Alla inlägg under februari 2022

Av Pisan - 23 februari 2022 10:37

 


Halloj på er! Äntligen orkar jag få till ett inlägg. Det känns som att vi absolut inte har någon vår på gång här nu, igår kväll började det snöa igen efter en solig dag. Nu skiner solen igen men det ligger ju snö på backen. Vill inte ha mer snö och vinter nu, vill ha vår, NU! 

Visst är rosen på bilden ovan fin? På Alla    dag ringde det på dörren och bredvid dörren stod det ett blomsterpaket. Jag och min älskling kunde inte ses då och då var han så gullig att han skickade en ros till mig istället     Jag hade gjort ett kort till honom och köpt ett sådant där rött hjärta med choklad, Lindtchoklad, det gillar han   Detta fick han på söndagen, dagen innan.


I måndags var jag med mina 2 väninnor på hotellet vid Nääs fabriker och åt lunchbuffé. Guuud vilken god mat! Och där är så fint, det ligger vid en sjö. Men vädret var inte så roligt, snöblandat regn på tvären....  


   


Vi satt rätt länge där och åt och mös, det kändes inte alls lockande att ge sig iväg ut i skitvädret igen. Men som vanligt numera när jag äter något som min mage inte är van vid så bestämde den sig för att jäklas sen när jag kom hem. Det är så himla tråkigt att det skall behöva vara så. Men jag är ändå nöjd, det gör så mycket för humöret det här med att få umgås med kära vänner. Jag tillbringar så mycket tid ensam här hemma så jag behöver verkligen de här små stunderna med umgänge. 


Nu kurrar det i magen, dags för frukost. Ha det fint resten av veckan!   Tjillevippen!   

Av Pisan - 14 februari 2022 11:57

 


Hej! Kikar in en snabbis. Har inte nåt att berätta egentligen men vill önska er en fin Alla    dag   


Helgen gick fort. Vi var hos mina föräldrar på lördagen, jag hade gjort ett kort som min pappa skulle skicka till en släkting till oss i Finland och så handlade vi lite åt dem. Vi fick god fika. Min mamma bakar världens godaste sockerkaka   Och på kvällen ville jag till min älsklings stora fasa se på mello    Men det tyckte jag inte var mer än rättvist för han fick se på hockeymatch på fredagskvällen så jag missade På spåret....   


Ha en finfin vecka, godingar!   Tjillevippen!   

Av Pisan - 10 februari 2022 12:09

 


Halloj! Här är jag, jag har inte glömt att jag har en blogg. Jag har bara haft så dåligt med ork de sista dagarna. Har varit helt energilös och haft en förlamande trötthet. Det är lite bättre idag men nu efter att ha varit i mataffären är jag sååå trött, både i huvudet och i kroppen. Plus att ena vristen krånglar rejält. Har velat skriva ett inlägg sedan i söndags kväll då jag kom hem för jag har bilder att visa. Var ju på lyxig hotellövernattning lördag-söndag. Hade det superbra och mysigt, åt världens godaste mat! Guuud så gott. Här kommer lite bilder från hotellet, Hotel Elite Plaza Göteborg 


   


På dörren till vårt hotellrum satt det ballonger   


 



Utanför vårt rum, som låg en bit ifrån själva entrén och receptionen, såg det ut såhär:


   


Och såhär såg det ut inne i rummet:


         


Vilken byggnad det är! Älskar det här gamla, huset är från 1887 och har varit kontor tidigare. Som tur är har man bevarat det mesta av det gamla i huset.


Efter att vi hade checkat in vid 13-tiden gick vi en vända på stan, tog en fika på ett ställe på Västra Hamngatan och gick sedan lite och strosade, gick bl a in i Saluhallen på Kungstorget. Sen blev vi trötta och gick tillbaka till hotellet och vilade. Jag tror inte jag har bott på femstjärnigt hotell förut, det var första gången. Det var verkligen lyxigt. 


 


Såhär såg receptionen ut. Första bilden i det här inlägget, på den stora vasen, är också tagen i receptionen. Innan maten tog vi en öl i baren. När det sen var dags att äta så var det bara vi och 2 sällskap till i restaurangen så vi fick full service precis hela tiden, vi behövde inte vänta länge på någonting. Vilken personal! De var helt underbara. Till förrätt tog jag löjrom och älsklingen tog råbiff. Till huvudrätt tog vi båda två torskrygg, alltihop var såååå himla gott!!   


     


Eftersom varken jag eller älsklingen dricker vin så fick vi öl istället. Det var olika sorter till de olika rätterna. Glömde fota efterrätten, den var så god så jag tänkte inte på något annat, creme brulee.


 


Det var alla bilderna. Kunde inte ta fler inne i restaurangen eftersom det satt folk där. Efter maten gick vi ner till puben The Bishop Arms och tog en sista öl, där var det rätt så hög volym och vi stannade inte så länge.

Tyvärr så sov jag inte så gott under natten, magen krånglade. Den tålde väl inte lite löjrom och ett par tre öl... J-a mage! Men sängen var jätteskön och det var inga problem med att få ett par extra kuddar - jag behöver många kuddar när jag ska sova - så sängen var det absolut inget fel på. Trots dum mage så får hela hotellvistelsen 5 kuddar av 5   Och sen blev det söndag och dags för frukost, jösses vilken frukostbuffé!! Vi åt och åt och åt och var sist kvar i matsalen   

Men vad tomt och trist det kändes sen på söndag kväll när jag satt här hemma själv i soffan.... Nu får man drömma sig tillbaks istället. 


Det är redan torsdag, trots att jag mått skit i några dagar så har tiden ändå gått fort på något sätt. 


Ha en finfin torsdag och helg!   Tjingeling!   

Av Pisan - 2 februari 2022 15:05

 


Halloj! Ja, det är ny månad och vintern är tillbaka. Igår morse såg det ut så här när jag gick upp, och sen så snöade det hela dagen. Bilden är gammal men det ser precis ut såhär här utanför. Medans snön vräkte ner igår låg jag i soffan helt utslagen, var sååå himla trött och kroppen värkte mer än vanligt. Jag orkade ingenting, när jag reste mig upp och gick några steg så fick jag mjölksyra i benen, fick släpa mig till toaletten och till köket när det behövdes näringstillförsel till min arma kropp....    Idag är det bättre. Fick duschat förut, det hade jag tänkt göra igår men det gick ju inte. Och så har jag varit på apoteket och mataffären för att fylla på förråden här hemma. Älsklingens yngste son gjorde ett covidsnabbtest i söndags, han var lite förkyld, och det var positivt. Så jag tog på mig munskydd förut och gick ut för att bunkra upp med det nödvändigaste att ha hemma ifall jag blir sjuk och liggandes några dagar. I vanliga fall blir jag som fibris väldigt dålig av bara minsta förkylning så det är bäst att vara förberedd på att bli liggandes sjuk. Köpte även ett snabbtest för covid på apoteket att ha hemma utifall. 

Min äldsta dotter hade covid förra veckan, hon jobbar ju på förskola så hon har nog blivit smittad på jobbet. Hon fick feber och blev jättetrött och hade ont i halsen och var täppt i näsan. Dålig tajming för hon och sambon skulle flytta till ny lägenhet (de har köpt en bostadsrätt) i helgen som var. Som tur var hade de kört dit saker de senaste veckorna (de har haft tillgång till lägenheten några veckor för badrummet håller på att renoveras) så det var i stort sett bara möblerna som skulle flyttas i helgen. Nu är de i a f installerade i nya boendet och dottern mår bättre och jobbar igen. 

I lördags (innan vi visste att älsklingens son blivit förkyld) var vi en sväng hos mina föräldrar och fikade. Sen tog vi det mest lugnt. Nu till helgen är det meningen att jag och älsklingen skall övernatta på hotell inne i Göteborg, han fick det som gåva av sin arbetsgivare för att han varit där i 35 år. Trerätters middag ingår, och frukost såklart. Hotellfrukost som är så himla gott! Ser verkligen fram emot detta och hoppas att ingen av oss blir sjuk så att det blir av, annars måste vi ju boka om. 


Nej, nu får jag slita mig härifrån. Skall dammsuga. Får passa på när jag är hyfsat pigg. Sängkläderna skall bytas också.


Ha en fin onsdagseftermiddag och kväll och en härlig helg!   Tjillevippen!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards