Direktlänk till inlägg 26 april 2019

Who knows

Av Pisan - 26 april 2019 12:23

Halloj i värmen! Idag skall det bli som mest, senare i eftermiddag, 26 grader. Hujedamej när det kommer så där plötsligt på en gång! Jobbigt. Har inte varit ute än men är slö och hängig som sjutton redan. Har bara kommit till frukosten, har precis fått i mig den. Strax blir det duschen och sen en eftermiddagstid på vc för veckans andra B12-injektion. På tal om dem; har inte hört nåt från läkaren om hur det blir med det än men har pratat med en tjej som också går där på vc och får B12-injektioner och även en av sköterskorna jag får sprutorna av och det hela ser mörkt ut.  Och jaga en ny mottagning med en läkare som skriver ut ampuller åt mig orkar jag inte, vet redan att det är svårt att hitta det så det kan jag glömma. Så jag kommer bli utan mina sprutor. Hoppas läkaren som ska sluta som ju skrivit ut detta åt mig skriver ut för 1 år till i a f så jag har ett litet tag till. Får väl i så fall dra ner på dem till att börja med och bara ta 1/vecka eller 1 varannan vecka eller nåt sånt.


Som jag skrev så är jag trött och hängig idag. Kan det vara pollenet som gör det? Är ju allergisk men tar ju allergitabletter varje dag (gör jag året runt eftersom jag är damm- och kvalsterallergisk också). Eller så kanske det är vårtrötthet? Who knows....


Ha en finfin fredag och helg!   


 

Längtar! Bara 2 veckor kvar nu     



 
 
Nilla

Nilla

26 april 2019 14:16

Men fy så tråkigt med sprutorna. Jag tror att det är väldigt mycket pollen ute nu så det bidrar säkert till din trötthet. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

26 april 2019 14:22

Ja, det känns bedrövligt och hopplöst.... Jag blir deppig bara jag tänker på det. Jo, det är väldigt mycket pollen nu. Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

28 april 2019 09:58

MEN, kan du sluta med dessa sprutorna bara "så där", du som redan är så trött FAST du tar de, vad ska du få för liv efter de är slut då..??

Jag mår också sämre i min allergi / astma nu, märks vi flyttat upp där de är med växtlighet, sådana här besvär hade jag inte i Skåne-land. Men, ändå värt det.. ;-)

Ha nu en jättefin vårsöndag.. // Kramar om <3 Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

29 april 2019 12:14

Jag blir så illa tvungen när ingen läkare vill skriva ut de här ampullerna till mig. Jag är inte den enda tjejen/killen med ME/fibro som inte får det utskrivet längre. Det är inte vetenskapligt bevisat hur det funkar och att det funkar på oss och då vill inte läkarna ha med det att göra. Den läkare som skrev ut det åt mig från första början är inte kvar på den mottagning jag gick på, varken mottagningen eller han finns längre (han är död numera, RIP...) Gott att du känner att det är värt det, det hade ju varit hemskt om du inte kände så. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

30 april 2019 09:05

Vi har bara 8 grader varmt i dag och det skall bli högst 16 grader så vi får nog lite kallare nu. Det låter ju helt galet att du inte skall få dessa sprutor längre när det hjälper dig att må lite bättre. Jag har också mer besvär med pollen i år och får ta både ögondroppar och tabletter. Hoppas verkligen att du kan få nån annan som skriver ut detta. Är det nåt som stoppar en del att skriva ut det? har inte följt med riktigt i detta

Jag tror du både har besvär med pollen och vårtrötthet. Våren är min sämsta årstid för i många år har jag varit mycket tröttare på våren och ibland knappt orkat nåt.

Sköt om dig vännen och ha en fin Valborgmässoafton och första maj

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

1 maj 2019 12:42

Läkarna är rädda för att skriva ut sånt som inte är vetenskapligt bevisat. Det finns för få studier på det här i Sverige. Det är många med ME och fibro som fått de här ampullerna utskrivna förut, utan problem, som inte får det längre. Så det hela ser mörkt ut. Jag får helt enkelt bara vänja mig vid att inte vara så pigg som jag varit de senaste 10 åren. Vem vet, det kanske går jättebra, jag kanske inte blir tröttare. Vi får se.
Jag har en riktig mastodontförkylning, det var det som sänkte mig så redan innan den bröt ut. Jag har legat här i flera dagar nu, är helt utslagen....
Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards