Alla inlägg under augusti 2014

Av Pisan - 29 augusti 2014 14:58

 


Yes, det är fredag, hela dagen. Och sen är det helg. Skönt att kunna sova i ett sträck och inte bli väckt av klockan vid 6-7-tiden. Fast inatt blev det helt jäkla galet med sömnen. Sov till kl 3, sen var jag klarvaken. Somnade inte igen förrän strax efter 7 och sov sen till 11 ungefär. Blir segt ikväll och även i morgon. Jag fixar inte när jag inte får mina timmar sömn, flera dagar blir liksom rubbade av det. Jag fungerar liksom inte.

Sitter här nu med Cirka, har inte hunnit det ännu idag. Har dock hunnit med att gå till vc och få veckans enda B12-injektion, i tisdags fick jag ju boka av, mådde ju inte bra. Har mått skit i flera dagar. Hela tisdagen och onsdagen låg jag bara, var helt klubbad. Igår kändes det lite bättre och idag ännu lite bättre men inte bra ännu. Typiskt att den där jäkla grejen med sömnen inträffade just inatt... 

Ikväll kommer min älskling, har inte setts på 2 veckor. Nu skall jag slakta ett par armband jag gjort, blev inte nöjd. Gör om dem. 

Igår gjorde jag det här:


 


Flera av er har redan sett det för jag lade upp det på fejjan igår. Har köpt hem lite såna där bokstavspärlor, tyckte det skulle vara kul att göra lite med det. Är det nån av er som skulle vilja ha nåt liknande så får ni hemskt gärna beställa. Bokstäverna kommer att finnas i vitt också och så har jag ju pärlor i nästan alla färger som finns sedan innan   Det går alltså att variera i det oändliga. Kul, tycker jag.


Ha nu en finfin helg goa läsare!    Jag är hemskt dålig numera på att läsa och kommentera på era bloggar, hoppas det blir mer av det ju mer höst det blir. 


  

Vackert, eller hur?


Av Pisan - 26 augusti 2014 10:26

 


Japp, det är det. Mår riktigt dåligt idag, känns som jag blivit förkyld och har feber men jag har lärt mig ett och annat om den här jäkla fibron och när jag känner mig som jag känner mig nu så är jag inte förkyld, det är fibrons sätt att visa mig att nu jävlar har jag dig i mitt grepp, idag kan du inte göra NÅGOT, bara ligga och känna dig ynklig! Får ringa vc och boka av B12-sprutan antar jag, för utanför dörren kommer jag inte orka gå. Har ont i tungan också, har förmodligen bitit mig i den inatt. Det gör riktigt jäkla ont. 


Inget roligt inlägg alls det här. Hoppas du mår mycket bättre än mig och att du får en finfin dag!   


 

Av Pisan - 22 augusti 2014 11:31

 

Det här vill jag göra, hela tiden, just nu. Vet inte när jag var så här trött senast. Kanske betalar jag för förra helgen fortfarande? I söndags och måndags mådde jag hyfsat ju men sen... Sen började det. Herr fibro körde igång rejält i kroppen och den där tröttheten slog till. Jag gäspar mest hela dagarna och vill bara sova och sova och sova. Som vanligt är det mest fötterna och benen som värker. 

Har precis kommit upp och sitter här med min temugg och väntar på att äggen skall koka klart. Sen blir det duschen. Skall sen iväg till vc för B12-sprutan. Sen går jag hem och lägger mig. Det får bli burksoppa till middag idag. För andra gången den här veckan. Vi hade det i tisdags, tror jag det var. 


Igår började lilltjejen skolan, första dagen på gymnasiet. Verkar som att hon kommer att trivas där. Idag har hon kort dag, bara 2 timmar så hon är snart hemma igen. Nästa vecka blir det mest sociala grejer, för att eleverna och lärarna skall lära känna varandra. Sen börjar slitet   

Hoppas du har en fin fredag!   



 

Av Pisan - 21 augusti 2014 14:32

   

Av Pisan - 18 augusti 2014 13:39

     


Så vart det måndag igen och jag sitter här vid köksbordet med Cirka    Nu känns det nästan som höst. Ungarna börjar skolan och det regnar. Lillungen börjar skolan på torsdag och storasyster först på tisdag nästa vecka. De har haft det bra i Turkiet men tyckte det var skönt att komma hem   Och nu är allt som vanligt igen, nästan då för skolan har ju inte börjat riktigt ännu. Båda ungarna är i stan med kompisar just nu så jag är själv. Sov länge idag, är trött efter helgens eskapader. Vi var i stan på kalaset både på fredagen och lördagen, dock ej sent (det hade jag aldrig orkat). Vi har ätit gott, bl a älgkebab, och haft det roligt och mysigt. Har tagit några bilder med mobilen men har inte fört över dem till datorn än, så bilder kommer   


Idag måste jag gå och handla, det behöver fyllas på här hemma. Och så behövs det tvättas. Jösses vad tvätt vi har nu! Ungarna hade ju med sig en massa tvätt.... Körde 3 maskiner igår och det blir nog lika många idag, och i morgon. 


                                                                          


Som det har regnat här! Fast nu kikar solen fram faktiskt. Den har jag inte sett sen i lördags. Igår regnade det hela dagen. Vi har bara 11 grader här nu, stor skillnad jämfört med för 2 veckor sen!    Och så blåser det, det har det gjort hela helgen också, denna förbannade blåst! Mår inge bra av den! Det värker och värker som f-n av den   


Hoppas du har en fin måndag!   


 




Av Pisan - 12 augusti 2014 11:48

 


Ja, såhär blir det när man får vara ensam hemma mer än ett par dagar...   Och igår em/kväll bakade jag bröd dessutom, ni kan ju tänka er vilken röra det blev   


Här är några bilder på alstren:


 

    Klicka på bilderna så blir de större. Det här halsbandet blev jag inspirerad att göra efter att ha träffat på en gammal arbetskamrat och kär vän här på byn häromdagen, hon hade ett liknande på sig som hennes dotter gjort till henne. Och det här är min tolkning av det hela. Blev rätt nöjd faktiskt.


       

Min klocka har fått ny "kostym". Sen ett par armband jag gjort av ett halsband lillungen ratat och som jag slaktat och gjort om till armband med lite andra grejer som fanns bland mina pärlsaker (båda är till salu för 50:-/st).


Och så har jag gjort mig ett nytt favoritarmband av lite uddapärlor jag hade liggande, naturligtvis i mina favoritfärger   

 


Jag är ju som sagt själv här hemma nu, det kändes jättedeppigt i lördags kväll efter att ungarna gett sig iväg vid halv 6 på em. Kvällen var inget rolig alls...   På söndag morgon kändes det lite bättre och jag städade och donade här hemma nästan hela dagen. Och så började jag ställa till röran i köket   (som egentligen är mycket värre än det ni ser på bilden...   ) Ungarna har hört av sig och de har det bra och shoppar för fullt där i Turkiet, verkar som det är det som är roligast, inte att bada och sola   

Igår satt jag mest vid köksbordet och pysslade ihop alstren ni ser här ovan. Sov dåligt natten till igår, min mage var i uppror och jag fick springa till toa flera gånger. Det är höjningen av diabetesmedicinen Metformin som ställer till det i min mage. Jag skall höja med 1 hel tablett till men det går inte. Har kört med en kvarts tablett i ökning några dagar och det är tydligen vad magen klarar för när jag höjde till en halv tablett i helgen så blev magen arg. Är nu tillbaka på en kvarts tablett igen men magen är inte riktigt vad den borde vara. Jobbigt.


Har ätit rester till middag både i söndags och igår men idag får jag laga till nåt. Har en hel del potatis och morötter i kylen som vi fått av pappa, från hans odlingslott, det är godsaker det! Gör nog en ugnsform fylld av dessa godsaker och har i flera dagar. I morgon, eller på torsdag i värsta fall, kommer min älskling hit. Ska bli mysigt. Och det skall bli kul att gå på kulturkalaset, hoppas bara vädret är med oss.


Det första jag såg när jag vaknade tidigare på fm och låg i sängen och kollade Facebook i mobilen var att Robin Williams gått bort. Sååå sorgligt... Vilken chock. R.I.P Robin!!   


 


Nu skall jag äta frukost. Blev sovmorgon idag. Antar att jag vart trött efter förra nattens sömnbrist. 


Ha en fin tisdag!  Nano nano!  



Av Pisan - 9 augusti 2014 10:36

 


God lördag! Här sitter jag med en temugg och ett bultande huvud. Det var länge sen jag hade sån här huvudvärk. Sen jag började med morfinplåstren i höstas så har den här typen av huvudvärk varit som bortblåst. Jätteskönt. Vet ej varför den valde att komma fram just nu... Det började redan igår kväll vid 7-tiden. Tog tabletter men de hjälpte inte. Har gjort ett nytt försök med ett par Citodon nu och hoppas verkligen att de funkar. Skall byta morfinplåstret idag och har inte huvudvärken försvunnit, eller blivit bättre, då så tar jag ett starkare plåster än det jag brukar ha. Har en paket med en större styrka liggandes, den var för stark för mig då i höstas men nu har jag ju vant mig vid en dos mellan den och den jag hade innan jag fick prova den starka så det skall nog gå bra. 

För första gången på evigheter, sen det blev sådär varmt som vi haft ett tag nu frös jag om fötterna både igår kväll och nu på morgon. Så här sitter jag nu med tjocka frottésockar och raggsockor på det, gott   


Här blir det nog packning som dominerar dagen tills mina små troll blir upphämtade vid 17.30-tiden, planet går vid 8. Vi bor ju nära flygplatsen, 8 km, så man behöver ju inte åka hemifrån så himla långt i förväg. Det kan ju tyckas konstigt att man döper flygplatsen till ett namn på en ort som inte ens ligger där flygplatsen ligger.... utan 8 km bort. Flyplatsen ligger ju i Härryda, men ä finns ju inte i det internationella alfabetet...


Så ikväll blir det tomt här hemma. Älsklingen ska komma hit senare i veckan, han skall jobba några dagar nästa vecka och ha semester i slutet på veckan. Vi har tänkt att gå på Göteborgs Kulturkalas  lite grann, i a f på fredag och lördag. Vi får väl se hur mycket jag orkar. Förra året var vi aldrig där, älsklingen jobbade, men året innan var vi där och det är jättekul. Hela stan förvandlas till en festplats. Internationell matmarknad och musik och en massa annan kultur överallt i stan. Kan inte bli annat än festligt ju   

Vad jag skall hitta på tills på torsdag vet jag inte. Blir nog inte mycket skulle jag tro. Inte som det känns nu och så måste jag ju spara på orken tills nästa helg. 

Nu skall jag i a f läsa kvällstidningarnas nätupplagor, ha en finfin lördag!   


 

Av Pisan - 8 augusti 2014 13:16

 


Så var det fredag. Sitter här nyduschad, skall iväg till vc för B12-injektion igen. Sov länge idag. Somnade jättesent inatt, kunde bara inte somna, det var för varmt. Till slut satte jag på fläkten och somnade och sov med den på till kl 9 i morse. Sen blev det 2 timmars sömn till efter det. 

I morgon åker mina små troll med sin far och hans nya familj till Turkiet. Har blandade känslor inför det. Hur som helst så blir det tomt här hemma. Har inga planer för helgen, blir väl att slappa framför tv:n, det skall ju bli regn tydligen.

Hade en trevlig eftermiddag med min gamla väninna igår, nu är hon på väg hem till Värmland igen, hon flyttade dit för evigheter sen och efter det har vi inte setts många gånger.


Nu skall jag klä mig och ge mig iväg mot vc. Ha en fin fredag och helg!   

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards