Direktlänk till inlägg 12 maj 2017

Det hade jag redan glömt...

Av Pisan - 12 maj 2017 10:53

 


Härligt med fredag! Fast jag inte jobbar längre, och har inte gjort sen i mars 2006, så tycker jag att det är sååååå skönt med fredagar! Man får ju oftast sovmorgon i 2 dagar. Jag väcker ju lilltrollet varje morgon, hon har ju också fibro och har rejäla sömnstörningar, precis som sin mor, och behöver sömnmedicin för att sova över huvud taget, därför väcker jag henne, hon har svårt att vakna annars. Och varför skulle jag inte serva henne med det, jag älskar mina ungar och gör vad som helst för dem ju   Det är så mycket annat jag inte KAN göra, som "vanliga" mammor gör för/med sina barn. Jag har t ex aldrig kunnat gå med mina barn på Liseberg, både p g a dålig ekonomi och att jag inte orkar, jag kör inte bil - har inte körkort. Jag hade inte haft råd att ha bil i vilket fall som helst.... Så mina barn har fått gå, cykla och åka buss. När deras pappa bodde här i byn så skjutsade han ju. Men nu gör han ju inte det längre.


 


Idag är det internationella ME- och fibromyalgidagen.  Hoppas det uppmärksammas i media. Själv orkar jag inte gå ut med plakat och megafon. Förresten skall jag åka till Småland och min älskling ju. Vid halv 2 går bussen. Och jag har inte kommit till frukosten än, har inte packat eller någonting.... Men det går rätt snabbt, har rutin på det nu. Behöver inte minneslappar till vad som skall packas längre, det går liksom utav sig självt. Bara för att jag skryter om det nu så glömmer jag väl nåt idag....   

Men jag får väl ha på mig nåt blått och lila i a f, dagen till ära   


 


Här har inte hänt nåt värt att skriva om, jag har mest legat i soffan och kollat tv/Netflix. En väninna var i o f s här några timmar häromdagen och vi satt och babblade. Det hade jag redan glömt.... Minnet är gööörbra, men kort....


Ha nu en finfin helg goa du!   


 

 
 
wiper

wiper

12 maj 2017 12:11

Det känns ju helg ändå fast man inte arbetar. Det är ju så tråkigt att din ena dotter fått fibro också. Det verkar gå ner i åldrarna så jag hoppas det forskas mer på detta.

Får man ingen bra sömn så blir det jobbigt hela dan. Vet själv hur det känns när jag periodvis sover så dåligt man känner sig som en zoombie

Det är bedrövligt att ekonomin skall bli så dålig då man är sjuk. Hur kunde det gå förr då man fick 100% i både sjukpenning och även om man var långtidssjuk? Man kan ju inte rå för att man blir sjuk så det blir ett extra straff. Jag blir så ilsken

Vad härligt att du skall iväg till din kille. Hoppas ni får det toppen i helgen

Tack för att du påminde om Fibromyalgidagen.

Du har verkligen varit en stark person som rott allt i land och fått kämpa hela tiden. Jag beundrar dig.

Sköt om dig och ha en skön helg
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

12 maj 2017 12:39

Men vännen, vad fint du skriver, nu blir jag alldeles rörd....
Ja, det är fruktansvärt bedrövligt att man blir fattig när man blir sjuk. Jag blir också ilsken, och ledsen; vad har jag gjort för fel? Jag råkade bli sjuk....
Nu är jag strax på väg, har packat nu och klätt mig. Skall bara lägga i det sista i väskan och ta på mig skor och ytterkläder. Sköt om dig du med vännen! Puss & kram! ♥

 
Ingen bild

Pea

12 maj 2017 13:19

Du är en riktig kämpe på många vis. När man blir sjuk så känns det som man straffas rent ekonomiskt. Det är dyrt att vara sjuk! Men man förväntas kunna leva på luft. All stress på grund av ekonomin gör ju att man bli ännu sjukare :(
Hoppas du får en skön helg! Kram ❤️☀️🌸

Pisan

16 maj 2017 10:16

Ja, så är det; man blir sjukare av att hela tiden oroa sig för ekonomin. Har haft en jättefin helg, nu är jag hemma igen. Kramisar! ♥

 
Ingen bild

Lena S

12 maj 2017 15:12

😂 ja du minnet, det sviker ofta. Jag måste skriva upp i kalendern va jag gör annars är det kört.

Jag har lila topp dagen till ära. Kanske borde jag ha nåt blått åxå, men det är ju bara vad jag anar att jag kan ha.

Ha en fin helg! Kram 💖

Pisan

16 maj 2017 10:31

Jag måste också skriva upp i kalendern vad som skall göras, på rätt dag. Jag byter ju morfinplåster var 3:e dag, det måste jag ha alarm på på mobilen annars blir det heltokigt, det är bara en av alla saker jag har alarm på...
Kramisar! ♥

 
Ingen bild

Lena S

12 maj 2017 18:37

Jag har varit sjukpensionär i 3 år men jag tycker ffa det är jobbigt när helgen kommer. Måste försöka ändra om mina tankar om det på nåt vis.

Jag har lila top dagen till ära. Men skulle kanske ha nåt blått åxå...

Minnet jadu det är det dåligt med. Skriver jag inte upp vad jag gjort då är det borta. Tur jag har kalendern i mobilen men ibland hjälper det inte ens att jag har skrivit upp utan glömmer ändå. 🤣
Ha en mysig helg nu! Kram 💖

Pisan

16 maj 2017 10:21

Är man ensam på helgen känns det ju inte lika roligt, det tycker inte jag heller, jag har ju en unge kvar hemma och det känns det ju lite annorlunda än om man är helt själv. Jag hade också lila top, nåt blått blev det inte :-) Jag glömmer också ibland fast det är uppskrivet. Hade det mysigt i helgen och nu är jag hemma igen. Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

15 maj 2017 11:21

Hallå min vän, nu är jag tillbaks i mina vanliga rutiner.

Hoppas = vet ju att du har haft det en mysig helg med din älskling.

Ha nu en riktigt bra måndag också.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

16 maj 2017 10:19

Hoppas du haft det gott och mysigt med dina föräldrar. Jag har haft en fin helg och nu är jag hemma igen. Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards