vi åt middag på hotellet den kvällen också. De hade buffé där med. Jättegod mat. Kan verkligen rekommendera Hotellet, god mat och jättetrevlig personal. All personal där var jättetrevlig, t o m städerskorna hälsade glatt på en. Det kommer nog bli fler resor dit i framtiden.


Vad har hon köpt där i Ullared då? undrar ni säkert    Jo, jag har bl a köpt: Skor, som ni såg på bilden i inlägget innan. Ljus, kryddor, hårsnoddar till lilltrollet, underkläder till mina troll, strumpor till mig, julpapper, torrschampo till lilltrollet, kalenderljus, handsprit, hörlurar till mig x 2, flera nattlinnen till mig och även 1 till min mor, sovkuddar 4 st, vadderade kuvert, fingervantar till mig och min mor, grytunderlägg, hårfärg och 2 papperskorgar till min pysselhörna + en hel del förvaring till min pysselhörna. Köpte även lite julgodis som skall sparas till jul och ett par julklappar och en överraskning till älsklingen. Köpte också en elljusstake till lilltrollet som hon skall ha i sitt fönster i sitt rum:


 


Visst är den fin? Köpte även en elljustake åt mina föräldrar:


 


Också jättefin tycker jag. Jag hittade dock inga kläder där till mig, såg inget snyggt alls som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Men jag behöver inga kläder just nu så det fanns inte med på min inköpslista. Har gott om kläder i min garderob.


Nu kommer det dröja innan jag hittar på såna här dumheter åt min kropp.... Är det värt det? undrar nog flera av er. Jo, det är det nog för jag har haft jättejättetrevligt och roligt samtidigt som det tär på kroppen. Vi har verkligen kul vi 3 tjejer. 


Nu skall jag gå ut på balkongen och känna om det är skönt att sitta där. Solen är framme just nu men det blåser nåt så in i bänken. Är det skönt så blir det nog nån timme där ute. Annars blir det soffan. För nåt annat orkar jag inte idag.


Ha en finfin fredag!!   Tjillevippen!   

Av Pisan - 15 september 2020 19:11

Nu är jag helt slut. Har varit inne på GeKås 2 gånger idag. Och en tur inne på Sko-Boo. Snart blir det middag här på hotellet.
Tjingeling!   

Av Pisan - 14 september 2020 10:58

 


Halloj! Rekord igen! Ännu fler läsare igår.... Jösses Amalia! Vad är det som hänt?   


Här sitter jag medans mina frukostägg kokar. Ja, jag äter ju frukost sent. Och idag kom jag upp sent också. Det var så skönt där i sängen   Enligt väderprognosen igår kväll så skulle det bli soligt idag. Men så är det inte. Det är grått. Vad besviken jag blev för jag hade planerat en balkongdag ju  


Det var segt igår med ju, jag satt i soffan nästan hela dagen. På kvällen kollade jag på ett gammalt avsnitt av "Barnmorskan i East End" och "Morden i Midsomer". När det var slut var jag också slut så då blev det bingen.


Idag blir det till att packa, åker ju till Ullared i morgon bitti. Håll tummarna nu att min kropp orkar med det här och inte skriker rätt ut när vi är där. Men det är ju stor risk för det, tyvärr. Kommer nog vara rätt trött de 2 kvällar vi är där. Men jag skall ta varje chans att sätta mig ner och vila en liten stund där inne i varuhuset. Det kommer bli många pauser i sportbaren, det lovar jag   Och som jag skrivit förut så kommer jag att dra mig tillbaka till hotellrummet om det blir så illa att hjärntröttheten eller kroppen säger ifrån. 


Så nu vet ni att jag är borta och kanske inte får till några blogginlägg på ett par dagar. Det blir desto fler sen när jag kommit hem   


Nu blir det frukost och så skall jag kolla runt bland de bloggar som finns om Ullared/Gekås och se vad folk fyndat den senaste tiden. Ha en fin måndag!   Tjingeling!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards