Alla inlägg under februari 2016

Av Pisan - 29 februari 2016 12:43

 

Visst är jag söt? Man blir ju som galen när man ser såna här bilder, dessa godingar!   Hi hi!   


God måndag! Idag har jag hunnit massor känns det som, och klockan är bara kvart i 1. Gick upp tidigt, vid 8, och ringde frissan, hon öppnar vid 8-snåret. Fick en tid kl 11. Somnade om en liten stund och gick upp igen vid 10, klädde på mig och åt en minifrukost, en liiiten macka och mina mediciner, magen kurrade så. Hade tänkt vänta med att äta tills jag kom hem igen men det gick inte, magen riktigt skrek efter mat. Så nu är jag nyfriserad, blev lite annorlunda än vad jag brukar ha. Eventuellt, kanske, möjligtvis tar jag en bild på mig sen, men bara kanske.... Så eventuellt kan ni få se hur jag ser ut i nästa inlägg, men det är bara ett kanske   


I helgen har det inte hänt så mycket, jag har inte varit bra alls, varit riktigt, riktigt trött:


 


Har inte orkat något annat än att ligga ner. Ingenting har blivit gjort här hemma. Nä, förresten, nu ljuger jag kom jag på. Lilltrollet har ju städat lite, och plockat lite med tvätt, men det har inte blivit mycket tvättat. Det skall jag ta tag i idag hade jag tänkt. Men jag har sett några filmer som gått på tv. Såg "Laxfiske i Jemen" igår, den var bra tycker jag. Och så kollade jag mellon i lördags, och Unge kommisarie Morse efteråt. Har i a f sovit som en stock under nätterna i helgen och det är jag tacksam för. Men tråkigt att jag inte orkat nåt, hade tänkt att åka till mina föräldrar i lördags men jag fick ställa in. Surt.

Vad tyckte ni om mellon då? Jag gillade Molly. Men annars var det mest skräp tycker jag. Enligt Björkman vill svenska folket inte ha klassisk schlager längre utan popfestival. Det var hans svar på det här med att Linda Bentzing och Martin Stenmarck hamnade sist, det är de yngre förmågorna folk röstar på. Men det är ju för att de yngre, de som röstar, röstar på de artister de gillar. Vi äldre röstar nog inte i samma utsträckning tror jag.


Sådär ja, nu fick jag svamlat till det lite.... Ha det så fint, den här måndagen (det känns lite som vår fast det är svinkallt ute)!   


 

Av Pisan - 26 februari 2016 11:16

 


Ja nu är det fredag! Igen. Jösses vad veckorna går fort. Här händer egentligen inget speciellt i helgen men det är ändå skönt med helg. Jag behöver inte gå upp kvart i 6 och väcka lilltrollet utan kan få sammanhängande sömn på morgonkvisten, och det är ju alltid gott. På tal om sömn; inatt har jag sovit som en stock! Såååå härligt!


Har egentligen inget att skriva om idag känner jag men blev så glad över att jag fått sova hela natten att jag ville dela med mig det   


Nu blir det frukost och sen ska jag in i duschen. Vid 2-tiden skall jag till vc och få en B12-spruta. Och så måste jag handla lite.


Ha en finfin fredag!!   


 

Av Pisan - 25 februari 2016 14:17

 


Trött, trött och trött, och ännu mer trött.... Ja, så mår jag nu. Inatt sov jag inte en blund, låg vaken hela natten. Somnade inte till förrän vid 7-tiden. Men först var jag uppe och åt en macka och kollade lite på datorn. Sov endast nån timme innan jag vaknade igen. Somnade om och vaknade när mobilen talade om för mig att nu skall du gå upp och byta morfinplåster vid halv 11. Somnade sen om och sov till halv 2. Och här sitter jag nu. Har gröt i huvudet känns det som. Och kroppen värker inifrån skelettet, det liksom svidvärker och lårmusklerna molvärker, molvärk a la xxxl typ... Har sovit taskigt flera nätter nu och jag skyller på den där förbannade mångubben.


Har det inte hänt nåt roligt då? Nä! Det har det inte. Inte ett smack. Det är bara elände just nu. Fast lite kul är det att Grey´s Anatomy började igen igår kväll. Fast jag grinade i stort sett hela avsnittet för det var sorgligt...


Jag borde känna mig uppåt för solen skiner och det har den gjort i några dagar nu. Men nä, det är inte roligt det heller. Den är bara jobbig som lyser mig rätt i ögonen när jag sitter vid köksbordet så jag får rulla ner rullgardinen.


Igår hade jag sån värk så jag låg i soffan precis hela dagen, utom när jag lagade middag och sen åt den. Gjorde wokade grönsaker och fläskkött, det vart gott. Idag vet jag inte vad jag skall hitta på. Hade jag råd skulle jag bjuda de 3 tonåringarna på pizza från pizzerian, men det har jag inte....

Japp, jag har 3 tonåringar här nu, har jag haft sen i början på december nu tror jag det är. Lilltrollets pojkvän bor här då han har det struligt med sina föräldrar. Fast det känns som jag redan berättat detta, ja ja - då får ni höra det igen nu då. Han är så hjälpsam så jag är jätteglad att han bor här   Se där ja! Nåt positivt mitt i eländet! 


Hoppas verkligen att du som läser det här har det mycket roligare än vad jag har det, och att du mår mycket bättre. Ha en fin torsdagseftermiddag och kväll!   


   





Av Pisan - 18 februari 2016 12:14

 


Här sitter jag med min temugg. Dagen startar sent för mig idag, har precis kommit upp. Har sovit bra men var ändå supertrött och somnade om vid 8-tiden då jag vaknade första gången, var på toa och tittade ut genom köksfönstret och såg att det kommit mer snö. Samtidigt så hör man fåglarna sjunga sin vårlåt, känns lite konstigt. Jag vill ha vår nu!! Igår sken solen och då kändes det liiiite mer som att våren är på väg men idag är det mulet och grått.


Igår bakade yngsta dottern bananbröd. Jättegott!! Hon har ju sportlov nu. Hon hade hittat nåt utländskt recept på nätet, och via en annan sida på nätet kunde hon översätta de utländska måtten till svenska. Smakade som banankaka fast lite grövre, det var grahamsmjöl i. 


Tvättmaskinen gick för fullt här igår och likadant idag, har just satt på dagens första maskin, det kommer bli fler under dagen. Och så har jag tänkt färga håret, det är dags för det, utväxten är inte fin. Får se om det blir nu på dagen eller i kväll. I morgon kommer det gubbar och skall kolla på ventilationen här, inför renoveringen senare i år. Så då kan jag inte stå och färga håret, de kommer nån gång mellan 9 och 12. Hade annars tänkt ta det i morgon.


Nu skall jag käka frukost, ha en toppentorsdag!   


 



Av Pisan - 17 februari 2016 15:11


Halloj!  Här är jag!    Sitter i köket och lyssnar på Spotify, låten här ovan går just nu, den blir jag glad av, en himla bra låt med mitt favoritband Runrig. Trots huvudvärk och sömnbrist p g a en kass natt orkar jag sitta här men snart blir det nog en liten eftermiddagslur i soffan eller sängen.


Har ju inte varit här inne på jättelänge nu, åkte till älsklingen förra onsdagen och kom hem i måndags. Har haft det bra och mysigt trots några dagar med huvudvärk och trötthet p g a sömnbrist, hade svårt att sova nån av nätterna. I lördags var vi i Bredaryd och åt på Bambu, thai/kinesmatställe. Vi åt deras buffé, jättegott!


Idag skiner solen här och vi har lite snö på backen, det lyser upp. Och så har vi ju fått tillbaka ljuset på eftermiddagar och morgnar, härligt!


Hoppas du har det bra!   


 

Av Pisan - 8 februari 2016 12:52

     


Nu var det riktigt länge sen jag skrev här inne. Jag har inte slutat blogga, har bara inte haft ork, har inte haft något att skriva om tycker jag. Jag är trött. Sååå trött och har sååå ont    Ena dagen är det huvudvärk, andra dagen är det fötter och ben eller händer och axlar eller nacken eller nån annan jädra kroppsdel. Idag är det allt på en gång.... Det har det varit mycket av på sista tiden. Man får aldrig vara ifred. 


Har som sagt inte mycket att berätta. Jo; jag åker till älsklingen den här veckan och kommer hem på måndag nästa vecka. Så det blir lååång paus här inne igen.... Men ni är inte bortglömda, det är ni aldrig, ni finns här inom mig   


Ha det så gott och var rädda om er!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards